Studio Anneloes
Komt vast goed! 100% polyester klinkt niet direct als iets wat perse met de hand moet. Het is in elk geval geen zijde of wol; dat reageert direct op een te hete was.
De snelwas op 30 graden zou ik zeker aandurven, ook centrifugeren. Als je met andere kledingstukken was en een waszakje wel nodig.
G-Star Raw
Er is een duurzame modetopic!
Ik ben op zoek naar leuke haarbanden, van stof met zo’n soort knoop bovenop. Weet iemand misschien een beetje een leuk merk waar ze verschillende stofjes en kleuren hebben? Op bol.com hebben ze er wel een paar maar ik vind die er allemaal een beetje cheap uitzien.
Als je tweedehands ook oke vindt, op vinted staan veel van dit soort haarbanden!
Stradivarius heeft veel keus. Ik heb er een paar en de stof blijft mooi.
Oh ja zeker! Ben een beetje verslaafd aan Vinted haha. Alleen ik zou er graag een paar tegelijk kopen en dan vind ik het wel zonde als ik meerdere pakketjes heb. Maar goede tip thanks, ga wel even kijken!
Anders misschien atelier des femmes (al is dat best prijzig)
Goeie, ga ik even kijken!
Het bloesje is goed uit de wasmachine gekomen op het eerste gezicht Het ligt nu te drogen op een handdoek. Mijn wasmachine had blijkbaar ook nog een stand “koud” (dus lager dan 20°), dus heb het daarop gewassen.
Ik had online gevonden dat je best ook eerst nog een test met een wattenstaafje doet: op een onzichtbare plek het kledingstuk nat maken, en dan met een wattenstaafje er over wrijven en kijken of er kleur van af komt. Aangezien dat niet het geval was, heb ik het aangedurfd om het in de wasmachine te steken.
Fijn! Ik heb het motto: alles wat synthetisch is kan wel tegen een stootje (want het is immers een soort plastic) dus op een rustig koud wasje in de machine gaat prima. Ik beschouw polyester ook niet als delicate stof haha, het is juist heel sterk! Het houdt kleur over het algemeen ook goed vast.
Ik draag graag soepel vallende blousejes met een print, maar vaak zijn dat soort blousejes bij de H&M en Costes van synthetische stoffen. Hebben jullie misschien tips waar je zulke tops kunt kopen van bijvoorbeeld viscose, of een andere natuurlijkere stof?
Om even een voorbeeld te schetsen, ik vind zo’n overhemdblouse bijvoorbeeld leuk:
En deze blouse heb ik zelf en draag ik ook graag
Mochten jullie tips hebben voor meer basic blousejes zonder print ben ik ook heel benieuwd!
Weet iemand hoe het nu zit met de Brexit en bestellen op UK webshops? Kunnen we bv. nog bestellen op ASOS of Dr. Martens zonder invoerrechten te gaan betalen? Of is dat ook met max. 300 euro? (ik kom uit België trouwens)
Ik vind het max. dat je mag meenemen als je fysiek gaat shoppen (300 euro dus) echt belachelijk weinig trouwens Vroeger ging ik 1x per 1 à 2 jaar een dagje shoppen naar Londen, ik spaarde daar dan echt voor en kocht toen wel wat meer…Ik denk ook bv. aan al die luxewinkels, lijkt me dat je daar dan bijna niets meer kan gaan kopen als buitenlander. Of hoe gaan ze dat doen?
Als u online kleding, schoenen of andere producten bij een Britse webshop koopt, zal u vanaf 2021 met dezelfde douaneverplichtingen rekening moeten houden als bij een bestelling bij bijvoorbeeld een Amerikaanse of Chinese webwinkel. In de meeste gevallen zal het koerierbedrijf die formaliteiten regelen. Hou er rekening mee dat de koerier u de administratieve kosten daarvan kan aanrekenen, afhankelijk van de waarde van de aankoop. Verder komen er nog een aantal extra kosten bij, zoals mogelijke invoerrechten en btw. Een pakje bestellen in het VK, kan u dus zeker meer kosten dan voor de brexit.
Door de douaneformaliteiten aan beide kanten moet u er ook vanuit gaan dat uw pakje langer onderweg zal zijn dan u normaal gewend bent. Tot slot: hebt u voor 1 januari een pakje besteld, maar wordt het pas na 1 januari 2021 geleverd, dan zal het toch moeten voldoen aan de nieuwe regels.
Meer info over het ontvangen en versturen van pakjes vindt u op de website van het ministerie van Financiën.
Van vrtnws. Ik vraag me dan af of het oké is om bijvoorbeeld op Asos FR of GER te bestellen want die bestellingen komen uit magazijn in Duitsland.
Asos stuurt volgens mij vaak uit Duitsland. Bij Urban Outfitters ben je wel de lul qua extra kosten en Dr Martens heeft meerdere magazijnen in meerdere landen dacht ik en dan heb je soms wel pech als het uit de UK komt.
En zouden die er dan geen standaard policy van maken dat ze voor hun EU klanten altijd vanuit die magazijnen versturen? Is logistiek gezien waarschijnlijk wel moeilijk. Ughhh stomme Brexit.
En @Daelyss dus t.e.m. 22 euro, dat is nog lager dan die 300 euro. Echt belachelijk :’(
Als je online bestelt ja, 300 euro is als je daar ter plekke winkelt.
Ik zit in een facebookgroep van eem brits make up merk. Veel vrouwen posten screenshots van de berichten over te betalingen invoerrechten. Een vrouw bestelde voor €100 en moest € 50 extra betalen. Het is nogal wat!
Edit: sorry, het was mijn bedoeling op @Flamingo te reageren
Dat valt alleen op als je overal de kaartjes aan hebt zitten, of elektronica nog in het doosje in je koffer hebt zitten. Ik ben vorig jaar naar New York geweest en daar heb ik meer dan 430 euro uitgegeven (dat is voor NL de grens voor niet-EU landen), maar dat is verder niet gecontroleerd. Stel dat ik allemaal schoenendozen in mijn koffer had zitten was dat wel opgevallen.