Ben ik de enige (nee vast niet) die het raar vind dat Shirley zo vaak benoemd dat ze het niet leuk vindt als Skyler met iemand van zijn klas afspreekt?
Ik snap best dat het niet handig is als je kind dat iedere dag wil. En dat hoeft ook helemaal niet, in tegendeel. Maar in haar weekoverzichten/plogs lees ik echt vaak dat hij met iemand wil spelen en dat zij dan nee zegt want zij heeft er geen zin in. Nu mag hij blijkbaar 2 weken wel met kinderen spelen. Vind dit echt een beetje krom. Komt over alsof het alleen maar mag als zij er ooit zin in heeft terwijl het juist iets is wat voor hem is en juist ook goed voor zijn sociale ontwikkeling is.
Nu zeg ik niet dat je kind iedere dag met iemand moet spelen. Zou ik ook niet ok vinden maar dit lijkt me voor Skyler zelf (en voor vriendjes als die straks kunnen lezen) best stom om te lezen. Want hij mocht niet met iemand 1x per week spelen omdat zijn moeder er geen zin in had? En wat als vriendjes het straks gaan lezen? Sowieso lijkt het me rot voor hem als zijn latere vriendjes iedere scheet van hem kunnen vinden #skyleroverload.
Dan kan ze het natuurlijk wel erop gooien dat ze introvert is maar ik vind dit haast zielig voor hem. Al zal hij zeker niks te kort komen maar toch. Als mijn moeder dit had geschreven en ik zou dit als kind zijnde lezen zou ik dat echt niet leuk vinden.
Benoem het dan gewoon niet?
waar moet ze het anders over hebben? Haar leven draait nu om haar kinderen.
Heel dat fashiongebeuren heeft ze laten gaan. haar inkomsten verdient ze nu voornamelijk doordat ze reclame maakt over het leven van haar kinderen.
Ja dat snap ik maar vind het alsnog wel een beetje krom om zulke prive dingen op internet te gooien. Ze heeft er al een keer een artikel aan gewijd dus om het nou iedere keer als het voorkomt weer te benoemen⌠Hetzelfde als dat zindelijkheids verhaal. Ik denk dan vooral eraan dat klasgenoten of noem maar op van zulke kinderen van bloggers/vloggers dat gaan lezen (niet alleen bij Shirley haar site trouwens) en dat niet echt positief kan vallen. Hoeft natuurlijk niet het geval te zijn maar iets genuanceerder zou in sommige gevallen geen kwaad kunnen lijkt me.
Het eerste jaar dat Skyler er was heeft ze ooit geteld hoeveel fotoâs ze op instagram had gezet van hem. Dat was ook zoiets bijvoorbeeld want dat waren er heel veel. Natuurlijk moet iedereen laten en doen wat hijzelf wil en als je fotoâs wil posten prima.
Maar ik denk dat je ook een beetje vanuit het kind en zijn privacy moet denken. Wat op internet staat blijft eeuwig vindbaar. Ookal zijn er bloggers en vloggers die veel ergere dingen over hun kinderen posten.
Ik ben het hier ook echt mee eens hoor! Het was mij ook opgevallen en alles is zo negatief steeds. Ook met dat verjaardagsfeest âtoen had ik opeens 5 kinderen in mân huiskamer rondrennenâ - voor een verjaardag kan dat dan toch wel een keertje? En inderdaad met dat afspreken, dat is gewoon ontzettend goed voor de sociale ontwikkelng van zoân kind. Bovendien dramt ze er gewoon steeds op door dat Skyler ook zoân introvert is als zij maar als ik haar verhalen lees vind ik toch echt dat dat meer nurture is dan nature - een kind voelt gewoon aan dat mama zich niet op haar gemak voelt in sociale situates en kopieert dat.
Anwyay, ik ben het er dus absoluut mee eens. Aan de andere kant is Shirley de enige mommyblog die ik lees omdat ik dâr wel echt een hele fijne schrijfstijl vind hebben. Ik zie bijna nooit spelfouten en ze schrijft gewoon leuk en duidelijk. En ik ben best wel onder de indruk dat het voor mij toch niet een âAnnemerel-vibeâ heeft van zichzelf honderd keer herhalen - terwijl zij ook maar 1 onderwerp heeft (Sorry annemerel ik vind je wel leuk hoor)
Maar moet ze het dan over dâr zoon hebben en dat ze het niet leuk vindt dat hij met vriendjes wil spelen?
Ik begrijp wat je bedoelt met dat haar kinderen een verdien model zijn.
Misschien wil ze iets er uit halen, een deal haha. Geen idee wat hoor.
Ik kan niet terug lezen dat het meer nurture dan nature is, dat is een aanname. Ik geloof best dat hij van nature introvert is, waarom zou je daaraan twijfelen?
Maar voor de rest ben ik het helemaal met je eens, pas op met wat je schrijft over je kindâŚ
Wat ik hierbij vooral denk, is dat er vast andere ouders in de klas zijn die de blog van Shirley lezen. Als je leest dat een moeder het al snel irritant en âteveelâ vindt dat er een vriendje over de vloer komt, vermoed ik dat sommige ouders wat meer terughoudend zullen zijn om een speelafspraak te (laten) maken met Skyler.
En dat vind ik nogal wat.
Ik vind het ook best bizar dat ze gewoon verteld als ze ruzie met hem heeft gehad en dat ie der stomme mama noemt. Ze heeft ook een foto geplaatst van Skyler waar onder staat dikke ogen door huilen en vermoeidheid. Vind het echt bizar dat ze dit allemaal deelt⌠Hoop ook echt dat Skyler hier later geen last van gaat krijgen maar ben er bang voorâŚ
Ik vind het ook opvallend dat hij wel speelafspraken mag maar niet bij hen thuis. Ja zo lijkt het mij wel heel makkelijk.
En dan even aanhalen dat ze tegen die moeder geen neen kon zeggen. Lijkt me heel stom om dit als die moeder te moeten lezen.
Ik lees tussen de lijnen wel dat zij het allemaal heel pittig vindt.
Annic plaatst even een extra vlog. Omdat ze al haar spon niet in een tweewekelijkse vlog kwijt kan.
Net als die âstel mij een vraagâ updates op Insta ineens. Waarvan 80% verkapte spon is, waarmee ze net doet alsof ze vragen van kijkers beantwoordt ofzo?? Serieus.
Maar ik heb een beetje hetzelfde als wat iemand hier boven schreef. Ik kan gewoon niet stoppen met het toch weer elke keer te kijken.
Ik heb nog nooit iets van die annic gezien. En wat ik hier lees over haar via het forum. Nodigt het ook niet uit haha. ben blij dat ze mijn tijd niet verdoet. Ik krijg echt negatieve rillingen van haar als ik lees wat ze allemaal doet of juist niet doet.
Ik volg haar niet meer (al een aantal jaren niet meer) maar ze kan haar borst natmaken met afspreken. Zit Skyler in groep 1?
Ja joh, dit duurt de hele lagere school en met name op de woensdagmiddag is het raak. Ook niet leuk voor de kinderen als ze het nu al niet zit zitten⌠En straks gaat haar andere kind ook naar schoolâŚ
En inderdaad, lekker makkelijk als hij bij iemand kan. Dan hoeft mama maar 1 kind te vermakenâŚ
Daarom staat er toch ook in mijn post dat âik dat vindâ op basis van wat ik lees? Tuurlijk is het een aanname. Ik geloof best dat introversie genetisch doorgegeven wordt, hoor. Maar je kunt dat in principe moeilijk bewijzen aangezien ze het ook heel erg wat betreft gedrag doorgeeft - Continu bang voor sociale interacties, liever niet teveel mensen, liever geen kinderen over de vloer⌠Ik geloof gewoon dat kinderen daar ontzettend gevoelig voor zijn en dat ook overnemen. Bovendien hou ik gewoon niet zo van ouders die al heel vroeg best zware karaktereigenschappen op hun kinderen plakken (Ah ze is zo bazig, oh hij is bang voor honden, oh hij houdt niet zo van nieuwe mensen) want je leert het je kind snel aan dat gedrag goed is, soms zelfs grappig is, en een kind gaat geloven dat dat deel van hun karakter is - en zo hou je het dus ook in stand.
Heel zuur! Juist omdat Romy ook niet van die dingen verkondigd zoals:" als je echt wilt kun ook jij stoppen met je baan en 3 maanden naar Bali gaan. Kwestie van mindset"
Eens. Natuurlijk is het een luxe en Romy zit in een luxe positie qua arie. Maar zij vertelt gewoon hoe zij het doet. Ze verkondigd nooit dat haar ding de waarheid is en het zo moet zijn voor alle vrouwen. Ze geeft tips voor wie dat interessant vindt.
Vind die ouwe tang echt niet goed doet aan het feit dat ze wil laten zien dat vrouwen just trots moeten zijn op het feit dat ze werken en kinderen hebben. Alle ballen omhoog houden etc.
Iedeteen leeft zoals ie leeft.
Dit precies! Die tang zit te zeuren dat Arieâs vrouw andere vrouwen vertelt wat ze moeten doen (en daar een waarde-oordeel aan verbindt) maar ondertussen doet ze het zelf over die vrouw die met dâr kinderen naar de kinderboerderij gaat en met dâr baan is gestopt.
âDeze mevrouw gaf haar baan op, uit schuldgevoel naar haar kind. Haar droom was altijd een succesvolle carrière, maar nu ging ze met haar kindjes naar de kinderboerderij. Omdat ze daar veel meer voor terugkreeg, zei ze, terwijl de verslagenheid ondertussen van haar gezicht droopâ
Ik bedoel, blijkbaar vindt zij zelf vrouwen die niet werken dus ook minder en verbindt ze daar dus een waarde-oordeel aan. Kom op zeg, laat mensen in hun waarde - dat was toch dâr hele punt?
Ik vind het oprecht sneu voor Romy. Romy is juist een ontzettend leuke vrouw/moeder die in de jaren dat ik haar volg nog nooit moeders naar beneden heeft gehaald. Ze is echt iemand die voor het gezin gaat, ik vind haar juist mensen inspireren. Ik vond het een vervelende column, juist omdat die vrouw haar zo persoonlijk aanviel. Ook dat stukje draagdoeken op de kosten van haar man, die vond ik echt heel naar. Alsof ze minder is omdat ze thuis blijft voor de kinderen, alsof je dan op je manâs zak teert.
Ik vind Romy ook echt heel leuk omdat ze nooit aan spon doet (niet dat ik weet)
Precies dit inderdaad.
Ik vind haar ook juist het moederschap heel mooi uitdragen, met 0.0 waarde oordelen naar of over andere vrouwen en moeders. Daarnaast schrijft ze positief over hechting, draagdoeken, borstvoeding etc. maar altijd met respect. En juist dat vind ik inspirerend aan haar.
Ja ze keert zich juist tegen al die spon, en dat vind ik haar erg sieren. Ze heeft het ook niet nodig, dat moeten we wel bekennen. Maar het siert haar dat ze geen reclame bord is. En bij haar vind ik ook echt dat alles oprecht is en ze ook achter haar keuzes staat. Dat kan ik van veel bloggers en instafamous niet zeggen die al die wegwerp shit promoten en v. Tech deals hebben en baby b. Orn deals. Ze komen me de strot uit.