Mommybloggerstopic #6

Ik ben haar niet, maar mijn gedachte is; het is geen exacte wetenschap, en ook niet 100% wel of niet zo of eenzijdig vast te stellen. Het zou kunnen, is ook vaak gebleken want komt helaas vaak genoeg voor. Het kan echter ook niet aan de orde zijn hier.
En dan reageert men ook van: “nee hoor dat komt niet voort vanuit racisme” en dat is zo interessant want dat weten we dus nooit echt zeker (ik heb me hier ook weleens schuldig aan gemaakt) en hoe dan verder? Fijn als je bij mezelf kunt nagaan dat dit niet het geval is. Dat is missch ook wat @Dolfijnhond met haar 1e post bedoelde? Maar missh ben ik teveel ah invullen nu

2 likes

Ik stelde een opinie over influencer marketing.
Ik weet echt niet hoe mijn vraagstelling of het initiële onderwerp ( die vent met z’n NS reclame) racistisch kan zijn en hoe het toch naar die kant gebogen wordt en hoe ik dan " naar mezelf moet kijken".

Echt. Hoe?!

8 likes

Ik weet niet hoe ik dit moet begrijpen. Je wilt anoniem kunnen uithalen naar mensen die geen deel van het gesprek mogen uitmaken en degenen die zich kwetsbaar opstellen (dwz niet anoniem zijn) maken jou dat lastig want het is moeilijker om in your face een rotopmerking te maken?

Deze opmerking geeft mij ook het idee dat je een eenrichtingsverkeer van ‘mening’ prefereert en je weinig bereid bent om naar jezelf te kijken; ik bedoel specifiek de emoji hier.

5 likes

Ik zie het zelf ‘snel’ of ik zie de wereld door een hele andere bril dan jij. Weet je wel, misschien omdat ik een zwarte vrouw ben.

6 likes

Nee en nee. Ik snap deze vragen eigenlijk totaal niet en jij begrijpt mij dus niet. Ik weet echt niet hoe ik dat op dit late uur ga oplossen haha.
Wie mag er van mij geen deel uitmaken van een gesprek? En waar haal je vandaan dat ik graag uit wil halen naar mensen? Zo ben ik helemaal niet. Een reactie zoals scorpiovibes hierboven aanhaalt zou ik ook nooit liken. Ik begrijp alleen de keuze voor niet-anoniem forummen niet, dat doet ‘gewoon’ verder niemand. Vind het aan de andere kant ook weer dapper hoor. Maar het zorgt voor een soort ongelijkheid die me soms triggert. Er wordt vaak fel op wuorvgnitekram gereageerd en de enige reden daarvoor lijkt vaak haar huidskleur te kunnen zijn dus toen ik dat analyseerde dacht ik maar hee…is dit het niet gewoon?

Die smiley was sarcasme en zelfspot ineen. Sarcasme vanwege de steeds terugkerende “je bent gewoon jaloers!” discussie maar ook zelfspot omdat ik wel eens heb toegegeven jaloers op bepaalde influencers te zijn. Ben niet bang om kritisch naar mijzelf te kijken.

(vind dit eigenlijk veel te veel over mijzelf gaan, blehh, maar kan zulke onjuiste aannames niet laten liggen)

Uit ervaring: de agent van Dwayne mailt random merken of ze willen samenwerken met hem. Ook als er 0 connectie mee is.

10 likes

De enige die anoniem is? Er zitten hier zat mensen niet anoniem?

9 likes

Veel meer! De overdrachtsbelasting voor beleggers (dus als je niet zelf in de woning gaat wonen) gaat van 2 naar 8 procent. Op deze vraagprijs is dat van 25.000 naar 100.000, het kost ze dus 75k meer om in 2021 te passeren :scream: Maar misschien zijn er andere regels voor dit soort objecten?

2 likes

Hier ben ik wel benieuwd naar. Kan er dan nooit een kritische vraag of opmerking geplaatst worden zonder terug te vallen op huidskleur?
Waarom is het bij @Wuorvgnitekram een terugkerend thema terwijl ik het idee heb dat @Dolfijnhond ook geregeld directe en kritische opmerkingen plaatst maar het racistische aspect dan minder benoemd wordt?

6 likes

ik heb echt het idee dat hier inmiddels minstens 1 keer per dag een discussie gevoerd wordt over hoe op marketingvrouw gereageerd wordt en andersom

86 likes

Voor mij persoonlijk is het zo dat ik het niet leuk meer vind om in deze topics mee te lezen, omdat er de laatste tijd letterlijk elke dag op alles wat gezegd wordt enorm kritisch wordt gereageerd. Het is niet meer gewoon leuk gezellig met elkaar luchtig posten over influencers. Alles wordt aangegrepen om een heftige maatschappelijke discussie te gaan voeren. Daar zijn volgens mij al een heleboel andere topics voor. Het dagelijks leven is soms al lastig genoeg. Ik vind het heerlijk om dan even als ontspanning hier te lezen wat er in de influencer wereld gebeurd.

135 likes

:hugs::hugs::hugs::hugs::hugs: ik vind het onder aan de streep eigenlijk vooral heel vervelend voor jou dat er toch vaak zo gereageerd wordt op jouw posts en er dan weer een hele discussie ontstaat.
Ik hoop dat je toch blijft meeposten als je dat leuk vindt want ik vind je inzichten in de andere kant interessant!

Over de ns campagne, goed dat Dwayne iig duidelijk is dat ie nooit met de trein gaat. Ik ben vooral benieuwd of het “echt werkt” want volgens mij zijn wij er hier alerter op spon en de mening van influencers over de spon (uit den oude doosch clinique gate).

Maar blijkbaar als je gerepost wordt door Linda en andere platforms krijg je meer volgers en meer spon wat logisch is opzich maar onder aan de streep betekend dit dat er een paar mensen “beslissen” welke influencers de moeite waard zijn en dat iets wat heel erg democratisch voelt eigenlijk ook geregeerd en bepaald wordt door een paar bedrijven? (Sorry dit staat een beetje als illuminatie complot beschreven en zo bedoel ik t niet helemaal maar wel een beetje)

8 likes

Sorry maar dit is echt zo’n onzin. Ik word er ook echt moe van om hier alles op racisme te gooien. Het is een geval van actie-reactie. Zij is echt niet de enige zwarte vrouw hier, en op anderen wordt niet zo fel gereageerd. Net als dat hier ook witte vrouwen zitten waar juist wel fel op wordt gereageerd (zoals ik) omdat wij soms een wat onprettige manier van communiceren kunnen hebben.

32 likes

Maar waar zie je in bovenstaande discussie buitenproportioneel felle reacties? Ik heb het even terug gelezen maar ik zie een vrij normale discussie waar iedereen rustig blijft en er geen gemene opmerkingen oid worden gemaakt.

3 likes

Je eerste zin, echt kinderachtig. Boehoe, deal with it.

13 likes
  • Er is al gezegd dat Dwayne niet promoot om met de trein te reizen.
  • Dwayne brengt een nieuwe service van de NS onder de aandacht voor bestaande reizigers.
  • Het doel van de campagne is dus informeren en niet promoten
  • Omdat Dwaynes volgers wel (grotendeels?) met de trein reizen is het niet onlogisch dat hij hiervoor is ingezet.
  • Heeft wat mij betreft ook niets met geloofwaardigheid te maken want letterlijk de eerste zin is dat hij niet met de trein reist maar het gaat om een nieuwe service voor bestaande treinreizigers.

Nou heb het voor iedereen puntsgewijs aangebracht en ik vermeld er even bij dat ik een witte vrouw ben zodat jullie niet meteen de neiging hebben om het met mij oneens te zijn en mij aan te spreken op mijn toon :slightly_smiling_face:

16 likes

Ik vind het ook sneu voor Marketingvrouw dat ze steeds in dit soort discussies beland, lijkt me echt heel naar.
Ik vond haar in dit topic ook helemaal niet fel maar reageerde vooral op Dolfijnhond die echt totaal out of the blue met tone policing aankwam.

@Propje dit object zou nu (grotendeels) onder de 6 procent vallen (misschien alleen de woonboerderij 2) dus van 6 naar 8 maar alsnog een groot verschil

1 like

Wanneer is het 6 procent dan? Ik dacht dat het 0% is voor starters tot 4 ton, 2% voor de rest en 8% voor beleggers.
En zolang de woonboerderij niet hun primaire woonplaats wordt en ze hun huis in Den Bosch aanhouden is dat ook 8% volgens mij.

1 like

6% is nu, in 2020 geloof ik

Nee, nu is het 2 procent voor iedereen. En ze gaan pas volgend jaar passeren.

3 likes