Ik dacht dus eerst dat dit zo’n wappie-post was, vooral omdat ze het in die serie posts ook over een bepaalde pizza hebben net als bij pizzagate. Moest echt de bron een paar keer bekijken. Ik vraag me echt af wat er omgaat in de hoofden van mommybloggers die deze posts delen, snappen ze dat dit onder andere over henzelf gaat en niet over de wereld-elite?
Ben wel benieuwd wat jullie vinden van influencers die steeds ‘geïrriteerd’ reageren op het feit dat mensen vragen stellen (waar iets gekocht, hoe duur, etc etc). Ben er zelf ook nog niet helemaal over uit namelijk…
Enerzijds vind ik het wel gek dat mensen zo ‘brutaal’ zijn om de hele dag te vragen zonder het zelf uit te zoeken, anderzijds is het als influencer toch ook wel een beetje je baan om hierop te reageren? Het hoort er iig bij denk ik…
Ik bedoel, je krijgt die spon zodat andere mensen het gaan kopen… als het zo makkelijk was om alleen maar te krijgen, er een keer een fototje van te maken met een tag en klaar, dan is het wel heel makkelijk, toch?
Ik snap mijn eigen ergernis hierover ook niet helemaal maar als je graag een groot bereik wil en je hele leven wil delen met anderen (en dus echt wil influencen) dan is dit toch ook een beetje waar het om draait? Net zoals celebs die lelijk doen tegen fans enzo. You can’t have your cake and eat it too denk ik dan…
Maar bij spon staat het er natuurlijk wel bij. Dat is het hele ding van spon zodat volgers die producten kunnen aanschaffen. Volgens mij gaat het over allesbehalve spon. Dus dat een influencer vragen krijgt over ieder shirtje, sjaal, vaas, sneaker, nagellak die in beeld komt. Gewoon hun eigen spullen. Ik snap wel dat je daar soms geen zin in hebt. Daarom taggen veel influencers bij voorbaat soms al merken. Niet omdat ze ervoor betaald krijgen, maar ook om honderden vragen te voorkomen.
Ik vind het ook een beetje een lastige. Aan de ene kant kan ik me echt heel goed voorstellen dat het mega vermoeiend is om telkens dat soort vragen te krijgen. Maar aan de andere kant hebben ze letterlijk een merk gemaakt van zichzelf. Je werk is gewoon je leven delen en je verdient daar geld mee. Dan hoort dit er gewoon bij.
Zijn er trouwens echt influencers die er vervelend op reageren als mensen dit soort dingen vragen? Heb ik nog niet echt gezien geloof ik. Maar ik volg er ook niet megaveel op dit moment.
Bowie Redman heeft daar allemaal stories over gemaakt.
https://www.instagram.com/bowieredman/
Denk dat het anders is als je eens in de zoveel tijd interactie hebt en dan een vraag stelt, of dat je uit het niets bij een simpele maaltijd “RECEPT!!” DM’t.
Je weet als influencer toch dat je daar vragen over krijgt? Ik zou het denk ik tackelen door bij een post al zo veel mogelijk te zeggen waar een outfit van is of waar je een recept vandaan hebt.
Ja kost wat meer werk, maar lijkt me minder werk dan op iedereen reageren die er naar vraagt.
Ik heb trouwens ook het idee dat ik dit al heel vaak zie. Als ze een opvallende broek aan hebben dat ze dat erbij zeggen. En als je wel een keer wat meer interactie wil voor het AlGoRiTmE laat je het weg en krijg je geheid vragen.
Sterker nog, influencers bestaan bij de gratie dat het voor hun publiek grotendeels niet uitmaakt of ze spullen laten zien die spon zijn of dat het spullen zijn die ze ‘vrijwillig’ laten zien. Anders zou het niet werken als reclame.
Ik snap dat het heel vermoeiend kan zijn, maar als je die vragen NIET zou krijgen over de spullen die je niet expliciet promoot zou je ook geen spullen betaald kunnen promoten, want dat zou betekenen dat niemand interesse heeft in wat je laat zien.
Ik heb in totaal 2x wat gevraagd aan (niet zulke grote) influencers, hoe een bepaald kledingstuk valt/de maat van een gesponsorde post. 2x geen reactie terug gehad terwijl ik, als ik antwoord had gehad, het wel had gekocht. Zonde voor hun opdrachtgever en vind het ook wel raar? Hallo dit was kat in het bakkie en de essentie van je werk
Ik heb me eigenlijk altijd afgevraagd waarom we Oostenrijk nodig hebben als we al Zwitserland hebben dat eigenlijk Oostenrijk is, maar dan beter.
Zwitserland wil niet bij ons in de EU dus we hebben de Aldi versie helaas nodig voor onze bergen etc.
Ja dit is dus precies mijn punt! Dat is toch wat influencer zijn is? Daarom krijg je er (inmiddels) ook voor betaald… dat is deels ook indirect; daar horen natuurlijk ook de niet-gesponsorde dingen bij, want je volgt voor de stijl van de influencer, niet voor de spon…
Bij die twee denk ik steeds vaker: welkom in het leven met kinderen. En niet in het leven met een tweeling zoals ze zo vaak benoemen (en wat ook echt wel anders zal zijn op sommige punten), maar gewoon met kleine kinderen zoals iedereen dat heeft. Die van mij zijn 5 en 4 en ik ben net als elke ouder elke avond bergen eten onder de tafel aan het opruimen. Ja is niet zo glamourous maar is echt niets speciaals. Iedereen doet t.
Sowieso mensen zijn muy muyyyyy onbeschoft online. Wat je in ‘t openbaar al niet langs ziet komen, mensen zeggen inderdaad gewoon ‘WAARVAN?’ of ‘meer informatie’, gewoon bevelen (en dan niet eens naar influencers nog). Ik zou daar ook supergeïrriteerd van worden en niet op willen reageren. Praat gewoon normaal, hoi alsjeblieft en dankjewel is niet zo fucking moeilijk toch.
Maar verder vind ik wel dat het je werk is, de essentie daarvan is letterlijk dat mensen willen weten waar je bent, wat je doet en wat je hebt.
Haha ik moest zo lachen om (volgens mij) Janne, die van de week een story had met 4 gekookte aardappels en een schep spinazie en daar meteen bij had gezet:
RECEPT: kook aardappels 8 min en verwarm een pot spinazie - want dat willen jullie altijd weten. :’)
Ik heb het idee dat het park van de huismuts echt wel vet gaat worden, als je de stories van haar en de projectleiders een ziet. Ik denk dat ze in dat programma alleen laten zien wat fout gaat en doen alsof het totaal onvoorbereid is. En ik denk dat die festival mensen wel precies zijn wat ze zochten, want welke andere aannemer zou met zijn werknemers een paar weken van sochtends vroeg tot savonds laat keihard op zo’n park werken en daar ook slapen. Volgens mij hebben ze het super gezellig daar en is dit precies hoe ze het voor zich zagen.
Ik denk ook dat het visueel super mooi wordt! En de sfeer die ze graag neer willen zetten, met die priklichten en vuurkorfen. Heel instagrammable, dat kan die festival ploeg natuurlijk ook goed.
Vraag me alleen werkelijk af of het bouwkundig ook degelijk wordt; het doet me steeds denken aan die ene Ik Vertrek aflevering waar voor een beschimmelde muur gewoon een nieuwe werd geplaatst
Voor wat het programma betreft; ze worden natuur neergezet als yuppen millenials uit de stad die niks kunnen maar straks toch een park hebben. Of nouja park, 8 vakantiehuisjes. Bij park denk ik al snel aan Landal ofzo met 40 huisjes. Valt me wel op dat festival ploeg altijd met werkschoenen loopt en Rachel met losse haren en gewaden; dus denk dat zij zich meer op de styling richt.
Het programma loopt ook een paar weken achter op wat er nu is en er kan veel gebeuren in een paar weken. Maar over 1,5 week gaat het al open las ik
Maar… heeft ze al benoemd dat ze moeder is van EeN TwEeLiNg ?! Voor het geval je het vergeten zou zijn. Ik vond de laatste vlog ook vermoeiend, tips vragen over dat eten op de grond gooien en dat ze aan de planten zitten. Je kan toch zelf wel wat bedenken hoe je dat aanpakt (en dat het er nu eenmaal bij hoort met kids)
Is er iemand lid van de podcast van wil en tien? tien geeft daar blijkbaar de reden waarom ze haar kind van creche moest wisselen, ik ben daar toch benieuwd naar (maar niet zo benieuwd dat ik me op hun podcast ga abonneren)