Ik had na zoon 1 wel een lichte voorkeur voor een meisje. Niet vanwege jurkjes, poppen e.d. Maar meer omdat ik denk dat het anders is als je dochter later een kind krijgt dan je zoon. Is natuurlijk ook nog eens gebaseerd op dat je geen mot krijgt met die dochter en dat ze überhaupt kinderen wil en mag krijgen.
Dus toen er een tweede jongen in mijn buik zat heb ik dat wel even af moeten sluiten. Mocht er nu een derde komen zou ik weer voorkeur hebben voor een jongen, niks zo veranderlijk als de mens.
Ik ken wel iemand die een lichte voorkeur heeft voor een meisje, omdat ze zelf bijvoorbeeld met haar moeder veel op vakantie gaat, weekendjes weg etc en dat ziet ze met een zoon toch minder snel gebeuren. Maar ze is net zo gelukkig mocht ze een jongen krijgen. Vind daar niet zoveel mis mee eerlijk gezegd.
Ik vind het echt stom dat als je ‘hoopt op’ een jongetje of een meisje dat dat niet zou kunnen. Dat je hoopt op een meisje betekent toch niet meteen dat je het kind in een roze hokje wil proppen? Je mag toch gewoon zo’n wens hebben?
Valt Marij.e de Haa.s onder mommy bloggers?
Ze gaat/is gescheiden schrijft ze net…
Zie het zoontje van haar ex onder zijn post reageren: “ik wil eigenlijk nog steeds wel weten waarom”. Au.
Of dat je dan niet blij bent met een jongetje
Hihi ik ben daarin bevooroordeeld denk ik. Ik ken maar 1 iemand die een voorkeur heeft in m’n omgeving (of deze uitspreekt). En die zegt letterlijk; “er is toch niks heerlijker dan zo’n zuurstokroze kamertje schilderen? En al die tierlantijntjes en jurkjes.”
Want dan ben je dat ook! Het is meer dat je achteraf teleurgesteld bent als het geen jongetje of meisje is dat ik het zorgelijk vind.
Ik herinner me overigens wel een vlog die hier ooit eens gepost was van “een meisjesmoeder” die na 3 meisjes een jongen kreeg en dat ze er bijna depressief van was dat het geen meisje was. Daar gaat het fout.
Om wie gaat dit?
Ja…dat ben ik nu aan t proberen te zoeken…ik weet het echt niet meer.
Het was een vrouw met een getinte huidskleur (ja echt niet relevant maar misschien dat sommigen hier het dan herinneren) en ze had een paar dochters aan wie ze in de vlog dan ook ging vragen wat ze ervan vonden dat ze een broertje kregen, en ze bleef maar doorgaan dat ze het zo moeilijk vond om ermee om te gaan want ze was echt een “meisjesmoeder”.
ohhhhhhh ik weet al wie je bedoelt, maar ik kan me inderdaad geen naam meer herinneren
Ik ken haar/hun verder niet. Nog nooit van gehoord. Maar weet je zeker dat dit zijn echte account is? Niet dat het een fake of fan account is oid?
Ja! Dit is die video!!!
Ik kan me dat wel voorstellen. Ik heb veel meer contact met mijn moeder, dan mijn vriend met zijn moeder heeft. En dan bedoel ik niet eens per se de (fysieke) contactmomenten, maar ik vertel veel sneller gebeurtenissen uit mijn leven, dan mijn vriend dat doet. Ik zie/hoor dit ook uit mijn omgeving dat vrouwen toch een andere band met hun moeder/ouders hebben dan mannen. En bij zwanger zijn enzo is het idd meestal je eigen moeder waar je steun uithaalt. Maar uiteraard zijn er uitzonderingen en kan van alles in het leven gebeuren dat dit beeld niet uitkomt. Maar ik snap dan wel als je lichte voorkeur hebt voor een meisje.
Ja… nouja, het is het account wat ze zelf ook taggen als hij op de foto staat… en beide volgen ‘m ook…
Want dat dacht ik ook eerst.
Misschien is het een grapje… ofzo…
Ik sta nog steeds perplex van deze vrouw. “Ik heb een serieus gesprek moeten voeren met mijn dochter omdat ze toch teleurgesteld was” Ja, dat komt door jezelf doos, omdat je het geprojecteerd hebt dat je een meisje wilde.
“Het voelt alsof je door een rouwproces gaat” WAT?
Heel aparte vrouw.
Ja dat van rouwproces vond ik echt heel intens…
Nee joh. Zij hebben pas nog een stacaravan gekocht enzo
Op dat punt heb ik het afgezet. Mijn hemel, dit is wel ernstig hoor, deze vrouw moet dringend leren relativeren.