Mommybloggerstopic #6

Oh ja ik vergeet wel eens dat er zulke mensen bestaan.

1 like

Ik ben in shock! Zoveel absurde reacties!

1 like

Damn die reactiesā€¦ Mijn handen kriebelen om er niet op te gaan reageren, maar de post is natuurlijk al 46 weken oud. Ze gaan er ook vanuit dat die prik nieuw is? Het zat tot voor kort alleen niet in het rijksvaccinatieprogramma :woman_facepalming:t3:

3 likes

Ik denk dat zij gewoon een reels cursus van Kelly caresse heeft gedaan.

9 likes

Hahaha echt he. Ik heb hem mn vorige zwangerschap zelf betaald, want zat toen nog niet in RVP maar werd wel al gegeven (en ook in omliggende landen). En alsof een vaccinatie niet goed wordt onderzocht voor hij uberhaupt in het RVP komt Ć³f aan zwangere vrouwen wordt gegeven. Maarja deze mensen zullen zich ook vast niet tegen Corona in laten entenā€¦

Moest me ook even inhouden hoor :shushing_face:

3 likes

Lisa Room heeft zich een tijdje geleden toch uitgesproken dat ze twijfelt over het wel of niet vaccineren van haar dochtertje

Ja klopt, dat vond ik zo jammer, want ik vind het heel leuk om haar te volgen (omdat onze kindjes beide even oud zijn en we soort van de zelfde ā€˜opvoedingā€™ hanteren). Ik ben toen ook in discussie gegaan met een aantal mensen in haar comment section (geen aanrader). Ik vind het wel kwalijk, want ze heeft veel volgers.

Er bestaat geloof ik wel zoiets als ā€˜later vaccinerenā€™. Dat werd toen ook aangeraden aan haar. Liever dat ze dat promoot (want snap alsnog dat veel ouders het eng vinden, omdat kindjes vaak ā€˜ziekā€™ worden na inentingen), dan dat ze anti-vaxx promoot.

3 likes

Ja maar ze praten echt alsof die prik getest wordt op zwangere vrouwen :woman_facepalming:t3::woman_facepalming:t3:

Ik snap wel dat die mommybloggers geen zin hebben om zich er over uit te spreken. Ik zou echt doodmoe worden van alle discussies die je continue hebt over vaccineren/borstvoeding/bevallen met himalayazoutlampjes en ga zo maar door.

Ook wel heftig hoor. Als ik na ga hoeveel vragen ik had toen ik voor het eerst moeder werd lijkt het me echt hhel als je dan ook nog de mening van 60K volgers er overheen krijgt.

6 likes

Ik snap dat dus niet. Ik snap dat het onprettig is als je baby koortsig of hangerig wordt van vaccinaties. Maar het is nog veel enger als je baby kinkhoest krijgt en bijna dood gaat omdat je ze pas op latere leeftijd wou vaccineren. Ik weet wel waar ik voor zou kiezen hoor. Het vaccinatieprogramma schrijft niet voor niks bepaalde leeftijden voor om vaccinaties te krijgen, het risico dat je kind (dood-)ziek wordt omdat ze pas later gevaccineerd worden is veel groter dan het risico dat je loopt als je baby hangerig wordt van een prikje.

Mijn zusje is al baby bijna overleden omdat ze kinkhoest kreeg voordat ze gevaccineerd was (gewoon het normale programma gevolgd maar ze had de pech het op hele jonge leeftijd op te lopen). Een baby naar adem zien happen omdat ze bijna stikt, dat gun je niemandā€¦ doe mij maar die prikjes, hoe sneller hoe beter.

37 likes

Ogod ja voordat we viruswappies hadden, hadden we deze types al natuurlijk.

Die medische studies kunnen ze wel afschaffen. Waarom zouden mensen jarenlang moeten studeren en onderzoek moeten doen als iedereen dat met een paar klikjes op het internet zelf kan doen.

17 likes

Zeker zelf geen moeder?? Als moeder moet je gewoon je gevoel volgen en sta je altijd boven de wetenschap

:kissing_heart:

33 likes

Hahaa oja deze. Heerlijk.

14 likes

Ja ik ben het helemaal met je eens, maar liever dat ze later vaccineren dan helemaal niet denk ik dan.

Hahaha en ā€˜je moet iedereen zā€™n mening respecteren :orange_heart:ā€™

5 likes

Uwlch en al die vuile sites zoals ā€œbewust prikkenā€ of ā€œeerlijk over vaccinatiesā€ met van die misleidende titels. Word er echt zo boos van

2 likes

Nou ik vind je openbare twijfel uiten over vaccineren ook vallen onder ā€˜promotieā€™, want je volgers gaan dan misschien ook twijfelen, omdat sommigen toch tegen je op kijken bijvoorbeeld. Misschien kiezen ze daardoor uiteindelijk voor om het niet te doen. Dit is trouwens hoe ik erover denk. Ik vind het gewoon heel kwalijk, omdat hetgene wat we niet willen is dat de groepsimmuniteit omlaag gaat of dat andere kindjes gevaar lopen.

18 likes

Eens dat je je moederinstinct moet volgen, maar wat ik wel kwalijk vindt is dat sommige anti-vaccinatie mammaā€™s een groot platform hebben en zo misleidende informatie doorgeven. Als je ze doorvraagt waar hun mening daadwerkelijk op gebaseerd is, is dat toch helaas op een oude studie in the Lancet waarin autisme foutief gelinkt wordt aan een vaccin. Dat artikel is allang teruggetrokken, maar de mythe is de wereld in geholpen. Kritisch zijn is altijd goed, maar ga dan in discussie met de consultatie bureau, huisarts of een kinderarts. Iemand die je goed kan uitleggen wat de daadwerkelijk bijwerkingen zijn.

19 likes

Ja voor ā€˜the greater set of thingsā€™ is iets beter dan niets idd! Maar voor hun persoonlijke situatie snap ik het echt niet want volgens mij zitten er alleen maar nadelen aan later vaccineren? Behalve dat het misschien ietsje ongemakkelijker aanvoelt.

Ik ga er vanuit dat ze nog geen keuze gemaakt hebben maar als ze besluiten het te doen, zie ik er geen kwaad in om je aanvankelijke twijfel te uiten. Want er zullen genoeg kersverse moeders zijn die twijfelen en zich daar in zullen herkennen. Maar goed, voor mij is de uiteindelijke uitkomst hierin wel belangrijk.

3 likes