Mommybloggerstopic #4

Oh die grens ligt veel hoger dan ik altijd dacht :o

Grens is volgens mij bepaald met als criterium levensvatbaarheid buiten de baarmoeder. Om die reden dus best “hoog”.

Met als toevoeging dat dat ook zo is dat ouders na een 20 weken echo nog tijd hebben om te beslissen om de zwangerschap af te breken.

Er zijn vrij weinig mensen die 24 weken twijfelen en dan toch maar denken “neh” (en zelfs dan wat dan nog).

Nu het hier toch over abortus gaat, het humanistisch verbond heeft een manifest om meer open te zijn over abortus. https://openoverabortus.humanistischverbond.nl/
Ja ik ben hier activistisch over. En aangezien allerlei organisaties zich roeren om dit in te perken (en de abortuspil nog steeds niet verkrijgbaar is via de huisarts) is dit helaas geen gestreden strijd (want stel je voor dat vrouwen 100% zeggenschap zouden hebben over hun lijf).

21 likes

Heb gegoogled, maar volgens Spuiten en Slikken kan je het wel via de huisarts krijgen? https://www.bnnvara.nl/spuitenenslikken/artikelen/abortuspil-te-krijgen-bij-de-huisarts
Of ik lees 't verkeerd en is het alleen een plan / wet die nog goedgekeurd ofzo moet worden?

En eens, meer openheid over abortus is altijd goed.

1 like

Annic zat bij Femme zoals wel meer influencers (heeft zij zelf verteld en ze staat ook op hun website vermeld met haar bevallingsverhaal) en hoewel je je daar scheel betaalt aan allerlei extra zorg die niet altijd wetenschappelijk is (bijv acupunctuur) zijn zij niet zo’n orthomoleculaire toko. Kan me idd ook niet voorstellen dat verloskundigen nep bloedonderzoeken gaan aanraden maar goed er bestaat tegenwoordig ook een ‘medicijnvrije huisarts’ in Nederland dus wie weet :joy:

3 likes

Nee in dat stuk staat dat Edith Schipper ermee bezig was. Ik kon niet vinden hoe het er concreet mee gaat maar volgens mij is het nog niet in kannen en kruiken

De vvd moet zich schamen, liberalisme geldt zeker alleen voor witte mannen?

3 likes

Tsja, vrouwen zijn geen bedrijf dus dan heeft de VVD er niks mee.

Hoop dat 't snel geregeld wordt

3 likes

Ik heb nog niet verder gelezen maar hier was vorige maand in BE veel om te doen. Momenteel ligt onze grens op 12 weken voor abortus behalve bij medische redenen of eventueel zwaarwegende sociale redenen.
Nu was er een wetsvoorstel om de grens op te trekken naar 18 weken en de strafbaarheid van abortus nietig te maken. Dus een abortus op een hoger aantal weken zou niet als een strafbaar feit kunnen worden gezien.
OMG de commotie. het is dus nog steeds niet goedgekeurd.
Ik zelf ben ook voorstander om de grens omhoog te doen.
Het werd in de media echt geportretteerd alsof vrouwen niet zelf kunnen inschatten of ze een kind wel of niet willen. En dat men dan maar abortussen bij de vleet zou doen. Echt degoutant hoe mannen beslissen over vrouwen hun lijf en leven. Want als het kind dan eenmaal geboren is krijgen ze weinig steun.

13 likes

ah wat toevallig! ik zweer je dat ik gister aan een interview met die was begonnen. tabblaadje staat nog open, ik zie dat ik het al een half uur volgehouden heb:

2 likes

Leuk! Natural selection at its finest.
Ik ga zeker kijken als ik mijn deadline heb gehaald vrijdag!

2 likes

Van een opleiding? Is toch helemaal niet nodig, alle kennis zit in jou

Ik hoor meer over deze vrouw dan me lief is via mijn viruswaanzinnige familielid :cry: ik geloof dat de insteek is dat als je maar narcistisch genoeg bent je niet ziek kunt worden!

9 likes

Door de foto’s/babyspon moest ik net ineens denken aan Anne Geddes, dat was toch zoiets raars ook eigenlijk? Dat je kalenders enzo kon kopen met andermans baby in apenpakkies erop.

29 likes

Ja wtf was dat eigenlijk voor iets raars. Zo’n foto aan de muur van een verse baby die je niet kent verkleed als bloem in een bloempot gepropt

27 likes

Pff haha Kelly Caresse speelt een bordspelletje met Yannick, dat je van die woorden moet maken. Ik kom ff niet op de naam? Iig staat er 1 woord tussen ‘befsnol’. Wtf haha. @Evenveel ja ik vond dat leuk, dus als klein kind had ik die posters en zelfs een Anne geddes puzzel. Vreselijk.

2 likes

Ja ik kan mezelf ook gewoon als wetenschapper visualiseren
image

6 likes

Hopelijk blijven een hoop mensen bij narcisten uit de buurt, dus je zou nog wel is gelijk kunnen hebben/krijgen re: besmettelijke ziektes :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hahaha ik ben nu op tien minuten ongeveer en ze beschrijft haar beste vriendin met wie ze een heeeeel speciale band heeft, ze ging helemaal open enz. waar ik het mijne van denk maarja. Ze zegt ‘ik ben best lang, 1.80, en ik zag haar staan en zij was precies even lang als ik en met lang blond haar
 ja ik heb nog nooit zoiets gehad.’ Moet je even in de gemiddelde Nederlandse winkelstraat ofzo om je heen kijken

14 likes

Nop je moet helaas echt naar de gyn en als je pech hebt duurt dat nog weken ook (van dichtbij meegemaakt met een vriendin die 3 weken moest wachten
).

1 like

Wowzes, 3 weken ook echt. Wat een ellende lijkt me dat. Heb je met een abortuspil ook die verplichte bedenktijd?