Mommybloggerstopic #4

Ik heb dit gevoel ook. Scarlet geeft superveel kritiek op Joyce en afentoe is ze zooo onaardig.

2 likes

Ze vloggen al een tijdje wat onregelmatiger toch? Druk met het werk van Joyce en de.moeder van Scarlett zeiden ze een tijdje terug.

1 like

@DonnieDarko ook hier: geen herkenbare foto’s van kinderen.

Sorry! Verwijderd.

Michelle Bollen plaatst op stories dat ze het geslacht van hun derde voorlopig niet bekend gaan maken, onder meer omdat mensen misplaatste dingen sturen erover. Verbaas me echt over wat mensen andere mensen sturen. Dat het wel móet dat ze een voorkeur zou hebben voor een meisje nu. Alsof drie kerngezonde jongens of nee, kinderen, geen doel an sich kan zijn. Vind het goed van haar dat ze zich uitspreekt op deze manier!

4 likes

Dit is toch ook gewoon te triest voor woorden. Echt mensen doe normaal. Ze hebben nooit onder stoelen of banken gestoken graag 3 of 4 kinderen te willen. Ze heeft notabene 3 miskramen gehad voor deze zwangerschap en dan durven mensen nog ongevraagd zo’n soort berichten te reageren? Echt te bizar voor woorden vind ik dat.

Geloof dat zij een tijd terug ook berichten heeft gehad van mensen die hoopte dat ze weer een miskraam oid zou krijgen. Doe normaal.

Vind het idd ook heel goed dat ze het zo deelt en zich uitspreekt ipv negeert. Wie weet zorgt het voor wat bewustzijn bij sommige van dit soort mensen.

24 likes

Oh als je die kindjes van Michelle ziet🥰, 2 zulke leuke jongens … Daar zou je er toch nog 5 van willen hebben? En heel goed dat ze het aankaart, belachelijk dat mensen zo brutaal zijn om zulke dingen continu te zeggen. Vind haar heel sterk overkomen, knap dat ze nog zo netjes kan blijven. Wat maakt het uit? Snap niet zo die drang van mensen om vaak te hammeren op het geslacht, je krijgt een baby en dat is al bijzonder genoeg. Naar mijn mening zijn veel mensen doorgeslagen en komt dat vooral door van die hysterische gender reveal party’s.

8 likes

Ja dit laatste idd!
Nu ik weer zwanger ben is ook echt de eerste en ook enige vraag die ik krijg; “ wat hoop je dat het wordt?”

Ik zeg nu steeds: een Franse Bulldog, die hebben zulke leuke oren. Dan kijken mensen mij aan ?!?!

Ik hoop verdorie dat het gezond is en net zo leuk/ lief en gelukkig als zijn/haar grote zus/broer, verder niks.

Ik heb een collega die er echt moeite mee heeft dat ze haar tweede zoon krijgt, ik kan mij wel voorstellen dat je een dochter wenst ( lijkt mij ook leuk) maar dat je dat zelfs 8 weken na de bevestiging van de echo nog naar andere mensen loopt te verkondigen ( ik krijg wéér een jongen…tja), vind ik ( met ook meerdere miskramen in de voorgeschiedenis) echt storend.

15 likes

Heerst best wel wat taboe op het hebben van een voorkeur van het geslacht van je kind. Ik zie niet echt wat het probleem is.

Ik vind persoonlijk de vraag of men een voorkeur heeft voor een bepaald geslacht niet zo misplaatst. Er heerst best wel een taboe op het hebben van een voorkeur. Natuurlijk hoopt iedereen het allermeest op een gezond kind, maar kan me best voorstellen dat je daarnaast ook een voorkeur hebt voor een geslacht. Betekent echter niet dat je niet ook heel blij en gelukkig kan zijn als je baby uiteindelijk het andere geslacht heeft.

Ik vind het echter wel een hele persoonlijke vraag. Aan mijn beste vriendin durf ik gerust te vragen van goh, je hebt al een meisje, zou je voor je tweede een voorkeur hebben? Ik vind het echter niet iets dat je zomaar aan iedere zwangere vrouw vraagt. En ik vind het niet kunnen als mensen out of the blue aannemen dat je een voorkeur hebt en daarop hameren, zoals in Michelles voorbeeld van ‘het is te hopen dat het dit keer een meid wordt’. Vind het ook ronduit onbeschoft om aan te nemen dat men na twee jongens ‘wel door zal gaan voor een meisje’.

8 likes

Dit is wat beter omschreven zoals ik het bedoel.

Van mijn collega vind ik het gewoon storend omdat zij weet dat oa ik, maar nog meer collega’s een spreekwoordelijke moord zouden doen voor een (gezond) kindje.

@marley ik ben mij bewust van het taboe echter vraag ik mij dan af hoelang je die teleurstelling of het verdriet / gemis openbaar aan gaat houden. Ik zou het zelfs nu in de 30 ook niet leuk vinden als één van mijn ouders zouden zeggen: we hadden zo op een zoon gehoopt bij jou, maar desalniettemin houden we wel van je! Ik weet niet, zoiets voelen mag, en uitspreken ook, maar op een gegeven moment houd je dat soort gevoelens toch voor jezelf?
Tuurlijk zou ik het leuk vinden om een ‘koningskoppel’ ( dat woord…) te hebben, maar wat weet ik van een koppel van hetzelfde geslacht? Misschien wel net zo leuk of leuker!! Of krijg je een vrouwelijke zoon of een mannelijke dochter. Ik begrijp het gewoon niet zo goed, misschien is dat het…

Bij Michelle gaat het idd meer over het feit; waar bemoei je je in godsnaam mee.

Zeer offtopic, maar Kha lid Kas em (de partner van Royce) wordt beschuldigd van het lekken van informatie naar Taghi. Tot zover de professionaliteit van Annic’s advocaten.

23 likes

Nouja het staat nog niet vast dat hij het heeft gedaan he. Ik dacht trouwens dat alleen die Royce haar advocaat was.

1 like

Nouja een taboe? Misschien eerder omdat het gewoon niet echt ergens op slaat om een voorkeur te hebben. Wat je tussen je benen hebt bepaalt niet je identiteit, je persoonlijkheid en karakter. Ik vraag me af wat mensen nou echt willen als je zegt dat je een meisje wil. Wat is het precies aan een meisje dat je dan graag wil. Want geen meisje is hetzelfde. En er zit zoveel tussen jongen en meisje in. Of een jongentje. Wat is het precies dat een jongentje een jongentje maakt en dat je daar een voorkeur voor hebt?

37 likes

Ja precies dit. Met het hebben van een sterke voorkeur leg je je kind (onbewust) bepaalde verplichtingen op. Want blijkbaar heb je dan bepaalde verwachtingen van hoe een meisje of jongen zich zou (moeten) gedragen.

Lastig wel.

7 likes

Volgt iemand Kim Kötter op YT? Zij krijgen nog een kindje, nadat de eerste twee via ivf zijn gegaan. Hoe bijzonder!

Kijk wat een gezellige comment iemand plaatst:

Samenvatting

16 likes

Hahaha jezus. Ik snap niet waarom, maar ik vraag me nog steeds ongeveer dagelijks af waarom mensen de behoefte voelen om dit soort dingen te delen/typen. Dit is echt zo’n opmerking die dan door je hoofd schiet (onaardig of niet, die hebben we allemaal wel eens), maar die je niet uitspreekt. Deze mensen flappen het er niet eens per ongeluk uit, maar nemen de moeite om het te typen en dan ook nog eens te plaatsen.

Echt whyyyy.

6 likes

Precies dit is wat ik ook altijd zeg. Wat als je meisje van boomklimmen, auto’s en ravotten houdt, is het dan ook niet volgens de verwachting? Ik denk dat ik daarom die gender voorkeur zo gek vindt, het zegt precies niets over je kind. Misschien wil mijn zoontje straks wel de hele dag in een Frozen jurk rondhupsen of wil hij net als mama zn nagels lakken, ook prima toch.

3 likes

Dit is ook echt weer niveau wat een achterlijke opmerking, doe normaal. Echt wat zijn mensen online toch triest soms zo veilig achter een schermpje.

Het zegt inderdaad misschien meer iets over bepaalde verwachtingen die je automatisch ophangt aan een bepaald geslacht: als vrouw met je dochter lekker tutten, nagels lakken en shoppen. Als vader met je zoon voetballen en klussen.

Het idee dat tutten en nagels lakken exclusief iets is voor meisjes en voetballen en ravotten voor jongens is natuurlijk compleet achterhaald. Dat neemt echter niet weg dat over het algemeen de kans groter zal zijn dat je dochter het leuker vindt om nagels te lakken en Frozen jurkjes te dragen dan je zoon. En dat die kans groter is ligt misschien ook wel aan onze maatschappij en opvoedstijl hoor, waarin bepaalde activiteiten meer gefocust zijn op meiden en andere op jongens. Dus wie weet zal dat de komende jaren/decennia wel gaan schuiven.

5 likes