Mommybloggerstopic #6

Ugh net ook digiborrel gehad met vrienden
Ben d’r melangolisch van :sob::sob::sob:

Ja, dat is toch letterlijk precies wat ik zeg?

Ik zeg letterlijk dat veel mensen nog steeds denken/verwachten dat influencers nog steeds dingen zelf promoten waar ze zelf ervaring mee hebben, en dat dat dus al heel erg lang niet meer zo is. Het is een marketing trucje.

Ach das 1 instapost aan werk voor het stel uit Den Bosch lol

19 likes

Ik denk dat het niet uit maakt omdat sommige weten dat je een gekleurde vrouw bent. Ik volg jou niet dus wist dat vooraf ook niet. Ik weet van de meeste mensen hier niet hun huidskleur en dat interesseert mij ook niet. Als je hier discussieert, kan je in verhitte discussies belanden toch.

Ik reageer echt nooit zo. Maar ik vind het vervelend om te lezen als het ineens racistisch is om te discussiëren in te verhitte vorm.

19 likes

Ik ben het soms met haar eens en soms niet. Ik geef haar de ene keer een hartje maar heb ook wel eens lelijk gedaan.
Je zal het niet geloven maar iemand op een forum irritant vinden kan 100.000 redenen hebben. Ik heb pas diep zitten graven in mijzelf op zoek naar een greintje racisme omdat ik ook wilde weten waarom ik bij haar soms mijn wenkbrauwen frons maar nee, voor mij is het het simpele feit dat iedereen hier anoniem is behalve zij. Ik vind dat een hele scheve verhouding geven ofzo.

Je hebt zitten graven naar een greintje racisme? Dat iedereen hier anoniem is heb je gelijk in maar als je wit bent, zoals ik, is het nooit heel diep graven naar een greintje racisme. En zeker niet als het gaat om mondige Zwarte vrouwen. En ik vind je ook een beetje een denigrerende toon naar @dolfijnhond hebben nu.

10 likes

Nee die keer dat ik onaardig op je reageerde had echt te maken met het onderwerp waar het toen over ging en dat had ik bij ieder ander gedaan. Maar ik denk wel dat het feit dat jij als enige niet anoniem bent meespeelt in hoe er op je gereageerd wordt, zeker als je er steeds bij verteld dat je ook influencer bent.
Ik krijg er altijd een “kijk mij eens” gevoel bij maar dat kan ook de jaloezie tegen influencers zijn :crazy_face:. In ieder geval vind ik het zo kort door de bocht om te zeggen dat het door je huidskleur komt. Overigens doe jij dat zelf niet snel volgens mij maar @dolfijnhond wel.

4 likes

Dat is wat we allemaal moeten doen toch. Onderzoeken of dat in ons zit. In eerste instantie denken we allemaal NEE HOOR maar niemand is er 100% vrij van, dat heb ik inmiddels wel geleerd. Dus ik check dat soms bij mijzelf in verschillende situaties.

1 like

Volgens mij was dat steeds om context/ervaring te schetsen. Zo vatte ik dat op. We zitten immers in het Yt/influencers topic (zo heet het niet, weet ik, maar groot deel van de comments zien hier wel op).

Persoonlijk had ik een tijdje geleden moeite met berichten in de sfeer van “you cant sit with us/bye felicia” (“wat doe je hier?” Ik stoor me echt aan jou” toon). En dan 70+ likes. Kan me voorstellen dat dat niet leuk is.
Zie idd ook wat verschil in communicatie
Fel/scherp op inhoud is natuurlijk wel goed voor het niveau!

8 likes

Ben jij er van overtuigd dat elk mogelijk puntje van kritiek of een andere mening te maken heeft met je huidskleur/afkomst?

18 likes

Waarom vraag je dit? Dat is een vraag die je jezelf moet stellen

2 likes

Ik ben een allochtoon.

1 like

Ik heb nu wel brace - vraag jezelf eens af

In m’n hoofd. Maargoed het is dan ook 1 uur snachts.

13 likes

HOEZO had ik dit niet door wtf

7 likes

De treinwijn Evert

Die is veradelijk

9 likes

Ja dan kun je die vraag alsnog jezelf stellen toch?

2 likes

Ja die is overgegaan op speciaalbier ik denk dat dit niet meer goed komt

3 likes

Ben je blij met het leven dat je leeft elke dag

En

WAAR vind je de kracht om te doen wat je doet terwijl niemand je mag

11 likes

Ik ben al depressief en nu moet ik extra huilen. Wat een emotioneel nummer is dat toch.

2 likes

Niemand gaat het je geven
Als je 't wilt hebben dan zul je het moeten nemen dus GRIJJJJJJJJJJP

3 likes