Oh wat erg dit, zo hypocriet. Feit is ook dat je dondersgoed weet dat je dit alleen doet voor de moneyz, kind heeft er zelf natuurlijk geen zak aan. Zou dat echt nooit goed kunnen praten voor mezelf.
Zo hypocrietā¦
Bah
Ik zat gister die nieuwe vlog van e.lise.jo.anne te kijken en daar zegt ze dat ze alvast kraamzorg heeft geboekt bij haar favo kraamverzorgster die nu voor zichzelf werkt. Ze zat al helemaal vol maar de week van haar uitgerekende datum kon ze nog. E.lise super blij natuurlijk. Maar toen dacht ik: een baby komt toch bijna nooit op de uitgerekende datum? Dan is de kans toch heel groot dat die mevrouw helemaal niet beschikbaar is als de baby geboren wordt? Of hoe werkt dat?
Ja dat zat ik dus ook te bedenken. Ik had ook opgegeven wie ik heel graag wilde. Maar was 1,5 week eerder bevallen. Toen kon mijn leuke plan niet doorgaan. Misschien dat het met zzp anders gaat. Maar lijkt mij niet!!
Maar wat ik me ook af vraag. Stel deze ZPPāer heeft dan geen plek. Heeft ze dan een vervanger die het dan overneemt oid of waarnaar ze verwijst? Of kun je dan alsnog bij āreguliereā kraamzorg terecht? Daar ben je dan toch helemaal niet aangemeld nog?
En wiens verantwoordelijkheid is het dan om dit te regelen?
Goeie vraag haha.
Misschien bedoeld ze niet ādie weekā maar āeen weekā? Zegmaar.
Net als een case load verloskundige (zzpāer dus). Die nemen vaak ook maar 2-3 mensen in dezelfde maand aan, zodat de kans dat ze tegelijk zullen bevallen en ze dus niet kan nihil is. Maar die gene de week voor haar kan ook een week eerder of later bevallen? (Of 3wkn eerder zelfs haha)
Maar lijkt me idd dat ze anders een ander stuurt ? Hoe dan ook, garanties heb je niet lijkt meā¦?
@Ananas volgens mij hebben zij een klein netwerkje wat elkaar opvangen kan. Ook bij ziekte enzo. Dat hebben verloskundigen ook.
Hmm ja lastig. En nu met corona? Laten kraamverzorgsters zich dan regelmatig testen? Of is het gewoon hopen dat het allemaal goed gaat? Afstand houden lijkt me lastig. Zo veel vragen haha
Wisselt per organisatie en per kraamzorg!
Ik ga zelf over enkele weken bevallen (of morgen of over 4wkn geen idee ).
Onze organisatie is nog best streng: 1 vast iemand mag er gedurende de kraamtijd komen (dus bijv alleen mijn vader) ter bescherming van de net bevallen moeder /baby/kraamzorg. En ze houden alleen afstand als dat Ć©cht kan. Ze zullen je niet vragen zelf je baby in bad te doen als je dat fysiek niet kan of niet durft. Ze helpen gewoon met borstvoeding en dergelijken. Aan het bed enzo.
Maar ze zijn wel strikt op symptomen natuurlijk
Annic is echt een slang.
De opmerkingen voor die post zijn dus ook beperkt, dus niemand kan haar volgers op deze slangenmove wijzen
Dat vind ik ook echt het walgelijke er aan. Ze weet haar wereldje precies zo in te stellen en te āmakenā zoals het haar het beste uit komt. Online dan althans. Ze doet zo voorkomen alsof alles perfect gaat en zo de bedoeling was terwijl dat sws niet het geval is. Echt smerig
En dan ook nog haar macht (geld) misbruiken door mensen die er verstand van hebben en dit een halt toeroepen, anderen proberen te waarschuwen, op te zadelen met dreigbrieven via een advocaat. Zodat ze hun mond maar houden omdat zij het geld niet hebben voor een rechtszaak oid. Zodat zij lekker door kan gaan met alle shit verkopen. En mensen die er gevoelig voor zijn, zijn er de dupe van. Echt smerig vind ik het en vooral heel kwalijk. Hoe kun je als mens ook zo zijn? Het lijkt alsof het allemaal met goede bedoelingen gebeurt, maar ondertussenā¦
Maar een bevalling duurt gelukkig niet een hele week, zoals de kraamzorg. Dus dan is de kans kleiner, maar het lijkt mij een āgevaarā bij dit soort dingen dat je uiteindelijk toch een ander krijgt.
Elise (Joanne) over de 10-weken echo van haar kindje:
āHet schedeltje (die al enorm lijkt op die van Fos en Hazel er is echt herkenning al!)ā
Ehhhh ja volgens mij zien alle schedels van mensen er hetzelfde uit maar leuk hoor
Het schedeltje DAT, Elise Joanne.
Bij echoās kan je van de zijkant al wel redelijk wat zien hoor. Toen ik echoās kreeg leek ze en profil echt op enkele familieleden aan mijn kant. Bepaalde vorm neus en voorhoofd bijvoorbeeld. Misschien bedoelt ze dat?
Het schedeltje, wat goor
Schedelshaming
Nee ze zegt āde neus, het schedeltjeā, dus ze bedoelt specifiek de schedel. Tenzij er een rare bolling in zit lijken alle schedels toch wel op elkaar en vooral met die termijn zijn het allemaal nog halve kikkervisjes.
Wat apart. Daar zit volgens mij niet zoveel verschil tussen inderdaad.
Ik vond in het begin bij echoās dat mijn dochter op een Haribo beertje leek.
Haha love deze vergelijking. En inderdaad, nu je het zegt; ja!
Pfff die Annic, ze maakt zich er makkelijk van af.
In deze vlog noemt ze echt dat ze iets anders wil doen en dat ze vrouwen wil helpen. Wat is zijn onoprecht.
Ik vind het sowieso grappig dat ze nergens vermelden hoe āsuccesvolā het is. Want dat is het met iets meer dan 8000 (oepsie, ze zitten nu opeens onder de 8000) zeker niet maar is wel precies wat je van Annic verwacht. Om daarmee te pochen. Dus gooien ze het op: kijk eens hoeveel vrouwen wij al hebben kunnen helpen