Modetopic

Jaa ik heb advies nodig! Ik zoek iets om te dragen naar een bruiloft. Mag geen zwart/wit zijn natuurlijk, maar ook pastelkleuren mogen eigenlijk niet. Ik draag niet graag hele korte rokjes, of veel bloot aan de bovenkant, maar het moet ook niet truttig worden. Ik wil me iig geen zorgen hoeven te maken dat het te weinig bedekt als ik een beetje beweeg. Het mag een jurk zijn, jumpsuit of blouse met een broek. Ik loop niet zo graag op hoge hakken, dus het moet passen bij schoenen met hakken van max een cm of 4/5 en nog steeds elegant zijn. Ik vind van die typische cocktail jurkjes echt vreselijk, a la Karen Millen. Ten slotte hou ik niet zo van strak zittende bovenkleding.

Ik ben 1.80, slank, maar heb wel een grotere maat voor onderkleding (M of soms L) dan voor bovenkleding (S). Ik heb kleine borsten en een flinke kont, dus dat maakt het lastiger een goed zittende jurk te vinden. Heb bruin haar en bruine ogen, misschien handige info om de kleur van de kleding te bepalen.

Zoo super veel eisen en info :blush: Ik zoek al een tijdje maar kan niets vinden, ben benieuwd of iemand ideeën heeft. Komt ook omdat ik eigenlijk helemaal niet van kleurrijke kleding hou.

Rode jurk
Andere rode jurk
Groene jurk met bloemen print en open rug.
Gele jumpsuit
Jumpsuit geen idee hoe ik de kleur moet omschrijven.
Roze maxi rok
Simpele gele jurk
Kanten rode jurk
Rode jurk met witte bloemen print
Wijde geprinte broek
Wijde satijnen broek
Blouse
One shoulder top
Top met borduursel.

Schoenen opties
Hakken
Hakken
Muiltjes

Misschien zou je wel stiekem een witte jurk kunnen doen en dan gekleurde accessoires. Schoenen , tas, opvallende oorbellen enzo.

2 likes

Ik ben ~geinfluenced~ door EGF en zou graag zo’n triobag van Matt & Nat kopen. Maar hij lijkt echt heel klein? Is dat echt zo of kan er meer in dan je zou denken?

Lief! Dank je! Ik zie gelijk al een paar dingen die ik leuk vind. Heb nu niet zoveel tijd, kom er later op terug :grinning:

1 like

Ik ben 1.70 en ik heb maat 36 en mijn maten zijn 84 - 62 - 93, Ik heb dus weinig boezem maar wel een taille en ook wel een kont. Ik heb geen gevoel voor stijl, ik heb in het verleden heel ordinaire dingen aangehad, maar in de huidige vormeloze truien voel ik me een blok op pootjes. Ik vind het moeilijk om iets te vinden waarin ik me niet vormeloos en saai voel (want ik heb dus geen uitgesproken curves) en ook niet net te is. Ik ben inmiddels namelijk geen tiener meer en als ik hier wel eens lees wat men al niet meer vindt kunnen na een bepaalde leeftijd denk ik wel eens aiaiaiai als jullie zouden zouden weten wat ik wel eens draag op mijn inmiddels vergevorderde leeftijd dan zou de brandstapel meteen opgestookt worden. Ps i love hotpants

3 likes

Zou je misschien jouw stijl kunnen omschrijven. Wat je wel en niet leuk vind.
Maakt niet uit of dat bij je leeftijd past of niet haha. Maar misschien kan ik er een volwassen versie van zoeken.

Haha lief.
Nouja, ik heb dus niet echt stijl. Ken je dat liedje van Jenna Marbles waarin ze zingt dat ze maar 3 looks heeft (zwerver, sportschool en hooker)? Dat heb ik ook een beetje. Ik draag veel zwart. Bikerboots en jeans en zwart hou ik van, maar vaak draag ik ook hakken en ik draag graag korte jurkjes en bodycon dresses en op mijn werk een soort meer appropriate versie (minder biker, minder kort en minder strak) daarvan. Dat poog ik althans. Ik heb een voorliefde voor kant en mesh, wellicht dat dit het ordinaire met tijden wat in de hand werkt. Vooral als ik ongesteld ben koop ik wel eens dingen waarbvan ik later denk dat ik dissociatief moet zijn geweest op het moment van kopen.

10 likes

Even tussen door @anon98052296 proberen te helpen haha

Jurk met oogjes
Katoenen smock dress
Wijd uitlopend jurkje
Jurkje met check print
Katoenen jurk met eh… vlekken ofzo
Stippen

2 likes

Jemig @Prettyprettyprincess wat steek jij hier veel moeite in voor iedereen, super lief! Ambieer je geen carrière als personal shopper? Haha.

Dat van niet echt een stijl hebben herken ik enorm. De ene dag loop ik in een zwarte legging met biker boots en een dikke trui / losvallende top, de andere dag in een skinny jeans met hakken en een gestreept truitje + rode lippenstift. Dan weer een jurkje met all stars eronder of iets heel bohemiens. Net hoe ik me voel / waar ik zin in heb! Maar dat maakt het dus wel lastig om kleding te vinden, omdat ik dan soms geen idéé heb hoe ik iets moet combineren.

2 likes

Ik zou van die geruite blousen, zeg maar van die flannels. Iemand tips voor een winkel ik kan ze nu nergens meer vinden.

Ik heb even wat plaatjes opgezocht. Zo zou je bijvoorbeeld je bikerboots enzo kunnen combineren. Je kan een leuk kanten jurkje stoerder maken met je boots. Ook kan je je comfi kleding vrouwelijker combineren. Zwarte jeans met een mooie top of je oversized trui met een leuke rok.ook kun je bijvoorbeeld voor een andere versie van een zwarte jeans gaan bijv, flared of culotte of bepaalde details erop. Mocht je dit leuk vinden dan wil ik wel even wat items online zoeken.

Samenvatting

7 likes

Voor een leuk zakcentje wil ik best mensen stylen hoor haha😇

Ik heb ook niet 1 vaste stijl. Maar als je niet weet hoe je dingen moet combineren ( of ook als je denkt dat je niks leuks hebt) moet je eens random dingen uit je kast pakken en het samen aan trekken. Komen vaak leuke combi’s uit en zo heb je het gevoel of je een hele nieuwe outfit hebt.

1 like

Die eerste is zooo mooi!

1 like

Jaa die tip krijg ik vaker maar ik haat omkleden. :sweat_smile: Hou daarom ook helemaal niet van shoppen want steeds dingen aan- en weer uittrekken vind ik zó vervelend en ik krijg het altijd heel warm en blegh.

4 likes

Haha misschien kun je het dan bij elkaar neerleggen.

1 like

Ik heb als “regel” dat ik een item mag kopen als ik er minimaal 3 verschillende outfits met de inhoud van mijn kledingkast mee kan stylen.

7 likes

Afgelopen week meer dan 10 broeken geprobeerd bij de hennes. :weary: Wel een mooie jumpsuit gekocht. Misschien zijn broeken onmogelijk. :woman_shrugging:t3:

Broeken zijn ook super lastig. Wat zat er niet goed?

Heel vaak gingen de zakken bij mijn heupen heel erg openstaan. Of bij hogere modellen dat het echt een soort vierkant werd bij mijn buik en ook raar ging plooien. Misschien zijn wat lossere broeken onmogelijk bij brede heupen? Het staat gewoon steeds niet mooi omdat de pasvorm echt niet goed is. :pensive:

Nee joh ik heb heupen van hier tot Tokio en zon wijde broeken kunnen prima.

Ik heb zelf vaak dit soort broeken.
Voorbeeld 1
Voorbeeld 2
In deze broek woon ik.