Ik lees hier weleens dat mensen hun kleding naar Zalando hebben opgestuurd, maar hebben er ook al mensen pre-owned gekocht? Ervaringen?
Ik kan dit vinden met de zoekfunctie.
Ik weet wel vanaf de andere kant (dingen insturen) dat vooraf dingen worden geïnspecteerd voordat je het überhaupt mag opsturen naar Zalando.
Ja! Ik heb eens 3 items pre-owned gekocht. 2 ervan teruggestuurd (er was an sich niets mis mee, maar ik vond ze minder mooi in het echt dan voorgesteld). Wel 1 rok waar ik nog steeds superblij mee ben (ik hoop dat het snel zomer wordt zodat ik hem kan aandoen):
Je hebt niet het idee dat je tweedehandskledij koopt, alles ruikt neutraal en wordt netjes opgestuurd.
EDIT, @anon42392789 was me voor
Ik moest denken aan je geweldige rok (dierenprint he ).
Ahh prachtig! Ja ik wil mijn stijl iets veranderen, maar alles nieuw kopen staat me tegen. En in winkels slaag ik ook niet altijd goed (en nu natuurlijk helemaal niet). Was vooral benieuwd of retourneren net zo makkelijk gaat als normaal bij zalando!
Thanks! Ja hoor, retourneren was heel gemakkelijk Ik heb toen ook gewoon achteraf betaald, als ik het me goed herinner.
Ik had 3 dingen besteld en 2 teruggestuurd omdat ze heel anders vielen dan verwacht en 1 gehouden en heel blij mee! Het is een beetje lastig dat ze geen aanfoto’s hebben natuurlijk, soms is het op een hangertje toch heel anders dan in het echt. Maar ging allemaal voorspoedig!
Nice! Dan ga ik de komende dagen lekker rondkijken haha.
Vind het wel lastig, wil mijn kleding iets ‘chiquer’/stijlvoller/tijdlozer maken, maar ben zelf 0 modieus. Wil me eigenlijk wel even focussen op losse dingen en geen jurkjes want die heb ik al genoeg. En met broek/rok/top kun je ook weer meer combineren natuurlijk.
Misschien kun je nog iets met de tips van Lida Thiry. Ik heb haar al eens eerder getipt hier, dus als je denkt komt zij weer aan, ik heb nog niet veel andere sites gevonden met dit soort overzichten. Tips zijn welkom
Zij heeft van die post op haar website om een garderobe capsule te maken. Dat kan je dan voor je hele kast doen of bijvoorbeeld per stijl/gelegenheid. Met haar tips kan je van losse dingen ook heel gemakkelijke setjes maken. Plus ze geeft tips voor tijdloze combinaties.
Ook van Mango maar misschien net niet wijd genoeg?
https://shop.mango.com/be-nl/dames/jeans-wideleg/wideleg-high-waist-jeans_77049220.html
Wow wat een tips, ook @Itsireneforyou @anon42392789 @lula etc heel erg bedankt!
Ik vind deze donkere ook heel mooi! Ik ga even alle linkjes bekijken, thanks voor jullie hulp!
Trouwens @VickyViolence, hoe zit dat nou precies met de solden in België? Moet je er dan echt snel bij zijn? Ik wilde namelijk de echte winkels liever vermijden.
Thnx, ik ga er naar kijken!
Ik wacht liever een paar dagen of zelfs twee weken, de drukte op dag 1 is het echt niet waard.
Maar mijn ultieme tip: ik check voor de solden starten alle Nederlandse websites om een wishlist te maken want de kortingen online zijn in NL en BE eigenlijk altijd wel dezelfde.
Ah maar zijn de kortingen online dan minder goed? Ik wil eigenlijk überhaupt niet de Meir op
De enige winkel waar ik een verschil merk is bij H&M, het sale assortiment is online en in de winkel anders, en in de winkel liggen de prijzen eigenlijk altijd lager.
Bij Zara, Mango, Massimo Dutti etc zijn de prijzen en het assortiment online en in de winkel dezelfde volgens mij, dus daar hoef je zeker de Meir niet voor op.
Ik vind deze jurk uit Queen’s Gambit zo mooi, heeft iemand een idee waar ik iets vergelijkbaars kan vinden? Zowel de zwart wit ruit, als het jaren 60 model? Ik las ergens dat alle kleding speciaal voor de serie op maat is gemaakt, dus de exacte jurk is niet ergens te vinden.
Ik kom ook om combinatie-advies vragen. Soms voel ik me zo verloren in m’n kledingkast. Ik heb veel verschillende vintage blousjes in verschillende kleuren, maar verder dan een zwarte spijkerbroek eronder kom ik niet. Ik vind onderkanten moeilijker dan tops. Draag de laatste tijd bijna dagelijks een fluwelen short omdat dat makkelijk is.
Of dit blousjes dat ik lang geleden via vinted kocht: ik weet niet zo goed wat ik ermee kan? Ook deze draag ik alleen in m’n zwarte short of zwarte skinny
Heeft iemand tips voor andere soorten broeken/rokken voor eronder?
Een donkere flared jeans lijkt me mooi bij dit blouseje. Of een (donkere) beige broek met hoge taille misschien?
Ik vind de kleding allemaal super Engels, beetje LK Bennet maar dat is wel mega duur. Misschien nog Ted Baker of Karen Millen? Zoek je specifiek zoiets of algemeen jaren ‘60 jurken?
Ik heb al jaren geen echt spijkerbroek gedragen, altijd zwarte skinny jeans. Vind spijkerbroeken zo ingewikkeld:’) Ben altijd bang dat ik er een suffe look van krijg