Modetopic

In je broek/ rok proppen en een beetje bloesen. Of zoals ik hier op de foto doe namelijk een knoop in de voorkant.
Je zou ook de mouwtjes kunnen oprollen voor een wat leuker effect.

foto

Ik weet niet welke maat je hebt maar anders zou ik misschien ook een maat kleiner nemen omdat mannen shirts al wat oversized zijn.

De mannen shirt van de primark zijn ook fijn btw.

2 likes

Ik heb maat 38 en hou wel van losvallend maar niet van te zakkig. Jij combineert m wel leuk trouwens met zo’n knoop erin! En hij schijnt niet door zo te zien?

Ah dan zou ik een S of M nemen. Ahw dankjewel en nee hij schijnt niet door, misscjien een heel klein beetje als je een zwarte bh er onder doet. Maar zelfs dan zie je die bh niet super goed.

1 like

Weet niet of het je stijl is, maar ik zwéer bij deze schoenen van Paul Green (model is 1629). Kost wat, maar loopt superlekker (ik heb lastige voeten maar hier loop ik echt kilometers op) en echt leer. Ze hebben lakleer, glad leer en suÚde.

imagei

Dat is niet helemaal mijn smaak, maar lief dat je meedenkt!

Heeft er iemand tips voor pantalon-achtige broeken die klein vallen? Ben heel klein dus de meeste zijn veel te lang en te breed. Als het kan ook graag met iets hogere taille. Ik heb nu eentje van Only maar de kwaliteit valt zo tegen dus wil graag eentje van betere kwaliteit!

Ik heb niet een tip als in ‘Hier heb je de perfecte broek’ maar misschien is het voor jou handig om bij de petite lijn van een winkel te kijken.

1 like

Wat een leuk topic dit! Ik zit momenteel een beetje in een kleding crisis dus ik ga dit topic zeker in de gaten houden.
Ik heb zelf een slank appelfiguur en ik merk dat ik het erg lastig vind om leuke kleding te vinden. Ik heb vrij smalle heupen en weinig kont en als ik te wijde shirtjes/jurken draag dan heb ik helemaal geen taille meer. Maar bij te strakke jurkjes lijk ik soms weer zwanger
heel vermoeiend haha.
Ik ben nu eigenlijk op zoek naar een krijtstreep blazer zonder schoudervulling. Een iets langere variant. Hebben jullie enig idee of tips wbt mijn figuur en hoe te kleden?

Een blazer is soieso een goed idee! Daarmee verberg je dus al een beetje je “buikje”. Misschien zou je dan kunnen gaan voor een getailleerde blazer. Daarmee creĂ«r je de taille die je misschien niet hebt. Ik zou voor shirtjes niet voor te wijd gaan maar iets wat net ietsjes losser valt. Qua jurkjes zou je misschien voor iets als een skater dress kunnen gaan. Dat zit tot je taille mooi om je lichaam heen maar loopt daarna wijd uit.

Ik ga er eens naar kijken, bedankt voor het meedenken! Überhaupt lief dat je zo met iedereen mee denkt trouwens.

2 likes

Ik wil mijn garderobe na de zomer verduurzamen (doe mee aan Slow Fashion Summer, geen nieuwe kleding kopen tussen 21 juni - 21 sept) en minimaliseren. Alleen weet ik echt even niet waar ik moet beginnen, mijn kledingkast nu zit vol Asos, Zara, H&M
 De site van whensarasmiles (zit ze hier ook op FF?) geeft wel veel tips en inspiratie omtrent kledingmerken etc., alleen wil ik graag jullie ervaringen horen van langzaam aan omschakelen!

2 likes

Van de week mijn eerste Levi spijkerbroek gekocht.

Ik koop nooit meer een ander merk! Wat zitten die verdomd lekker :heart:

1 like

Ja zal ik doen! Jij mij please ook!
Heb nog niks gevonden, was vandaag weer eventjes in de stad. Had nu ook zo’n soort broek aan maar dan kort (en ook weer wijde pijpen). Maar dat heel erg wijde ziet er gewoon niet uit bij mij :weary:

Wat leuk dat je dit doet! Ik kan ook wel wat advies gebruiken
 Binnenkort ga ik naar een festival en de afgelopen maanden heb ik keihard getraind voor mijn ‘droomlichaam’. Die heb ik nu voor mezelf goed genoeg bereikt en wil ik graag showen, maar ik wil niet dat het too much wordt.

Ik wil met de outfit graag de nadruk op mijn buik en billen leggen. Ik ben niet zo lang (1,68) en heb maat 36.

Heb je tips voor een leuke festival outfit die mijn lichaam wel laat zien maar niet te sexy is?

Wauw goed gedaan en wat goed dat je dat wilt showen!
Heb je misschien een voorbeeldje van iets wat jouw stijl is ? ( kan iemands instagram zijn of een pinterest of een beschrijving)

De koopstop kan al heel erg helpen. Daardoor ga je anders naar je huidige kleren kijken. Heb je misschien ook meer rust om daar ‘meer uit te halen’. Omdat je het even niet aanvult.

Ik zou je ook aanraden om te kijken of er dingen zoals kledingruil zijn in je omgeving. Of vriendinnen met wie je dit in eigen kring kunt organiseren. Zo raak je op een redelijk duurzame manier van kleding af die niet meer (bij je) past. En krijg je er wat leuks voor terug. Kan ook een boek zijn of wel kleding, wat je wilt! Op die manier heb je toch af en toe ‘iets nieuws’ zondee te shoppen.

Wat degene boven mij al zei vind ik goede tips. En natuurlijk afmelden voor alle nieuwsbrieven, winkels ontvolgen op social

Wat mij goed helpt is me te realiseren dat er altijd verleiding van mooie kleding is. Maar in hoeverre je die opzoekt heb je redelijk zelf in de hand. Kijken vanuit wat je echt nodig hebt is voor mijzelf nog beetje next level (want minimalisme of sterk minderen is niet per se mijn doel), maar bij een leuke trui bedenk ik wel wat het betekent voor de leuke truien die ik al heb. En dat ik die dan dus minder aan kan omdat de extra trui ook gedragen moet worden. En afwegen of die categorie me echt wat oplevert. Ik hou bijv veel meer van schoenen dan van jeans. Dus extra jeans koop ik niet snel.

Toch iets nodig? Dan kun je letten op duurzame productie. Ik geloof dat je zelfs bij Zaland.o al kunt zoeken op iets van duurzaamheid.

2 likes

Ik zal het proberen in een omschrijving met wat ik wel en niet leuk vind:

Wel

• taille broeken / rokken / shorts
  • prints
  • kant
  • pastelkleuren
  • lichte jeans kleur
  • open rug
  • blouses
  • broeken die bovenaan strakker zitten en verder losjes vallen (hoe heten dit soort broeken eigenlijk?!)
  • zwart of wit

Niet

• strapless
  • te lage broeken
  • broeken met (teveel) scheuren
  • pailletten of glitters
  • te ‘grove’ schoenen
  • felle kleuren (m.u.v. rood)
  • hoedjes of opvallende accessoires
  • boyfriend fit jeans

Ik vind het altijd wel leuk om iets aparts aan te hebben. Ik heb liever dat sommige mensen mijn kleding geweldig vinden en anderen verschrikkelijk, i.p.v. dat iedereen er neutraal over is.

Kun je hier iets mee?

1 like

Ahh dit was leuk om te zoeken haha. Ik hoop dat er iets tussen zit.

Optie 1
Optie 2
Optie 3
Optie 4
Optie 5Optie 6Optie 7Optie 8Optie 9
Optie 10
Optie 11
Optie 12
Optie 13
Optie 14
Optie 15
Optie 16Optie 17

1 like

Welke heb je gekocht?

Jaaa! Super leuk! Ik was vergeten te zeggen dat ik zaterdag naar de stad ga en eerst daar wil passen (daar ga ik jouw opties als inspiratie bij gebruiken)
 maar als daar niks bij zit ga ik een bestelling bij ASOS doen :).

Heel erg bedankt, I’ll keep you updated!

1 like