De koopstop kan al heel erg helpen. Daardoor ga je anders naar je huidige kleren kijken. Heb je misschien ook meer rust om daar âmeer uit te halenâ. Omdat je het even niet aanvult.
Ik zou je ook aanraden om te kijken of er dingen zoals kledingruil zijn in je omgeving. Of vriendinnen met wie je dit in eigen kring kunt organiseren. Zo raak je op een redelijk duurzame manier van kleding af die niet meer (bij je) past. En krijg je er wat leuks voor terug. Kan ook een boek zijn of wel kleding, wat je wilt! Op die manier heb je toch af en toe âiets nieuwsâ zondee te shoppen.
Wat degene boven mij al zei vind ik goede tips. En natuurlijk afmelden voor alle nieuwsbrieven, winkels ontvolgen op socialâŠ
Wat mij goed helpt is me te realiseren dat er altijd verleiding van mooie kleding is. Maar in hoeverre je die opzoekt heb je redelijk zelf in de hand. Kijken vanuit wat je echt nodig hebt is voor mijzelf nog beetje next level (want minimalisme of sterk minderen is niet per se mijn doel), maar bij een leuke trui bedenk ik wel wat het betekent voor de leuke truien die ik al heb. En dat ik die dan dus minder aan kan omdat de extra trui ook gedragen moet worden. En afwegen of die categorie me echt wat oplevert. Ik hou bijv veel meer van schoenen dan van jeans. Dus extra jeans koop ik niet snel.
Toch iets nodig? Dan kun je letten op duurzame productie. Ik geloof dat je zelfs bij Zaland.o al kunt zoeken op iets van duurzaamheid.