Ik bewonder jou zo enorm. Wat een doorzettingsvermogen ook om toch te blijven studeren.
Erg om te lezen dat zoveel van jullie de band met een familielid hebben moeten verbreken. Dat heb ik gelukkig nog niet hoeven doen, wel heb ik de banden met sommige familieleden laten verwateren en me minder laten binden aan ze nadat ik heb gezien dat ze niet goed zijn voor mij en andere familieleden.
Een beslissing die ik moest maken (of eigenlijk gemaakt was voor mij door een uitschrijving) is stoppen met mijn studie. Ik moest nog een scriptie schrijven en had een paar herkansingen, maar ik kon niet meer. Ik was op. Burn out, geen zelfvertrouwen, nog minder energie en grote financiele gevolgen, maar wel een goede beslissing. Nog een moeilijke beslissing was om te blijven werken of vrijnemen om aan mijn herstel te werken. Besloten om te blijven werken waardoor het herstel langer duurde, maar ik overtuigd was dat ik in een depressie zou raken als ik met alles moest stoppen. Stoppen met studie was al een klap, werk opgeven kon ik niet. Heb jarenlang het gevoel gehad dat ik heb gefaald, maar ben er sterker uitgekomen en weer fulltime (regelmatig weken van 50 uur) aan het werk en zelfs aan het nadenken om weer te gaan studeren.