Mommybloggerstopic #7

Ben je je alvast aan het oriënteren voor het geval je terug uit Mofrika verhuist en een kind baart?

3 likes

Dit is ook best wel een gek stuk. Martine is niet veel ouder dan mij. En toen waren er toch ook gewoon Cito toetsen :rofl:?

2 likes

Wie gaat er nou met piepkleine schoonmaak doekjes 3x daags de vloer zitten vegen terwijl er gewoon dweilen te koop zijn? :roll_eyes:

5 likes

Tuurlijk waren die er. Ik ben ouder dan Tien, en ik moest ze ook doen. Het is typisch zo’n stukje waarin alles van vroeger wordt opgehemeld. Terwijl kinderen die toen niet goed konden meekomen op school bijv naar de LOMschool gestuurd werden. Nu zijn er veel meer en betere lesmethodes om kinderen te helpen op de gemiddelde basisschool. En ook speciaal onderwijs is nu veel beter en uitgebreider. Toen werd er ook minder tegen pesten gedaan. En zo kan ik nog wel meer dingen bedenken die toen niet zo leuk waren.

5 likes

Nog even over de vlog van Tiger Elise. Ik had echt nooit verwacht dat achter die schuifdeuren een wc en douche zaten. En dat ze dan zo’n mooie douche weg willen halen voor een wijn klimaatkast?? Misschien niet de ideale plek voor een douche maar om het eruit slopen vind ik echt zo zonde.

2 likes

Inderdaad zonde om hem eruit te halen, maar langs de andere kant: waarom zou je hem laten zitten als je er iets nuttigers met die oppervlakte kan doen?
Ze hebben beneden al 2 badkamers en willen nog een buitendouche installeren. Waarom zouden ze in hun keuken willen douchen?

Ik zou het eng vinden om in zo’n gesloten ruimte te douchen.

9 likes

Ik snap wel dat ze dat weghalen. Ja het is mooi maar als je er (behave schoonmaken) echt niets mee doet is het ook zonde van de ruimte.

Het lijkt mij vooral ongemakkelijk dat die wc een schuifdeur heeft. Daar gaat toch echt al het geluid doorheen? Ik heb echt geen zin in wcgeluiden van een ander als ik aan tafel zit :grimacing:

6 likes

Haha ik snap het wel, wat heb je aan een random extra douche in de keuken als je ook al twee andere badkamers hebt? :joy: Niemand gaat die douche toch ooit gebruiken. Ik zou er ook lekker een wijnkast van maken.

Wel echt een mooie douche!

5 likes

ik denk wel dat er nu meer getest word, ik kan me namelijk niet herinneren dat er vroeger in groep 1 en 2 citotoetsen werden afgenomen. Maar ik zat ook op een montessorischool en als ik er over nadenk dat op reguliere scholen veel dingen gezamenlijk tegelijkertijd moeten gebeuren denk ik ook zwaai.

Ik ben nu aan het luisteren, keep you posted haha

Nee ik was niet allang lid
Ja ik ben zo sad om hier €2 aan uit te geven

32 likes

Eens, en ze hebben toch ook al die andere mooie wc op de gang… dus die wc is ook niet nodig daar. Rare plek wel, vraag me af waarom die daar zit?

Dat zegt ze in de vlog. Voor een evt aupair

2 likes

Ik zou wouter daar opsluiten als ik aan het vloggen ben

21 likes

afbeelding

13 likes

Lang verhaal kort: hij heeft tot twee keer toe een kindje gebeten op de crèche.
Die ouders van de gebeten kids wilden echt dat er iets aan gedaan werd. Maar ja hoort ook bij een bepaalde leeftijd, sommige kids bijten gewoon (een fase). Je kan er als ouder niet zo veel aan doen.
Tien kwam zelf met veel oplossingen, zelfs aangedragen meer te betalen voor extra begeleiding oid. Ze stelde ook voor met die ouders in gesprek te gaan. Niks hielp, die crèche werkte niet mee ook. Eindgesprek met directie gehad, niet op kunnen lossen dus opgestapt. Crèche had op de site iets van alle kids zijn welkom nou niet dus zeiden tien en jor. Kind opgehaald en gelijk weggegaan daar. CB is komen observeren en vond de houding van de crèche ook heel raar.

38 likes

Haha en dan ging t laatst nog over honden die bijten, ben benieuwd wat hier voor discussie van komt

7 likes

Omg ja indd hahah
Daar ben ik ook bang voor nu je het zegt :woozy_face::joy:

1 like

:joy:
Maar wat fijn dat we nu eindelijk weten hoe het zit, kan weer rustig slapen

5 likes

Juicy

7 likes

De wc in de keuken is dezelfde als die van de gang. Alleen is de schuifdeur een extra ingang.

4 likes