Mommybloggerstopic #5

Gebruikte het ook meer als voorbeeld want je bent natuurlijk niet de enige die dit zegt haha.

Dat je overal de hoofdprijs voor betaalt klopt ook niet. In Amsterdam en Utrecht Centrum misschien, maar verder valt het hard mee. Ik heb voor mijn verschillende studentenkamers tussen de €260 en €400 per maand betaald en die kamers waren tussen de 16 en 30 m2 groot, in (of vlakbij) het centrum van een middelgrote studentenstad. Hartstikke schappelijk hoor :woman_shrugging:t3:

Verder eens met wat @kali noemt, ook in ranzige studentenhuizen kan je het heel leuk hebben! Ik denk dat ik het leukste jaar van mijn studententijd in zo’n ranzig huis (en in ranzige huizen van vrienden) heb doorgebracht, heb daar heel goede herinneringen aan haha.

En nogmaals: dat is niet iedereens ding en dat is prima. Maar zeg dan gewoon “dat is niks voor mij” i.p.v. met rare stellingen te komen als dat (bijna) alle studentenhuizen vies en veel te duur zijn, is gewoon niet waar.

2 likes

Ik zie het niet als ‘hoge huur’ of de hoofdprijs, maar als studiekosten voor the school of life

(Grapje!! Voordat mensen beledigd zijn)

13 likes

Maar nu zeg je weer iets wat ik niet heb gezegd
Ik zei letterlijk als ik sommige ranzige studentenhuizen zie. Sommige is niet bijna alle …

Ik vind het gewoon een beetje vervelend dat het idd een best veroordelend onderwerp is (ook gewoon in de maatschappij) waarbij de woningmarkt gewoon zo overstuur is dat een huis krijgen moeilijk is, dat er veel mensen nog thuis wonen die niets lievers willen dan een (eigen) woning. Dat ze zich steeds moeten verdedigen alsof het iets ergs is dat ze nog thuis wonen.
Terwijl de woningmarkt op dit moment gewoon een groot probleem is, op alle vlakken.

Dat er dan mensen zijn die ook nog eens liever thuis blijven wonen en willen sparen voor een eigen woning ja ieder zo zijn ding. Wat hier ook al door @Duchess is gezegd, zelfstandigheid zit hem in zoveel andere dingen. Ik ken ook zat studenten waarbij hun huur wordt betaald door hun ouders, in hoe verre is dat zelfstandig?

11 likes

Dus wel een correlatie tussen “op kamers gaan” en een zelfstandige levenshouding (althans een houding die naar zelfstandigheid of zelfredzaamheid neigt)? Of lees ik het nu verkeerd (sry heb maar een stukje terug kunnen scrollen). Er zijn idd uitzonderingen maar in algemene lijn volg ik dit wel als ik naar mijn ex kijk :rofl:

Ik probeer vertrouwen te houden in de mens. I was wrong :laughing:

1 like

Nee juist geen correlatie zeg ik toch? Zag net wel dat mijn autocorrect van ‘niet’ ‘ziet’ had gemaakt in de laatste zin dus misschien veroorzaakt dat verwarring.

Maar misschien had ik sowieso niet noodzakelijkerwijs een correlatie moeten zeggen, want in bepaalde gevallen zal deze er vast zijn. Bedoel alleen dat ik het niet zo zie van op kamers = zelfstandig en niet op kamers = niet zelfstandig.

1 like

Ah dit stukje las ik, en dacht dat je hiermee enigszins toch bedoelde “een zelfredzame levenshouding”. Dat vul ik zelf in, nav je eerdere post. Dus wel een koppeling maar dan alleen met een bepaalde levenshouding ? Welke precies? :rofl: het is al laat

Hoezo? Wat maakt het uit waar je slaapt? Niet iedereen vult zijn studententijd in met uitgaan en lamzuipen. Uitgaan en alcohol en alles wat daarbij hoort is echt mijn nachtmerrie en daarnaast ‘moet’ ik helemaal niks.

En ik vind het juist aantrekkelijker als iemand goed gespaard heeft, maarja wat de één een afknapper vindt en de ander aantrekkelijk is allemaal persoonlijk. Ik vind je wel erg hard en stellig hoor.

Ik ben 23 en ik woon nog thuis, omdat ik nog studeer. Eerst mbo, nu laatste jaar hbo. Voordat ik mijn diploma heb, wil ik wel uit huis zijn. Maar ik ben niet eerder weggegaan, omdat ik niet wil lenen en een schuld wil + in mijn stad is het supermoeilijk een appartement te vinden (een studentenhuis oid lijkt me persoonlijk helemaal niks). Ik ben juist blij dat ik al jaren goed heb kunnen sparen en ik vind het ook supergezellig thuis. Als je het niet leuk hebt thuis, begrijp ik wel dat je weggaat. Bovendien woon ik nu al in de stad, waar ik ook een appartement zoek. Als ik in een dorp zou wonen, was ik wel weggeweest de seconde dat ik 18 werd :joy:, maar het voelt nu een beetje als geldverspilling om een stukje verderop te gaan wonen en daarvoor veel geld te moeten betalen voor een klein appartementje/studio.

6 likes

Dit is echt net zo’n loze discussie als kopen / huren. Iedereen is anders en het een is niet beter dan het andere.

66 likes

Mee eens. En dacht net dat er weer juice was over een mommyblogger en dan is deze discussie echt teleurstellend.

19 likes

Ik vind dit echt bizar en heel naar en denigrerend naar Janne, wiens post echt net was. Wat een vervelende vrouw is die Annic.

2 likes

Maar je doet nu alsof op jezelf wonen gelijkstaat aan uitgaan en lamzuipen, dat zegt @Bergamot nergens hoor.

4 likes

Het aantal volgers bij Annic blijft nog steeds dalen. Staat nu inmiddels op 86,2000.

5 likes

Ugh Danique Hoofwijk (Girlscene vroeger) gaat ook aan de orthomoleculaire therapie en heeft een bloedtest gedaan. Raad eens: intolerantie voor tarwe en heel veel tekorten waaronder b12 en magnesium. Wat verrassend.

12 likes

Kwakzalvers zijn het die orthomoleculair therapeuten. Je hele dure supplementen voorschrijven die uiteindelijk toch niet werken. Iets met placebo effect of zo.

2 likes

Hahahaha precies. Nee zeggen omdat je geen zin hebt en thuis een film wil kijken en op tijd naar bed wil zonder dat je het excuus “ik moet nog naar schubbekutteveen terug” kan gebruiken is ook heel vormend.

Maaruh ik heb geen spijt van deze “discussie” ik vind het wel grappig dat er nu allemaal meiden hun keuze komen verdedigen voor een vreemde op het internet. You do you hoor, jullie wonen niet bij mij in huis :joy:

Mensen die thuis wonen om geld te besparen en commentaar krijgen van studiegenoten die aan het einde van de maand alleen maar aardappels kunnen eten:

6 likes

Ik denk dat hier iets verkeerd is gegaan met citeren?

Ik bedoel niet een zelfstandige levenshouding in die zin dat je weet hoe de wasmachine werkt en kan koken e.d.

Meer een levenshouding in die zin dat ik graag meer vrijheid, naar een volgende fase wilde en uit m’n comfort zone wilde gaan.

Als ik dit verder ga uitwerken verval ik volgens mij in herhaling van m’n eerdere post.

@Bergamot je laatste alinea en gifje vind ik dan weer een beetje tegenstrijdig met je ‘you do you’.

2 likes

Nou ja mijn mening blijft hetzelfde maar wat maakt mij het uit wat iemand anders doet? Zeker mensen op het internet die ik niet ken en die ik nooit zal kennen.

Het is ook heel comfortabel om aan te schuiven bij je ouders ipv thuiskomen na een lange dag studie, er achter komen dat je vergeten bent eten te kopen en je weer naar de supermarkt moet, eten koken, afwassen, erachter komen dat je ontbijt vergeten bent, huilen.
Maar ja :woman_shrugging: adult life is nu eenmaal zo en er staat ook tegenover dat je vrijheid en zelfstandigheid hebt.
Mijn persoonlijke mening is dat je dat niet hebt als je bij je ouders blijft wonen. Maar als iemand daar anders over denkt dan sure.
Ik ken ook wel mensen die tot heel lang bij hun ouders zijn blijven wonen die heel leuk zijn. En ik ken ook zat mensen die op hun 18de op kamers gingen en die niet heel leuk zijn :joy:

14 likes

Kelly gaat een cursus ‘instagramreels’ geven :cry: whyyy echt whyy

what’s next ook, cursus poepen?

65 likes