Mommybloggers topic

Ik blijf me verbazen over de hoeveelheid spelfouten op grotere blogs. Er staan in het laatste stuk van Elise Joanne zo ontzettend veel spelfouten… Leest niemand dat goed na?

Nee :tipping_hand_woman:
Haar zinnen zijn ook echt cringe worthy ( gelukkig ben ik geen prof. blogger en mag ik fouten schrijven :blush:)

2 likes

Ben ik niet helemaal met je eens. Daarom volg ik The Mommy Diaries nog, Mommyhood en Mamablogger. De eerste twee doen nog echt hun best om met leuke onderwerpen te komen en dat vind ik ook van Mamablogger maar het verschil is dat Marisca nog werkt en best veel ook. Vind het knap hoe zij alles combineert en duidelijk iedere dag veel tijd steekt in haar blog. Zij heeft daardoor wel echt iets te vertellen vind ik. ik las bij een andere blogger eens sollicitatietips en toen ik even verder keek zag ik dat zij nooit echt had gewerkt. wel wat baantjes, maar geen volwassen baan. Is niet erg, maar dan kan ik haar tips ook niet serieus nemen. En dan wel een stapje terug nemen. Waarvan dan?

Dat doet Kelly ook! En als er dan een blogje online staat is het vaak spon. Kan er heel slecht tegen dat zulke types dan worden gevraagd voor grote opdrachten en programma’s zoals koffietijd. Er wordt echt niet gekeken naar kwaliteit.

3 likes

Op insta is er wel heel veel van

Nee maar als je op een hashtag zoekt vindt vast een hoop!

1 like

Amen to that. En het is stom dat ik me dr zo aan irriteer want het verandert er niet door… Vraag me wel af hoe lang zij nog ‘Iemand’ zijn. Zoals Elise en Kelly zijn allebei klaar met baby’s zeggen ze. Dan zijn straks alle kinderen naar school, heb je dan nog wat nieuws te melden? Ik denk dat je dan wordt ingehaald door bloggers met jongere kinderen… Val je dan niet in een enorm.gat?

Ik heb toevallig vanochtend een tweet gestuurd naar Elise Joanne dat ze juist in zo’n verhaal, zoveel fouten maakt. Echt super slordig. Erger me er ook kapot aan. Je hoeft al niet veel te doen en dan lees je je eigen verhalen ook niet eens terug.

Om dat laatste volg ik Mamablogger. Die schrijft veel DIY’s, juffen cadeaus en dat soort dingen. Dat mis ik bij veel andere bloggers ook. afgelopen zomer schreef ze een blog met 42 low budget/ gratis dagjes uit met kinderen waarbij de entreeprijs niet hoger mocht zijn dan €12,50. Volgens mij is dat heel veel werk geweest en ik heb er waardering voor dat ze dat allemaal doet terwijl ze er een baan bij heeft. De Kelly’s en Elises maken zich er steeds makkelijk vanaf. en dat wordt blijkbaar nog steeds beloond.

4 likes

Heeft ze daar al op gereageerd?

Ik denk dat ze best wat te vertellen hadden kunnen hebben als ze hadden gewerkt. Er zijn veel werkende moeders die ook blogs lezen. Maar ze hebben geen idee hoe het is om een baan elders te moeten combineren met kinderen, opvang, enz. Daardoor merk je nu al dat ze steeds minder te vertellen hebben. Kijk naar Kelly als ze al wat plaatst zijn het vlogs of de zoveelste blogs over moeders die niet ziek kunnen zijn.

1 like

Nope. Zal me ook niets verbazen als ze dat niet zou doen.

Doen ze niet ook steeds meer zoals social media training geven aan bedrijven? Lijkt me dat ze meer die kant op gaan. Of iig dat zou ik doen als je best ervaring daarin hebt. Of training geven over hoe je als persoon eigenlijk een reclame persoon wordt. Die alle prullen aan de gewone man moet brengen :sweat_smile:

1 like

De laatste ig post van de huismuts, vind ik beetje dubbel. Knap dat ze dat zo openlijk zegt. Maar als je dan alle voordelen leest en alle dingen die ze in 2019 gaat doen. Dankzij haar volgers. Denk ik, hoe dan? De werkdruk is blijkbaar te hoog, maar op de één of andere manier gaat ze wel door. En sommige vrouwen in de comments die haar verhaal herkenbaar vinden. Ik ken niemand in mijn omgeving die drie maanden op Bali is zonder dat je onbetaald verlof op moet nemen… :see_no_evil:

3 likes

Ja idd dat had ik dus ook. Ik weet dat je niet kunt oordelen over iemands gezondheid maar als ik eerlijk ben denk ik wel: hoe een relaxt leven kun je hebben. En je hebt tenminste die luxe om van 1 salaris goed te leven. Tuurlijk is dat ff spannend maar volgens mij hebben ze er niks voor gelaten. En nu dus weer een maand op reis :flushed:

3 likes

Mijn nieuwsgierigheid heeft het gewonnen, ik heb het boek van Wil & Tien besteld. Ben heel benieuwd.

5 likes

Ik kan me ook niet goed identificeren met veel mommybloggers. Toen ik zwanger was keek ik wel vaak op blogs, maar nu eigenlijk nooit meer.

Denk trouwens wel dat het per kind verschillend is. Die van mij vind winkelen leuk en ergens lunchen ook wel. Tot nu toe blijft ze goed stil zitten haha (even afkloppen). Maar de meeste mommybloggers hebben zoveel meer tijd met hun kind dan ik (door werk) en dat is dan toch anders denk ik.

Ik vind vaak dat ze niet echt realistische dingen laten zien. Sowieso kunnen veel vloggers beter niet zeggen dat de kijker zich goed kan identificeren met hun. Ik kan me met géén één vlogger of blogger identificeren. Het leven wat ze hebben staat zo ver van mij af. En natuurlijk laten ze dingen zien die volgers en kijkers trekt. Maar ik heb me op geen één geabonneerd. Soms kijk ik eens een vlogje in de avond. En na afloop baal ik dat ik 15-30 minuten kwijt ben voor zo iets stoms :see_no_evil:

2 likes

Door dit topic weer een rondje gemaakt langs de mommybloggers die ik ‘vroeger’ vaak las maar moet zeggen dat nu eigenlijk geen van hen me nog aanspreekt. Ik vraag me serieus af hoe lang dit nog leuk blijft, alles is inmiddels al wel 100x gezegd en geschreven. Jammer want vroeger vermaakte ik me hier uren mee.

2 likes

Wat vinden jullie van het delen van informatie over het zindelijkheidsproces van je kind?
En wat kan nog wel en wat niet meer?

Shirley schrijft er heel veel over, naar mijn idee echt te persoonlijke info van het kind.
Bij bijzonderkleinwonder en de huismuts zie ik wel is potjes staan, maar lees/hoor je er verder weinig over (of ik heb het gemist volg niet dagelijks).