Yup.
Echt zo facking ignorant.
Yup.
Echt zo facking ignorant.
Misschien mis ik iets? Ze is naar de markt gegaan wat is daar mis aan? Lijkt mij in de buitenlucht al veel beter dan in de supermarkt
Of zie ik iets over het hoofd?
Inderdaad. Word ik ook gelukkig van hoor, markt is veel leuker dan een supermarkt en echt niet drukker. Juist meer ruimte + buitenlucht zoals je zegt. Ik word ook blijer van een buitenmarkt dan een overvolle supermarkt.
Denk het struinen/âwinkelenâ vs. alleen noodzakelijk op pad gaan voor boodschappen
Nee hoor, influencers liggen gewoon onder een vergrootglas. Dit zou ik ook een leuk uitje vinden.
Het is gewoon alles bij elkaar. Deze week werd het weer pijnlijk duidelijk dat het gewoon helemaal niet goed gaat met het virus en Sanny en man gaan lekker een weekendje struinen in Amsterdam. Los van of dat buiten is luidt het advies gewoon âblijf zoveel mogelijk thuis tenzij niet nodigâ en â ga indien het toch nodig is alleen op padâ.
Ik zie niet in hoe het ânodigâ is om met zân tweeĂ«n over de Noordermarkt te struinen.
En dan influencers nu onder een vergrootglas worden gelegd is toch niet zo gek? Het is fijn als ze met hun bereik goede dingen laten zien en daarmee mensen positief beĂŻnvloeden, maar in dit geval geef je gewoon het slechte voorbeeld.
Dit lees ik hier zo vaak, maar dat is helemaal niet waar. De âblijf zoveel mogelijk thuisâ maatregel was echt van het prille begin vd crisis in maart. Het advies is nog wel dat je thuis moet werken, tenzij het echt niet anders kan.
Dus een rondje Noordermarkt mag gewoon. Tenzij het daar heel druk is, dan is het advies daar weg te gaam. Ik denk zelfs dat je beter ergens kunt gaan wandelen in de buitenlucht dan binnen gaan zitten bij vrienden.
Ja dit @anon89918470. Wat is er nou mis met even naar buiten gaan als je gewoon afstand houdt en niet in een groep afspreekt? Zij hebben 2 jonge kinderen, dan is het fijn als je naar buiten kan, een rondje markt doen bijvoorbeeld.
Ik ben wel van mening dat influencers een voorbeeldfunctie hebben en dat het logisch is dat zij onder een vergrootglas liggen. Komop zeg, dat is toch de definitie van je beroep? Je kan niet wel de lusten hebben maar niet de lasten. Heel chill dat je geld verdient met het filmen van je leven, maar als je leven vervolgens minder boeiend is door een pandemie⊠ja dat is je ondernemersrisico?
De evenementensector en horeca moeten toch ook met creatieve oplossingen komen? Zou wat zijn als die gewoon door zouden gaan.
En ja, die opmerking van sanny valt een beetje te betwisten. Maar ook hier denk ik: dat je een weekendje weg boekt moet je zelf weten, maar is het echt verstandig om dit te delen?
Nee idd het blijf zo veel mogelijk thuis advies wordt straks vervangen voor een avondklok
Die avondklok komt er opzich, omdat men niet in staat is simpele adviezen als blijf voldoende thuis blijft/afstand houden te volgen. Als we met zn allen massaal naar de (noorder)markt gaan, komen we er toch nooit ui?
Welke persconferenties kijk jij? Sinds november geldt het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven weer en enkele seconden googlen leidt je naar rijksoverheidpaginaâs waarop dat wĂ©l benoemd wordt. Daarnaast is begrijpend lezen ook een ding: als werkelijk elke buitenshuis activiteit wordt afgesloten, de scholen en kinderopvang hun deuren sluiten, je slechts met twee samen op straat mag, je minimaal bezoek mag ontvangen en thuis moet werken vind ik het knap dat je dat weet te interpreteren als een vrijbrief om weekendjes weg te gaan en te struinen op de markt buiten je eigen woonplaats. Dat je ervoor kiest regels te interpreteren naar je eigen voordeel a la, maar doen alsof het hele idee dat je thuis blijft niet bestaat vind ik echt een bijzondere.
Ik dacht ze dat ze zelf in Amsterdam woont, volg haar verder niet en ken haar niet echt
Ik ook niet, dacht dat het probleem was dat ze een weekendje weg is.
Oke dan verkeerd begrepen, dacht dat het probleem was dat ze over de markt ging struinen.
Lees nu wel op haar insta dat ze normaal gesproken behoefte hebben aan de natuur maar nu eens lekker naar de stad. Dan snap ik die keuze ook niet echt in deze tijd. Ik zou als je dan even lekker weg wilt gewoon echt wat in de natuur zoeken en straks als alles de rug is een city trip inplannen.
Ja dit is in de context van vakantie? Daar valt een rondje wandelen op de markt niet onder.
Kritiek op Rutte was ook onlangs dat hij het niet meer zo duidelijk benoemde tijdens 2 laatste perscoâs, las ik ergens. Dus: ja, zeker thuisblijven (zie ook de avondklok als vlg. noodmiddel omdat de zachte oproep niet werkt)
Naja verder geen problemen met thuis blijven, maar ik vind de maatregelen elkaar wel tegenspreken. Volgens mij is nl ook tijdens persconferenties ook vaker gezegd dat Rutte buiten wandelen/hardlopen/fietsen juist gezond vindt en dat juist aanmoedigt. Zij het op rustige plekken.
Ja idd op rustige plekken, massaal naar de markt gaan, valt er niet onder. Mij verbaasde het eigenlijk dat de markt ĂŒberhaupt open was, maar ik zit zelf echt in halve quarantaine al 10 mnd ivm moeder in kwetsbare groep dus krijg weinig mee
De markt is hier elke week open alleen voor etenswaren. Andere kramen mogen er niet staan. Dus wel een hele beperkte markt