Mommybloggerstopic #6

Ben ook benieuwd hoe mijn eigen relatie was als mijn vriend en ik niet samen thuis werkten. Waarmee ik wil zeggen: waarom ben je er benieuwd naar? Als in: het leven is nou eenmaal zo gelopen.

5 likes

Dan zouden ze bij elke thuiskomst van Wouter eerst aan elkaar lopen snuffelen.

9 likes

Nou dan zou Elise veel thuis zijn met de tweeling, Wouter jetlags, minder YouTube videos etc. Denk dat Corona voor hun wel positief heeft uitgepakt (slecht verwoord allemaal)

1 like

Maar dan zeg je dus eigenlijk dat hun relatie ruk was geweest als er geen corona was. Het heeft iets heel zuurs om zoiets te insuineren terwijl het duidelijk niet zo is. Daarnaast bestaan er ook duizend andere paden. Zoals Elise die het prima had gered met de tweeling, een oppas om te ontlasten, Wouter die Elise tegemoet was gekomen als het zwaar was en minder ging werken.

14 likes

Huh nee helemaal niet maar oke

Dan heb ik het verkeerd geĂŻnterpreteerd, excuus

Dit zegt ze zelf letterlijk ook in de terugblik video op het kanaal van Vita

Hoe zou je dit goed verwoorden?

Ik interpreteerde het ook zoals @Shaaar dus ik begrijp ook niet zo goed wat je bedoelt. Ik denk er ook weleens over na hoe afgelopen zou zijn geweest zonder lockdowns en beperkingen maar ik vind dat best lastig! Dingen zoals samenwonen, verhuizen en kinderen krijgen hebben denk ik altijd wel veel impact op je leven en je relatie (Ik heb geen kinderen dus dit is gebaseerd op mijn assumptie)

Edit: ik denk dat bij hun door bepaalde privileges tegenslagen minder impact hebben (voor zover ze laten zien weinig financiële zorgen, ruime woning, zover te zien geen grote gezondheidsproblemen,
steun van familie en vrienden). Maar sowieso iets over andermans relatie vinden/speculeren/suggereren op basis van wat ge-edite videos is wel heel lastig en vind ik ook niet zo netjes.

Haha kijk wie ik tegenkom op insta! Ons wouter ;).
1 like

Maar waarom zou je het anders moeten verwoorden of niet mogen bespreken? Corona heeft voor veel mensen ontzettend negatieve gevolgen maar Elise heeft zelf al een aantal keer letterlijk aangegeven dat zij dankzij Corona al een jaar samen fulltime thuis kunnen zijn met de tweeling. Dat ze dit ook ervaren als positief en zien als een privilege.

Rond oud en nieuw waren er ook veel posts op Insta en Facebook met “het is een moeilijk jaar geweest voor de meeste mensen maar bla bla bla chocolade vla voor ons dus niet”. Wij hebben ook niks te mopperen maar ik persoonlijk voel niet de behoefte om dat met iedereen te delen. Dat voelt toch rot tegenover mensen die er heel erg onder lijden terwijl ik weet dat het leven niet eerlijk is en iedereen z’n portie wel krijgt.

5 likes

Nee dat snap ik ook wel, volgens mij blurde (wat is de verleden tijd van “blurren”? :sweat_smile:) Elise ook haar achterruit toen ze in de auto zaten en gingen kijken bij het huis.

Maar het is in ieder geval in Amsterdam en Wouter moet nog eens op zijn Instagram benadrukken dat hij terugverhuist naar de stad waar hij geboren is en maar liefst 6 maanden heeft gewoond
 applaus!!

9 likes

Ben ik met je eens. Maar hier ging het specifiek over de relatie (en niet over corona mbt het jaar in het algemeen) en gaf de poster zelf aan dat het slecht verwoord was, ik begreep dan ook niet wat er bedoeld werd. Waarom zou ik dan aannames doen ipv het na te vragen? Het lijkt mij dan gek om van mijn kant te zeggen ‘je verwoord het slecht’ omdat ze dat zelf al aangaf en ook daaronder zei dat iemand anders het verkeerd interpreteerde. Vandaar mijn vraag.

Het andere wat je vraagt, het niet mogen bespreken, ging over de relatie specifiek. Ik vind het raar als je een relatie van een ander als goed/beter bespreekt omdat de beleving van een kwaliteitsvolle relatie heel persoonlijk en subjectief is. Dus dat er privileges zijn lijkt me duidelijk (en ook door de persoon zelf aangegeven) maar de kwaliteit van de relatie van een publiek persoon lijkt me niet iets voor een openbaar forum.

Wil(vanTien) lijkt me dus echt wel een leuke meid, maar ik kan dus echt niet kijken naar een playbackende Wil (zie stories), ik weet niet wat het is want bij anderen kan ik dat beter hebben. Bij haar is het echt cringen.

7 likes

Omdat ze de tekst niet kent en dus maar wat doet denk ik? Ik kan er ook slecht naar kijken hierdoor

Ik denk dat het is omdat ze het zo duidelijk speelt terwijl het nonchalant over moet komen. Ik geloof best dat ze wel eens playbackt als ze de was opvouwt ,maar niet dat het er dan zo uitziet haha. Of dat ze op die manier uit joligheid de was door de kamer gooit als er geen camera bij staat :crazy_face:
Kletskerk en van Vlochem flashback haha

8 likes

Je hebt gelijk ik ben ook een beetje zuur. Liever dit dan al die 100 andere influencers die hun kinderen altijd herkenbaar delen en voor campagnes inzetten. Sorry Tien!

1 like

“offtopic” maar interessant voor dit topic: deze vrouw is het kind van een van de eerste mommybloggers die ergens 2000-2005(?) begon en ze is nu 26. Ze heeft een serie tiktoks opgenomen over hoe dat was, begint hier:

filmpje 1

het hele kanaal: https://www.tiktok.com/@throughandlou

Wel heftig hoe zij dat heeft meegemaakt, en dan moet je nog bedenken: dit was een geschreven blog met foto’s, niet zoals de filmpjes van nu. En haar moeder was niet eens super bekend.

34 likes

Pffft wat heftig.

Ik had het hier ook met mijn moeder over. Zij heeft echt tropenjaren meegemaakt toen mijn broertje net geboren was en haar zus, met een baby van 6 maanden, doodziek bleek te zijn. Ze heeft later wel eens verteld dat die jaren tot de dood van haar zus superzwaar waren, maar op een moment dat ik het aan kon horen en er naar vroeg. Ik was best gevoelig als kind (nog steeds wel een beetje) en mijn broertje ook, en het idee dat de zorg voor ons die periode zwaarder maakte had mij erg verdrietig gemaakt. Als zij dat allemaal gepubliceerd had inclusief alle domme dingen die je doet als kind had ik dat veel eerder gelezen dan ik aan kon. Aan de andere kant is het ook haar verhaal, dus zou zij het ook wel mogen delen. Ik ben iig blij dat ik haar verhaal op een later moment gehoord heb en niet op jonge leeftijd al geconfronteerd ben met het feit dat de zorg voor mij erg zwaar was gedurende die jaren.

3 likes

Heftig joh! erg dat ze er nu nog steeds last van heeft.

Ben ook wel benieuwd hoe kinderen van Mommyblogs in Nederland hier later op terug zullen kijken. Of kinderen van familievloggers (bijvoorbeeld de Bellinga kids) die groeien letterlijk vanaf hun geboorte op in die vlogs.

1 like

Ik heb laatst de Truman show weer eens gekeken en moet dan aan die youtube kids denken.

Voor Truman was het iig duidelijk dat hij een slachtoffer in een “gevangenis” was
 maar deze kids zullen dat besef veel later of nooit krijgen :frowning:

11 likes