Mommybloggers topic

Echt? Ben eigenlijk ook wel benieuwd maar weiger hem te kopen :wink:

Dan mogen ze eerst leren dit zonder spelfouten te doen. Elise Joanne had het laatst over haar HBO rechten opleiding. Ze kan er nu niks meer mee, maar het gaf wel haar werk en denk niveau aan zei ze. Als ik haar blog lees heb ik toch een heel ander beeld van haar. Ik zou dan ook echt niet naar een training van haar gaan laat staan naar eentje van Kelly Caresse.

1 like

Ik heb hier al vaker gezegd dat ik Shirley echt graag volg, maar tegelijkertijd vind ik dat ze wel wat teveel deelt. Marisca is hier bijvoorbeeld heel stellig in en deelt dit soort info niet. Tamara volgens mij ook niet. Ik heb het idee dat Shirley soms vast loopt qua inspiratie en dan dit soort dingen maar weer deelt. Er zijn volgens mij maar weinig bloggers die zoveel delen als zij doet.

Ja echt, hij is alleen nog niet binnen helaas. Ik ben benieuwd of er zinnige dingen in staan of dat het enkel gegiebel is maar dan op papier.

Tja ik vind dat wel een beetje apart eerlijk gezegd. Het is iets wat zo verschilt per kind en ik heb het blog niet gelezen. Maar hoe kun je daar überhaupt een heel artikel over schrijven? Zulke dingen zoek ik nou niet echt een artikel over op van één of andere blogger. Meer dat ik dan even Google en via een forum zie wat andere moeders beetje doen misschien. Maar dat ik één of ander artikel ga lezen wat onderbouwd is door alleen haar mening en haar kijk. Van een kind wat zo openbaar te vinden is op internet.

Sowieso vraag ik me af wanneer het niet meer lucratief is om over te kinderen te bloggen? Op een gegeven moment is het toch echt een eigen individu die lekker moet opgroeien en niet gebruikt hoeft te worden voor een artikel.

2 likes

Ik vind het niet kunnen. Ik stoor mij steeds meer aan het feit dat het normaal is om alles over je kind te delen, hoe zijn eerste schooldag was, zindelijk worden etc etc. Wat ik al eerder zei, kinderen worden zo hard gebruikt om geld binnen te harken ja ik vind dat ernstig.

3 likes

Ik zag dus op MTV een programma voorbij komen “million dollar baby” ofwel, 1 of andere half bekend persoon uit Engeland zet d’r kind in om een miljoen binnen te harken, voor die baby ook. Ik word er echt een beetje naar van, waarom krijgt dit zendtijd? Ik heb gauw weg gezapt dus ik weet niet of ik nu gekke vragen stel maar mag dit gewoon? Zoooo veel wordt gedeeld op Instagram en gesponsorde posts en fotoshoots… Dat kind is 2 ofzo? Geld gaat echt over alles

@anon12348926 haha ik lees nu jouw post pas, lekker harken, we kiezen dezelfde woorden

3 likes

Ik vind op een gegeven moment dat het altijd wel een beetje hetzelfde is. Een soort sleur. Als blogger en vlogger maak je niet iedere dag vette dingen mee. Ben je ook gewoon thuis en werk je wat en speel je wat met je kinderen. Als ze niet op school of kdv zitten.

Daarnaast vind ik het ook vaak zo zonde van mijn tijd om al die vloggers maar te blijven volgen. Alsof hun leven zo boeiend is, ik vind dat het leven van een ander niet zo mijn tijd in beslag moet nemen.

Of ik word gewoon te oud om die onzin te blijven volgen haha.

2 likes

Ben het echt compleet met je eens, verdienen aan je kind vind ik echt not done.

Herkennen meer moeders dit? Totaal geen connectie meer met Mommybloggers, heb er zo veel ontvolgd. Maar misschien ben ik een zure #singlemom en wil ik geen gelukkige gezinnetjes zien :’)

3 likes

Pas op straks zijn we niet de zure kantoor trutten, maar de zure moeders met een saai leven hahahaha :rofl:

4 likes

Niet zuur en niet single, wel moeder. Ik volg helemaal geen mommyblogs. Ik kan daar niks uithalen. Sluit niet aan bij mij. Vlogs kijk ik al helemaal niet. Ik vind het toch een vreemd fenomeen. Ik snap echt niet dat je alles van je kind zo online zet. Mijn kind is weleens gevraagd voor een film en fotoshoot. Hebben we niet gedaan. Was nog een baby en ik denk niet dat hij daar zelf plezier aan had beleefd. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik mijn leven zou filmen en dat mijn baan zou zijn. Als volwassene moet je dit helemaal zelf weten, maar ik denk wel dat er strengere regels gehanteerd moeten worden. Als een kind in een reclame of film mee zou doen, dan zijn er wel duidelijke regels

3 likes

Haha, goede! Ik verveelde me tijdens het voeden van de baby

Mijn dochter keek net op de Ipad opeens Kelly Caresse vroeg ze serieus mama ben jij dat???

7 likes

Hahaha leuk compliment! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Helemaal mee eens.
Ik had het echt niet tof gevonden als mijn moeder alles over mijn jeugd online had gezet. Maar ik ken een mommyblogger via via die dit wel doet. Allemaal zaken als details over het consultatiebureau, de logopedist, tandarts, een oogje dat trekt, spuitluiers etc wordt gedeeld online. Inclusief foto’s waar het kind herkenbaar op staat. Alleen maar om mama’s kassa te laten rinkelen. Walgelijk.

1 like

Kent iemand Kailey/xxkaill op Instagram? Ze blogt geloof ik soms voor andere sites, heeft niet een eigen website. Ik volg haar sinds een tijdje, omdat ze echt superschattige kindjes heeft (een tweeling van 6 maanden en een kind van bijna 2) en ik haar ook wel tof vind.

Maar ik merk dat ik toch wel moeite heb soms met hoeveel ze in haar stories laat zien qua plastraining en zo van dat kind van twee. En eigenlijk wil ik daar niet per se een mening over hebben, aangezien ik zelf niet eens kinderen heb, maar mehh.

Ik volg haar ook. Klopt ze deelt veel. Maar is wel altijd erg eerlijk vind ik!

1 like

Dat weet ik, maar ik vind het lastig om daar iets over te zeggen als ik zelf geen kinderen weet en niet weet hoe ik het aan zou pakken. Ik kan nu wel hard zeggen dat ik dat zelf noooooit zou doen, maar uiteindelijk weet je dat pas op het moment zelf. Daarom probeer ik over dit soort kleinere dingen niet per se een mening te hebben, omdat ik me er eigenlijk niet goed in kan verplaatsen.

Ah wat goed van je! Zoveel mensen vooral diegene zonder kinderen hebben vaak toch een sterke mening over iets wat betreft kinderen / opvoeden etc. Sommige dingen weet je pas wanneer het je overkomt. Helemaal wat betreft kinderen vind ik dan.
Toch vind ik het hier op het forum beetje anders, omdat je het niet tegen de opvoeder in kwestie zelf hebt. Het is meer een discussie of wat je opmerkt en soort van kwijt wil met andere forumleden.
Irritant wordt het wanneer iemand zonder kinderen even gaat zeggen wat hij van mijn opvoedingsstijl vindt.

1 like

@Saturnus
Thanks! Ik ben het met je eens dat dit wel een wat andere situatie is, omdat ik het niet tegen haar zelf heb. Alsnog probeer ik me er wel van bewust te zijn dat kinderen en opvoeding vaak een gevoelig onderwerp kunnen zijn, en dat ik daar 0 ervaring of kennis van heb.

@quantum
Oh, nee, het ging me ook niet over het überhaupt op internet zetten van je kinderen. Ik denk dat ik daar zelf wel heel voorzichtig mee zal zijn, juist om de redenen die jij noemt. Ik besef dat het dan misschien hypocriet overkomt dat ik haar juist volg omdat ze zulke schattige kinderen heeft en dit ook op internet zet, maar goed, dat is haar beslissing geweest.
Het ging me er meer om over wat ze dan laat zien (plasjes, kind dat op de pot zit), dat ik dat dan wel wat ver vind gaan (maar daar dus eigenlijk ook weer niet per se iets van wil vinden). Dat bedoel ik met kleinere dingen.

2 likes