Modetopic #2

Is er iemand hier die Vegan dr Martens heeft? Hoe bevallen ze? Is de kwaliteit goed of zie je al snel scheuren etc in het ‘leer’? Hoe lopen ze uit? Zijn ze de prijs waard?

Only carmakoma heeft daadwerkelijk een bericht teruggestuurd via insta -much appreciated trouwens :relieved:-. De broek is overigens niet te koop :cry:

:thumbsdown: wat stom zeg!

Ik heb zelf een paar maar meestal draag ik mijn andere paren omdat ik tig paar docs heb. Een vriend van mij droeg zijn vegan docs vaak maar ze waren minder comfortabel en hij was op langer termijn ook niet te spreken over de kwaliteit. Hij heeft uiteindelijk toch weer een echt leren paar aangeschaft. Dit vond hij duurzamer en de leren waren eerder ingelopen (is mijn ervaring ook maar dat ligt ook aan de leersoort).

Ahh wat zonde :slightly_frowning_face:.
Ik vind het gave schoenen, maar wil eigenlijk liever geen nieuwe leren schoenen meer kopen.

Of koop een tweedehands paar via vinted

ik herken me helemaal niet in de ervaring van @anon42392789 (sorry).
Ik heb mn vegan dr martens nu 2 jaar en draag ze echt met heel veel plezier. Ze zien er nog heel goed uit (smeer ze wel eens in de zoveel tijd in met was -> als je echt vegan bent let op met welke je koopt. Die van dr Martens zelf bevat bijenwas geloof ik). Ze lopen echt heel fijn en de kwaliteit is heel goed! Ik heb helemaal niet zo’n scheur of vouw in de neus en had zelf het idee dat ze juist sneller en prettiger inlopen dan de leren.

Volgens mij heeft @anon76889665 ook een (aantal paar) dr Martens?

edit: ik was btw (om dezelfde reden) best huiverig om ze aan te schaffen en heb een aantal review op yt gekeken voor ik ze kocht. Maar geen spijt van.

Ik heb de Chelsea boots nu zo’n 2,5 jaar, denk ik. Destijds gekocht met het idee geen leer te willen dragen. Het inlopen duurde voor mij heeeeel erg lang en heb nog steeds wel eens blaren als ik ze een tijd niet gedragen heb en vervolgens een lang stuk loop. Ze zijn wel nog heel mooi en gaaf. Vanuit duurzaam oogpunt zou ik nu geen veganistische meer kopen, dan koop ik bij nader inzien toch liever tweedehands leren (er zijn een hoop opties via Vinted :)).

1 like

Ja, ik heb deze:

En die lopen echt heel fijn, zonder problemen en zijn onbeschadigd (wat voor mij echt een wonder is)

Enige wat ik wel zou meegeven is dat je ze echt moet passen en kijken hoe ze zitten want in tegenstelling tot de leren doc martens zit er in deze nauwelijks rek. Als ze kut zitten bij het passen gaan ze niet lekkerder lopen na verloop van tijd.

De leren docs zijn de laatste jaren heel erg in kwaliteit achteruit gegaan trouwens en zeer inconsistent tussen de verschillende soorten. Ze geven ook geen levenslange garantie meer en zowel de materialen als kwaliteit van de stiksels zijn gewoon best pauper nu. Ze teren nog vooral op hun oude reputatie en oudere modellen.

4 likes

Ik heb vegan 1460’s en ben er erg tevreden mee. Lopen heerlijk en zijn nog best mooi na twee jaar. Ik onderhoud ze trouwens totaal niet dus ze zijn wel vies maar verder wel nog gewoon goed. Ik had ze ook heel snel ingelopen al, volgens mij gaat het een stuk sneller dan bij leren doc’s dus dat is fijn!

1 like

Ja klopt! Ze lopen (praktisch) niet uit. Vandaar dat het inlopen niet zo’n hel is denk ik :wink:

Maar ze worden wel iets flexibeler vind.

Thank u voor je reactie! Heb je de jadon? Of ander model?

1460’s geloof ik? Geen idee precies de standaard iig😅

Ik heb in 2018 een paar Made in England 1460 gekocht en die zijn echt top, maar waren toen ook heel duur. Ik zie die ook niet meer op de site.

1 like

Weet iemand waar je een basic long sleeve kan halen die niet gelijk je bh en alles laat doorschijnen?

Ik heb eentje van de c&a maar hij is ook behoorlijk dun… of ik moet hem groter kopen of ik draag een shitty bh ;/

De HEMA, die van organisch katoen.

Ik voel me zo oud dat ik dit moet vragen, maar ik heb een flared jeans gekocht. Hij flared best veel en met lage schoenen komt ie tot de grond. Ik wil deze dragen met print boho blousjes of grote gebeide truien. Mijn stijl is een beetje stoer/minimal/boho. Nu de vraag: wat voor schoenen doe ik hieronder? Ik heb van die groffe chelseaboots, fijnere chelseaboots met een iets puntigere neus en suede laarsjes met hak en iets vierkante neus. Wat zouden jullie doen? Of compleet andere schoenen?

Ik vind onder zo’n broek altijd een puntige neus wel mooi. Dus zou denk ik daarvoor gaan.

2 likes

Cowboylaarsjes

60s boots

En stiekem vind ik het ook wel leuk met platform allstars

Heel leuk! Van TopShop? Ik heb een dergelijke broek in het zwart en draag ‘m met Allstars od Vans. Laarzen met puntneus ook tof, maakt het net iets gekleder.

1 like