Modetopic #2

Die trui is gewoon flut… het is geen mooie kwaliteit en de schoudernaden kloppen niet bij je. Ik zou deze trui terugsturen.
Als je m per se wil houden en dragen zou ik er een wit, nude of lichtroze hemdje bijdoen met iets zachts, bijv gebreide stof of een kanten randje en een hoge broek waarbij je de knoop en rits niet ziet in zwart (en dan met bruine laarzen) of een flared jeans met bruine laarzen met hak.
Maar liever gewoon een mooie trui kopen. Welk model staat je goed? Bijvoorbeeld koltrui, crewneck, v hals?

Ik heb mijn kast even doorgespit en deze items vind ik bv moeilijk te combineren:

Deze blouse van levi’s. Hij is heel effen kwa kleur en ik weet niet echt wat ik daar mee moet.

Dit jack, ooit gekocht maar nooit gedragen. Hij is een soort velvet achtig stof.

Dit vestje van mango, valt vrij kort. Superlekker stofje maar hij pluist als een malle helaas.

Deze kleur… vind het een super mooie kleur maar geen idee waar het goed bij past. Ik kom niet verder als zwart haha ( dit is groen btw, beetje slecht te zien)

Die service die @Speurneus beschrijft kun je in Alkmaar ook wel bij Tally-Ho krijgen, die zijn daar niet specifiek op gericht, maar ze hebben wel veel verschillende stijlen en willen je daar wellicht wel mee verder helpen. Ik vind het personeel bij Vanilia ook altijd erg vriendelijk daar! Dit zijn dan wel twee wat duurdere winkels. Shoeby adverteert bijvoorbeeld wel met zo’n personal shopsessie en de Intercity heeft daar af en toe ook speciale dagen voor, die zijn allebei wat zachter geprijsd!

1 like

Hebben jullie favoriete webshops? Ik merk dat ik ook echt helemaal klaar ben met m’n kledingkast en het liefst een wat kleinere kast wil met items die ik echt leuk vind en goed met elkaar te combineren zijn, maar als ik op pinterest een beetje ga zoeken vind ik het toch moeilijk omdat ik het gevoel heb dat ik duizend verschillende dingen leuk vind :sweat_smile: Dus misschien moet ik gewoon maar op webshops een beetje rond gaan struinen, maar ben de standaard h&m enzo ook een beetje zat.

Ja, maar ligt er wel aan wat je budget is :grimacing:

1 like

Goed punt haha. Wil een paar mooie items en vind het niet erg om er wat meer voor uit te geven, dus alle suggesties zijn welkom! :slight_smile:

Ik zou zelf deze items als volgt combineren:

1: Zwarte high waisted skinny jeans met bruine cowboylaarzen. Evt de blouse wat verder open en dan een hemdje met een zwart kanten randje eronder.

2: Deze vind ik te lastig om zo te zeggen, kan op de foto niet goed zien hoe ie valt en lijkt me sowieso een wat lastiger item om te combineren.

3&4: Met een zwarte of donkere flared jeans met laarzen eronder. Bij de coltrui mogelijk met een riem met opvallende gesp bijv zoals op de eerst foto van Speurneus

2 likes

Ik vind de Vanilia een fijne winkel/webshop voor broeken. Het is wel wat duurder, dus ik koop er af en toe in de sale. De kledingstukken die ik er van heb gaan wel al jaren mee en zijn van mooie dikke stoffen. De tops vind ik daar meestal vrij tuttig, maar soms zitten er ook hele leuke dingen tussen.

2 likes

Cos, arket, & other stories, Bijenkorf en ASOS (ik kijk vooral naar Scandinavische en Engelse merken zoals Acne, Ganni, Reiss, Whistles)

1 like

Weet iemand waar deze super leuke blouse van patty van is óf recent ergens anders zoiets gezien?

Ik vind specifiek de vorm en grootte van de strik heel mooi en de glans van de stof

2 likes

Ik zoek een basic witte blouse, ruimvallend model, zonder zakken op de voorkant en geen synthetische stof. Zelf heb ik nog niet gevonden wat ik zocht dus ik dacht misschien heeft iemand hier meteen een blouse in haar hoofd bij deze beschrijving?

Iemand tips voor panty’s (enigszins doorschijnend, niet extreem lage dernier maar ook niet ondoorzichtig) met een bovenrand die lekker zit/je niet voelt knellen? Gewone panty’s knellen altijd, terwijl ik slank ben en door mijn lengte al een paar maten groter koop. Er moeten toch panty’s zijn die je amper voelt bij je buik als je ze draagt?

Hema shaping 40 denier. Hebben een heerlijke brede band :grin:

3 likes

Heb deze overlaatst gekocht en foto genomen van de verpakking omdat ik nooit weet welke nu weer fijn waren
Ik heb altijd dat ze afzakken en knellen zoals jij beschrijft aan de buik maar bij deze niet!

2 likes

Hema light support gloss tights. Heb over ze gepost in ondergoedtopic. Zijn echt de beste vind ik.

Ze hebben niet echt een strakke band maar gewoon een wat steviger bovenstuk waardoor ze ook niet afzakken

1 like

@Beutyschooldropout @Xigua @Yzile

Jullie zijn mijn helden. Dat wordt een tripje naar de Hema!

1 like

Als de lockdown voorbij is :sweat_smile:

Ja, dat bedacht ik me ook toen ik op de site zag dat ze dicht waren :sweat_smile:

Maar ik zag op de site ook dat ze wel @Yzile 's afrader light control hebben, maar niet meer de aanrader light support in zwart (alleen neutraal, de rest staat niet op de site). Ze hebben nog wel de temptech van @Xigua maar ook alleen in 60 dernier (40 staat niet op de site). En jouw (@Beutyschooldropout ) shaping hebben ze ook niet (het woord ‘shaping’ hebben ze alleen in broeken).

Zouden ze ze wel in de winkel hebben (als die ooit weer open gaat), of heeft Hema alleen wat ze op de site ook aanbieden?

1 like

Jawel denk het wel, heb het in de winkel gekocht! Die afrader haat ik echt, je benen voelen ook stroef als je ze langs elkaar beweegt/over elkaar heen doet ofzo

1 like

14 likes