Mommybloggerstopic #6

Heerlijk zo! :heart_eyes:

Haha waarom wil je dat nooit meer?

En Channah Koerten heeft weer schijt gehad en lekker O&N gevierd met heel veel mensen dicht op elkaar :-1:

5 likes

Nou, veel redenen.

Samenvatting

We wonen in zo’n megapopulaire hippe jaren 30 wijk in R’dam, met boven en naast je ook huizen, en er moet gewoon altijd wat gedaan worden aan onderhoud omdat alles zo oud is. Dus non stop verbouwingen bij buren, lekkages, rotte palen, ingestorte daken weet ik het. In die 4 jaar dat ik er woon amper amper een moment rust in de straat, altijd containers en werkbussen die schaarse parkeerplekken innemen, en zelf met onze VVE ook grote dingen laten doen (binnenkort weer) dus maandenlang steigers in je tuin, bouwvakkers overal, rotzooi.
En wij hebben zelf ook niet het mooiste bijgehouden huis dus tocht, vocht, gehorig, plafond dat al denk ik sinds de bouw erin zit die aan het verzakken is.
Je kan natuurlijk een jaren 30 woning kopen en alles eraan verbouwen en vernieuwen voor keiveel geld, maar zelf zouden wij dat niet doen (qua moeite en financieen), buren hebben dat ook gedaan maar alsnog blijf je zoveel onderhoud eraan houden. Wij zelf hebben tot nu toe niet veel eraan gedaan maar alle verbouwingen waren bij de buren waardoor wij er ook last van hadden.
Dat is het denk ik. Gewoon veel gedoe om in een huis met glas in lood te wonen. Daarnaast omdat deze wijken zo populair zijn verbouwen ze veel huizen tot studentenwoningen waar ze er 10 in proppen. Veel overlast.

9 likes

Had je na al die andere keren dat ze zich niet aan de maatregelen hield anders verwacht?

5 likes

Voordeel van een tuin op het zuiden is vaak wel dat je al in maart en nog in eind september/oktober lekker in je tuin kan zitten. Tegen hitte kan je nog e.e.a. doen aan schaduw creëren dmv bomen ( heee Tien!), parasol, schaduwdoek, luifel etc.

Ben ook heeeeel benieuwd waar en hoe ze een huis hebben gekocht!!

16 likes

Dat mens heeft toch ook gewoon het iq van een vis?
Van die temptation/ex on the beach types hoef je toch ook niet veel te verwachten.
Vind het totaal niet verbazingwekkend.

6 likes

Elise en Wouter zijn voor mij het voorbeeld voor privileged (geld en hoe ze eruit zien) mensen waar ik mij heel erg aan kan ergeren. En die Wouter is zo dominant aanwezig, heel irritant.

5 likes

Oh ik begrijp je helemaal. Nooit bij stil gestaan dat alle mensen om je heen dan óók zoveel verbouwen :flushed:

2 likes

Ja ik ben jaloers hoe makkelijk het hen lijkt af te gaan.
Even een huis (met tuin!!) kopen in Amsterdam, binnen de ring.
Samen al een jaar thuis zitten. Samen de zorg kunnen dragen voor de kinderen.
Geld technisch lijkt het ze voor de wind te gaan met minimale inspanning (correct me als dit niet klopt).
Het staat zo ver van de realiteit af. En ja, zoals gezegd
 Ik ben jaloers.

7 likes

Ik erger mij bij Wouter gigantisch aan dat hij continu ‘Oud-Zuid’ moet herhalen en ook even wilt laten weten dat de wijk waar hij vandaan komt uit Leiden ook ‘Oud-Zuid’ is. Hij wilt zooooo graag een bepaald imago uitdragen terwijl Elise dat niet heeft.

12 likes

Ja echt niet handig, maar had je anders verwacht na die foto met kerst?

Ja de ‘perfect vader’ van goede komaf die het echt goed heeft. Dat is de vibe die ik krijg van de laatste video, echt een afknapper vind ik dat.

3 likes

Dit imago

32 likes

Hahahah ja!! Dat lijkt echt belangrijk voor hem. En de overtuiging dat ze lekker avontuurlijk zijn.

Heb wel zin in de klusvlogs. Ben trouwens ook benieuwd hoe het huurhuis er uit ziet. Lijkt me echt een gedoe om paar maandjes ergens anders te bivakkeren met al je spullen en gezin :frowning: (ik ben daar niet voor gemaakt)

5 likes

Nee omdat de meeste mensen werken en dat al een grote stressfactor is maar als je elke dag thuis zit kan ik me wel voorstellen dat dit een leuk verzetje is

1 like

Ja joh ze zijn het perfecte stel, gelukkig heeft hij zijn ware aard laten zien toen hij zelf het parkeerkaartje kwijt was en tekeer ging tegen een onschuldige vrouw. Sindsdien vind ik het helemaal een lul

8 likes

Ik vind wouter echt een prima man, alleen snap ik de vergelijking Amsterdam oud zuid met Leiden oud zuid niet zo.

3 likes

Hahah huh Leiden Zuid is ook helemaal geen ding, ik heb die term nog nooit gehoord? En Leiden Zuid is ook helemaal niet zo mooi

1 like

Ik heb nu steeds lange Frans in m’n hoofd. Diemen zuid :notes:

13 likes