Modetopic #2

Ik denk dat ik het “suffe” dat je bedoelt wel begrijp (wanneer je steeds dezelfde jeans draagt omdat 't “overal wel bij kan” - ik ben schuldig haha) .

Als je stretch beperkt (tot 2% vind ik het maximum anders gaan de knieën zo lubberen) en je de wassing/details kiest op basis van wat je erop draagt vind ik dat wel meevallen.

In de zomer vind ik een geheel witte outfit supermooi maar daar moet je wel weer voorzichtig genoeg voor zijn.

1 like

Ik ben ook bang dat een jeans goedkoop oogt. Ik heb daar geen goed oog voor denk ik. Ik vind het lastig om een wassing en pasvorm te kiezen. Mom jeans valt af, dat heb ik vaak geprobeerd en staat me voor geen meter.
Ik ga wel even Zalando afspeuren en een jeans poll aanmaken:’)

Had idd ook een mooie witte broek gezien, maar wit op wit durf ik eigenlijk niet aan. Vooral qua broek haha

1 like

Ja wel echt specifiek die jurk. Vind ook wel veel andere kleding gaaf uit die serie, maar dan weer niet voor mezelf.

Vinden jullie een van deze spijkerbroeken goed passen bij dit blousje?

Samenvatting

• Nummer 1
  • Nummer 2
  • Nummer 3
  • Nummer 4
  • Nummer 5
  • Nummer 6
  • Nee, allemaal niet leuk

0 stemmers

Kun je ook op meerdere opties stemmen? Ik vind 5 en 1 niet zo. 6 het mooiste, en de rest kan ook prima.

1 like

Ik vind ze allemaal wel kunnen!

1 like

Oh shit, niet aan gedacht om het zo te doen:’)

Ik heb zelf ook steunzolen en ik heb een paar slippers laten maken met mijn steunzoolprofiel er in. Vind dat echt een uitkomst, zo kan ik open schoenen dragen zonder last te krijgen van mijn voeten! Die van mij zijn van Fits, je kan op de website kijken welke podologen ze voor je kunnen aanmeten. Maar er zijn vast ook andere merken en opties. Je kan ook zelf kiezen hoe ze er uitzien waardoor je ze helemaal naar jouw smaak kan maken. Ik heb er ook echt al veel complimenten over gekregen en mensen zijn altijd helemaal verbaasd dat het degelijke podologische schoenen zijn haha. Dat heeft toch een beetje een suf ouwelijk imago maar dat hoeft tegenwoordig helemaal niet meer!

1 like

Ik heb deze blouse gekocht (en gedragen), en ontdek nu pas dat de wasinstructies “dry clean only” zijn. Zou ik het toch riskeren om het zelf te wassen in de wasmachine op een lage temperatuur en zonder zwieren?
Het materiaal is 100% polyester.

Ik doe sommige dingen wel voorzichtig met de wasmachine maar dan kledingstukken die tamelijk goedkoop waren / weinig emotionele waarden hebben. Maar als ik veel waarde zou hechten aan die blouse en hij was 100+ dan zou ik het minder gauw doen.

Ik heb soms bij COS bijvoorbeeld het gevoel dat ze handwas only blabla neerzetten om zich in te dekken, terwijl sommige dingen prima met een speciaal wasprogramma konden.

1 like

Ik heb hem in de sale gekocht voor € 45 (was oorspronkelijk € 90 - € 100 denk ik). Het merk is Sister Jane.

Hij heeft niet echt een emotionele waarde maar ik zou het wel zonde vinden mocht hij na 1x wassen al kapot zijn. Aan de andere kant vind ik € 15 per wasbeurt (droogkuis) wel erg duur.

Ik twijfel enorm pfff :stuck_out_tongue:

Kan je geen handwasje doen zou mijn oma zeggen

3 likes

Echt vies wordt het niet toch? Even buiten hangen om te luchten is misschien afdoende?

1 like

Ik heb erin gezweet haha :'D dus was het liever toch wat grondiger. Een handwasje is idd misschien een betere optie @Nevermind.

1 like

Zou het gewoon in de machine doen hoor en dan niet te veel toeren, ik zie bij zo’n blousje niet direct reden voor de stomerij. Een jasje kan bijvoorbeeld geplakte voering hebben maar dit kan denk ik wel. En stomerij is niet echt in verhouding tot de prijs van het kledingstuk idd

2 likes

En anders eventueel in zo’n waszakje doen in de wasmachine?

1 like

Lief dat jullie allemaal meedenken :blush:
Ik ga het zo meteen als volgt proberen:

• in de wasmachine op een delicaat programma
  • zo laag mogelijke temperatuur (ik denk dat 20° het minimum is)
  • in een waszak
  • geen toeren
  • meteen uit de wasmachine halen en plat leggen op een handdoek om te drogen

Fingers crossed…

1 like

Ja ik zou het idd gewoon in de was doen! En misschien kun je er vanaf nu gewoon een katoenen shirt met lange mouwen onder dragen? Dat zie je toch niet onder deze blouse. Ik heb zelf ook wel wat bloesjes van delicate stoffen, daar draag ik ook gewoon een strak basic shirt onder zodat ik die kan wassen, dan blijft de blouse schoon.

2 likes

Goede tip! Dankje :slight_smile:

1 like

Ik wil graag een wat meer duurzame kledingcollectie. Minder H&M, Shein, etc. Wat zijn jullie favoriete merken voor fijne kleding van hoge kwaliteit die dus lang meegaat?