Als ze graag naar de markt wil, prima, in haar eigen woonplaats. Ze is nu gewoon een weekendje weg (= vakantie in eigen land) en ‘struint’ over de markt en door de stad heen for fun. Niet om boodschappen te doen.
Die ik idd ook doe op de markt, in mijn eentje, in mijn eigen woonplaats, zo snel mogelijk in- en uit.
En als ik er even ‘uit’ wil loop ik een rondje door het park of bos, nabij mijn eigen woonplaats.
Ik denk dat je een stap verder moet denken. Wandelen, hardlopen en fietsen zijn individuele en doelgerichte activiteiten. Die je hooguit in een tweetal uitvoert momenteel, met een duidelijk start en eindpunt, waarop samenkomst op een specifieke plek anders dan het stoplicht uitgesloten is. Maak het groter: wat gebeurt er als meerdere mensen gaan hardlopen? Wellicht wordt het dan net wat drukker, maar je kan wel om elkaar heen en hebt daardoor weinig risico. Struinen (anders dan boodschappen doen op de markt) op de markt is niet doelgericht en de markt is een vrij beperkte plek in ruimte. Wat gebeurt er als meerdere mensen voor de lol naar de markt in de grote stad die niet hun eigen woonplaats is gaan? Dan komen er mensen samen die staan te treuzelen voor een kraampje, niet om elkaar heen kunnen en neemt het risico toe.
Ik begrijp echt niet hoe mensen dit zo intens moeilijk en/ tegenstrijdig kunnen vinden.
Je mag naar buiten. Op rustige tijden, in je eigen buurt en niet samenkomen met groepen.
Je hebt geen ophokplicht.
Lekker gezellig struinen over een markt in een andere stad hoort er gewoon niet bij.
Wat is hier nou zo moeilijk aan jongens
Blijkbaar is het allemaal erg ingewikkeld voor een heleboel mensen.
Gewoon niet van huis gaan voor nutteloze fucking bullshit.
Misschien is dat duidelijker?
Niets, mensen die het niet lijken te begrijpen kiezen daar imo zelf voor om te kunnen vergoelijken dat ze doen wat ze willen.
Je maakt nu een vergelijking die gewoon niet op gaat? Het is inderdaad wat anders, ja.
Je zegt zelf toch al dat jullie in en om het huisje zijn gebleven en niemand hebben gezien?
Gewoon je kop gebruiken en logisch nadenken.
Lekker een weekendje door een stad gaan lopen zwalken is dus niet logisch nadenken.
Het is toch zichtbaar dat het niet duidelijk is? Dat zie je hier al in dit (en andere) topics waarin iedereen zijn persoonlijke strategie en beweegredenen nog eens uitlegt die uiteindelijk een goed totaalbeeld schetsen van wat de influencers ook laten zien.
“Je mag niet nutteloos naar buiten maar ik ga altijd al naar de markt”
“Vakantie is nutteloos maar is niet verboden en we hebben trouwens ook niemand gezien”
“Ik ben zelf al lang voorzichtig en houd genoeg afstand maar anderen doen dat niet”
Etc. Nee, het is niet duidelijk.
Ja, dat begrijp ik. Maar ik geef toch ook aan dat ik misschien het punt niet begrijp?
Maar goed, ik ga mijn bericht verwijderen.
Mij stoort het vooral aan Sanny dat ze dat allemaal moet delen. Iets van ‘picture or it didn’t happen’.
Ik vond haar vroeger leuk om te volgen (ook al heb ik niks met spiritualiteit) maar ik vind haar echt een karikatuur van zichzelf geworden. Ze is letterlijk een product geworden dat ze verkoopt in de vorm van ‘coaching’ en die gekke planners. ‘Als je maar hard genoeg visualiseert - en mijn dure cursus volgt - kan jij het ook’. Daarmee verdient ze nog meer geld waardoor ze nog meer zaken kan doen/vergaren wat niet iedereen kan —> waardoor ze nog meer kan zeggen dat LOA werkt —> waardoor nog meer naïeve (?) mensen die cursussen en planners kopen en ze NOG meer gaan verdienen.
Edit: ik denk dat ze ook al die rijkdom en ‘vrijheid’ tentoon stelt om aan te tonen dat ze echt zooooo happy en rijk en succesvol zijn. Dat moet natuurlijk want mensen moeten het ook echt geloven dat het voor hen ook kan werken.
Offtopic. Sorry ik ben vervelend, heb het al gegoogled naar het zal wel forumslang zijn: wat is LOA?
Ik snap de helft vd berichten nu niet.
Law of attraction = wet van aantrekking.
Als je hard genoeg iets visualiseert/uitspreekt, gebeurt het ook!!!
(Niet dus)
Ah ok, bedankt!
Hoh ik dacht dat er minstens iemand was bevallen aan de posts te zien, maar helaas.
Ben het hier wel mee eens. De enorme interpretatie ruimte die er is, toont aan dat de regels niet duidelijk / concreet genoeg zijn.
Net zoiets als de ‘lockdown’. Wij zijn in Nl. zowel in maart als nu niet in lockdown geweest als je gewoon de oorspronkelijke definitie van dit woord erbij pakt. Mensen in Groot Britannnie (om maar iets te noemen) waren in lockdown. Die mochten elke dag max een uurtje ‘luchten’ incl boodschappen doen. Geen bezoek met max 2 pp. Niet op straat lopen met iemand buiten je eigen huishouden. Als je al op straat gaat, met een uur weer binnen zijn (wat dus betekent dat je niet zo ver weg kan). Reizen strikt verboden. Etc. Dát is een lockdown.
Wij hebben super chille én super onduidelijke regels.
Vind je?
Nee natuurlijk niet chill, ik bedoel meer in vergelijking met andere landen. Hebben wij niet zulke strikte regels en nog veel vrijheden.
Maar wat vind jij onduidelijk aan de regels rond corona? Ik denk dat alle regels vrij duidelijk zijn maar dat mensen het juist zo ombuigen dat het onduidelijk lijkt. Alles wat je je afvraagt is toch terug te vinden op de site van de overheid?
Naast duidelijk speelt ook geloofwaardigheid een rol denk ik. Waarom 2 mensen per dag zien maar met kerst 3? En wat als je geen kerst viert of een dagje later? Mag je dan je kerstuitzondering een dagje later inhalen?
Nee natuurlijk niet, zo werkt het niet. Maar ik kan me goed voorstellen dat voor mensen voor wie het grootste risico geen gezondheidsrisico is (maar baan, bedrijf, relatie, tijd met familie oid) het heel moeilijk hebben met die willekeurige uitzonderingen en om zich dan aan de regels te houden als het dan weer a of misschien toch weer b is.
Gezond verstand hebben we allemaal, maar juist door je te beroepen op gezond verstand zijn die multi-interpretabele regels een ramp, want gezond verstand zegt dat corona met kerst niet ineens een verschil tussen 2 of 3 mensen ziet.
Om een voorbeeld te geven
‘Blijf zoveel mogelijk thuis’
En
‘Je mag tot 2 pp op bezoek bij elkaar’
Waarbij het laatste advies dan niet is voorzien van enige voorbeeld situatie waarin het dan gerechtvaardigd is om bij elkaar op bezoek te gaan.
Vind ik onduidelijk.
Als mijn moeder morgen jarig is, is het dan ok om bij haar op bezoek te gaan? Volgens het ene advies: nee want blijf zoveel mogelijk thuis. Volgens het andere advies: als ik alleen ga en ze verder die dag geen andere mensen ontvangt mag het.