Vraag me wel af hoe mensen een keuze maken als ze het niet weten.
En ja, bv. als je een grafsteen uitzoekt en die kan je voor €1000 uit India halen, heb je echt je kop in het zand gestoken.
Ik heb een beetje het idee bij als bijvoorbeeld blijkt dat er in een achterdeurtje van een partner leverancier van een bedrijf aan dierproeven wordt gedaan. Dan stellen mensen denk ik ook vragen. Alleen nu lijkt het denk ik heftiger, omdat het ‘op de man’ gaat. Ipv op het bedrijf. Want het bedrijf ‘mamaworden’ is niet met m.anflied betrokken, maar 1 van haar oprichters.
Maar de essentie is voor mij hetzelfde idd.
Is iemands integriteit in twijfel trekken ook niet een beetje vergaand?
Ik heb geen mening over het Manfield verhaal, maar ik vind zeker wel dat Annic zich anders voordoet dan dat ze werkelijk is. Getuige het verwijderen van alle vragen, negatieve en kritische reacties. Dat valt me echt tegen van haar. Ik had haar hoger ingeschat. Je kan toch gewoon een antwoord geven. #positivevibesonly #nietnormaal
Heb het idee dat het deels dus wel óók om haar als persoon gaat nu en hoe zij met de situatie dealt; nergens geeft zij ook meer enige blijk van de juiste intenties. Annic ging zelf de grens over op het moment dat zij met een advocaat kwam aanzetten en ging dreigen. Als ze nou op persoonlijke titel het gesprek was aangegaan, zou ik nog ergens empathie kunnen opbrengen. Zij wilde graag een machtsspelletje spelen omdat ze denkt dat ze alles kan maken vanwege haar rijkdom. Nou, mooi niet. Mensen die graag willen pochen met hun geld, moet je aanpakken waar het ze het hardst raakt: precies dat geld. Is wel beetje klikken zo, maar Manfield bepaalt uiteindelijk zelf hoe zij daarmee omgaan.
Ik vind het trouwens jammer dat dat van die advocaat nergens openbaar is. Met alle respect naar de betrokken forummers hoor!!!
Maar dat vond ik het meest smerige in dit hele verhaal. Al was het maar een zinnetje bij de VtK van: “critici werden bedreigd door een advocaat dat zij smaad en laster verkondigden” ofzo
Ja hier ben ik het denk ik wel mee eens. Je advocaat inzetten om mensen die met medische onderbouwing komen monddood te maken en te intimideren, is zelf een heel ander niveau inzetten dan wat reacties verwijderen op insta…
En Radar, Monitor en Boos mailen wordt hier ook gemeld en dat is allemaal prima. Wat is het verschil?
Daarnaast, influencers hebben de lusten en de lasten van hun samenwerkingen. Een plastic producent wordt ook gevraagd hoe ze het met het milieu omgaan en houthandelaren wordt ook naar hun Fsc keurmerk gevraagd.
Maar goed, eens worden gaan we het toch niet en vragen stellen is negatief.
Vind dat sws heel lastig met influencers. Het zakelijke en persoonlijke vervaagt, omdat zij zichzelf letterlijk als merk verkopen. Dus waar begint mamaworden.nl en houdt Annic op?
Maar dat is even een gedachtespinsel tussendoor.
Ik lees hier al een tijdje met plezier mee en wil nu toch een keer reageren.
Doordat Wonderwoman alles blijft verwijderen wat ook maar een lichte vorm van kritiek bevat, is het voor haar samenwerkingspartner(s) (en huidige volgers) niet transparant wat zij doet. Dat ze vervolgens ook nog pretendeert alleen maar positieve reacties en heel veel bestellingen te ontvangen (wat beide natuurlijk onzin is), vind ik enorm kwalijk en misleidend. Daarom vind ik dat, naast de volgers van mamaworden/wonderwoman, ook samenwerkingspartners er recht op hebben te weten hoe de vork in de steel zit. Je hebt geen idee hoe de wonderwoman gate zich verder gaat ontwikkelen en het is wel zo eerlijk dat een bedrijf zich daar (als ze dat besluiten) tijdig van kan distantiëren om imagoschade te beperken of voorkomen. Als ondernemer zou ik mijn bedrijf niet aan haar willen linken en niet alleen vanwege mamaworden, maar juist doordat ze op deze manier omgaat met de kritiek erop en er ook nog over liegt (allleeeen maar positieve reacties).
Als bedrijf zijnde zou ik Annic nu ook liever niet voor promotie van mijn product of dienst inzetten. #positivevibesonly
Ze verwijdert idd ook negatieve reacties over de collectie. Ook als dat iets simpels is als: “de zool liet na een paar maanden al los…”
Dan kan je ook reageren met: “oei wat vervelend! @m.anfield en ik kijken effe met je mee! Kan je een foto dm’en?”
Dat doet grotere bedrijven als bol/klm/idkwienogmeer ook…
Op deze manier is voor m.andfiekd natuurlijk ook niet transparant wat ze doet… of zou ze dat naar hen wel zijn? Betwijfel het…
Ja alles wat ik roep zijn ook vooral hersenspinsels, overdenkingen, ben er niet helemaal uit hoe ik erover denk.
Plasticproducenten en het milieu is hetzelfde domein, als Manfield zwangerschapstesten verkocht zou de relevantie me heel duidelijk zijn, nu… ik weet het niet. Zoals ik al zei, ik vind het een vreselijk achterbaks kutwijf, maar toch, achterbakse kutwijven mogen ook schoenen verkopen. Aan de andere kant, als van een willekeurig merk in het nieuws komt dat het gezicht racistische uitspraken doet, boycotten die handel. Maar dat is toch een beetje anders imo? Ik weet het echt niet haha.
Wat ik eigenlijk waarschijnlijk acht is dat annicgate toch zo groot niet wordt als het hier misschien lijkt. Hoe kan het ook als ze alle kritiek verwijdert maar wordt het ook door de relevante sector opgepakt? Het is nieuws, het is belangrijk, dus dat de media erover zou schrijven en programma’s die dit vraagstuk aanpakken, ik juich het toe. Al haar zakelijke contacten afgaan om het onder de aandacht te brengen, ik weet niet, en ik denk ook niet dat je er veel mee opschiet.
Het valt me op dat bij dit soort vraagstukken zo vaak gezegd wordt “trek je dit dan ook in de rest van je leven door?”. Dan denk ik: eh ja. Best veel mensen doen dat? En ja dan vallen er inderdaad veel bedrijven af.
Ik koop bewust niet bij winkels die in dit soort schandalen belanden. Als ik er van op de hoogte ben, wil ik niet dat ik er ook maar een cent aan bij draag. Stap ik hierdoor nooit meer een niet duurzame winkel/ethisch verantwoordde winkel in? Nee, zo ver ben ik nog niet. Maar ik zoek wel bewust alternatieven, consumeer fors minder dan eerst en ik denk met mij veel anderen.
Het contacteren van Manfield zou mijn energie persoonlijk niet waard zijn, maar als consument zou ik het wel willen weten en een verklaring van het bedrijf in kwestie verlangen als ze ondanks dit doorgaan met haar. Dat is namelijk net zo goed steun van haar praktijken. Iemand die dit soort bullshit uitvoert als boegbeeld voor je merk houden, zelfs nadat het is uitgekomen, zegt ook veel over Manfield.
Ja eens. Ik twijfel er niet aan dat zij vaker smerige zaakjes doet, maar slechte kwaliteit schoenen verkopen ofzo kan me echt niet schelen. Het gaat om dit domme ‘hormoonadvies’ op basis van verzonnen bloedtests en het censureren van artsen en wetenschappers (en een excuus voor die debiele brieven kan er ook nog wel vanaf). Als ze daar allemaal mee kapt mag ze van mij verder alle goedkope troep verkopen en irritante vlogs maken die ze wil.
Tsja, ik maak 't voor mezelf lekker simpel. Alles wat ze online delen heeft een doel, en of dat nu kijkers of samenwerkingen is, uiteindelijk willen ze er aan verdienen. Ze hebben er zelf voor gekozen om dat te vervagen… Bot he?
Ja ik vrees dit ook hoor. Pessimistisch misschien.
Volgens mij had ze bij de post op haar IG-account over de laatste lancering van die schoenencollectie ook geschreven dat het zó een enorm succes was, omdat er nóg meer bestellingen (pre-orders ofzo) waren geplaatst dan bij de vorige collectie, en dat middenin de coronacrisis. Ik vond dat toen al wat moeilijk te geloven, en dat was nog voor deze hele gate. Want wie koopt er nou suede tijgerprint loafers, wetende dat je de hele zomer alleen maar in je eigen achtertuin kan banjeren? Die schoenen waren natuurlijk allang en breed geproduceerd, dus aanprijzen moet ze ze. Misschien zit ik ernaast hoor, maar alles wat ze zegt komt nu zo ongeloofwaardig over. Moet zeggen dat ik sowieso weinig van die influencers-meuk koop, maar als ik in de Manfield zou lopen zal ik nu ook driedubbel checken dat haar naam er niet ergens in gebeiteld staat
Ik doe dat zelf inderdaad ook, koop bewust geen fast fashion omdat ik daar niet aan bij wil dragen. Maar ik denk gewoon dat Manfield, een bedrijf dat nou niet echt bekend staat als een maatschappelijk ondernemer, zich veel zal aantrekken van dit schandaal. Zij doen denk ik nog wel ergere dingen dan geassocieerd worden met iemand die aan kwakzalverij doet.
Maar zoals ik ook al aangaf, ik vind het persoonlijk niet erg dat ze benaderd worden. Ik denk gewoon niet dat dit iets uithaalt.