Modetopic

Sowieso probeer ik altijd aan te houden

• boven wijd, onder strak(ker)
  • boven strak, onder wijd

Om niet een propje te worden.

7 likes

Ik heb echt exact hetzelfde als @Diafragma, en zeker nu ik er achter ben gekomen deze week dat al mijn winterkleding te groot is geworden. Ik verzuip echt in mijn jasjes en broeken slobberen om mijn benen, ook al neem ik de kleinste maat.
Juist grote truien met biker boots zorgen ervoor dat er niets van mijn lichaam overblijft en dat je alleen maar ziet: trui waar ga je met dat meisje naar toe.
Wat voor mij wel werkt zijn strakkere jurkjes of bijvoorbeeld coltruien. Helaas moet ik dan wel bij een leuk jurkjes altijd een vest erop en een panty eronder maar dat is de enige manier dat er iets van mijn figuur zichtbaar blijft

1 like

Weet iemand een merk waar je blousjes kan kopen waar grote borsten in passen? Waar niet Ăłf de knoopjes open staan bij de borsten, Ăłf je 3 maten groter moet nemen maar dan de rest slobbert?

2 likes

Dit doet me echt denken aan een ervaring die ik een paar jaar geleden had. Ik wilde heel graag een mooie witte blouse en was dus bij Ralph Lauren (outlet) deze aan het passen. Ik wilde dus ook dat de knoopjes niet openstonden bij de borsten. Ik heb toen steeds een grotere maat gepast tot het bij de borsten goed zat. Ik moest maat XXL voordat het bij de borsten goed zat, ondertussen kwam die blouse tot me bijna aan de knie en waren de armen 10cm te lang. Ik heb niet eens hele grote borsten???:face_with_raised_eyebrow:

Anyway, ik herken je struggle en heb helaas geen oplossing. Maar ik lees me voor de ultieme tip haha

1 like

Nou potverdomme om te huilen dit. Op het EGF hadden we het ‘langemensentopic’ waar ik de minst lange was en daar stond ook een lijstje in met kleding voor lange vrouwen. En die ben ik kwijt.

En nu ben ik afgelopen week gaan winkelen maar alles is gewoon te kort. Ik zie er weliswaar hip uit met die enkelbroeken (die dat niet horen te zijn) alleen staat dit me totaal niet. De enige broek die ik gekocht heb is een high waist broek die tot mijn navel komt en net iets te kort is. Sorry voor dit gezeur maar het zit me gewoon zo dwars, heb een hele dag besteed aan winkelen om enkel met ondergoed en flinke overprikkeling thuis te komen.

Weet iemand een ‘basic’ merk (lengtemaat 34-36) waar ze jeans verkopen voor een degelijke prijs? Als ik op zoek ging kwam ik alleen maar oubollige dingen tegen, witte pantalons en nette broeken voor 90-120 euro

Dit is een beetje mijn stijl waar ik naartoe wil werken:

(De stap naar 100% mannenkleding durf ik nog niet te maken tbh :sweat_smile:)

Ben je op de hoogte van de tall collectie van Asos? :blush:

Oeh nee, thanks!

(Ben altijd zo teleurgesteld in het hele proces van winkelen dat ik het maar gewoon opgegeven heb :joy:)

Ik vind Asos wel fijn, omdat je tegenwoordig heel makkelijk en gratis weer kan retourneren! Alleen je moet wel van tevoren betalen mgoe je kan niet alles hebben haha.

Heb ff snel gekeken en ben echt heel blij met deze suggestie :heart:

1 like

Je zou eventueel ook bij de tall afdeling van de mannen kunnen kijken als je die stijl leuk vind.

1 like

De H&M en WE hebben wel mannen-jeans in lengte 34. (Zeker online) Voor mijn vriend (ongeveer 1.95) zijn die net lang genoeg. En zalando heeft een petite collectie (die voor mij dan weer handig is want 1.58) maar ze hebben ze ook een tall-collectie. (Dat is dan wel voor dames maar misschien zit er wat in je stijl tussen. Weet niet zeker of ik je nu de 'verkeerde afdeling tip. Sorry anders!)

1 like

Thanks, ik durf alleen nog niet ‘helemaal’ in mannenkleding over straat. Vind het zelfs al awkward als ik op de mannenafdeling sta van een winkel. Maar misschien moet ik me er overheen zetten want die gedachten slaan gewoon nergens op.

@Swelgje
Alle tips zijn welkom, geen sorry joh :blush:

Ik ga in ieder geval op onderzoek uit, bedankt voor jullie inbreng :grin:

Silver creek heeft ook mooie lange jeans met niet al te wijde pijp. En ook wel de wassingen zoals hierboven!

Vroeger kocht ik trouwens vaak broeken bij de mannen/jongens want meer skater dan bij de meisjesafd. Enige gekke dat ik ooit had was dat iemand juist heel erg ging benadrukken dat het niet uitmaakte, wat het juist wat ongemakkelijk maakte :slight_smile:

Heb het idee dat het nu al veel meer gebeurt, sowieso met truien enzo. En er zijn ook vaker collecties voor beide. Punt van dit verhaal: een steuntje in de rug om gewoon te gaan, skijt aan de verkoper of wie dan ook. En als je toch ongemakkelijk voelt gooi je het op de onhandige lengtemaat ofzo :slight_smile:

Thanks, ik heb dus het nadeel dat ik er vrij androgyne uitzie. Ik hoef m’n haar maar naar de andere kant te zwiepen en ik zie eruit als een kerel :joy: heb daar veel slechte ervaringen mee van vroeger, waar ik elke week wel een paar keer ‘jongeman’ of ‘wat ben je nou eigenlijk’ werd genoemd.

Dat maakt het ook niet relaxter. Snap dit niet hoor. Wat kan het die ander nou schelen :s. Irritant.

1 like

Ik kan je hier helaas niet mee helpen maar wilde ff zeggen dat ik hier geen dikzakje in zie

3 likes

En geen dikke kuiten

2 likes

Dat ook idd!

Topshop heeft ook een tall collectie met lengte maten 36! In de winkel hebben ze nooit zoveel, maar online wel. Verkopen ze ook bij zalando.

1 like

Je zou op wide leg trousers outfit kunnen zoeken op Pinterest voor ideeën. Ik kwam oa het volgende tegen:

Niet hetzelfde natuurlijk maar even qua ‘gevoel’. Ik vind bij een wat wijdere broek een simpele koltrui heel mooi, of juist een v-hals shirtje dat iets strakker zit. Een witte blouse kan ook heel mooi zijn. Ik zou er zelf laarsjes met een wat stevige hak bij dragen of stoere schoenen a la Dr. Martens. Maar op pinterest en YouTube kun je vast al veel inspiratie vinden!

1 like