Modetopic #2

Ik draag jeanshemden met een gekledere short, panty en laarzen bijvoorbeeld of een iets wijdere broek( dikkere stof nu in de winter) met sneakers.

Vind je luipaard leuk dan kan je een all Black outfit opleuken door er een luipaardblazer op te dragen.

1 like

Ik vind oversized truien mooi, flared jeans, hoge laarzen, high waist skinny’s, all stars, lange vesten, wollen mantels, teddy coats

Nou had ik dus deze trui gekocht na aanleiding van deze foto:

Maar dat is dus ook geen pan…

Heb je ooit overwogen een afspraak te boeken met een styliste voor een figuur en kleuranalyse? Het is tegenwoordig vaak erg duur (jaren geleden betaalde ik slechts 80 euro voor een sessie) maar het is het wel waard. Zodra jij weet welke kleuren je sowieso goed staan en welke modellen je lijf complimenteren is het makkelijker om keuzes te maken en dat scheelt stress.

Aan je fotos te zien heb je slanke benen waardoor ik denk dat je een kort jurkje heel goed zou kunnen hebben. Qua jurk denk ik aan bijv een wat losser model, bijv een grof gebreid ding evt met een riempje voor wat taillering, met ‘stoere’ laarzen eronder.

Ik zou een klacht sturen naar de webshop want dit is een heel andere trui.
(werk zelf in de fashion). Waarschijnlijk een replica oid. Een andere foto in ieder geval. Dus ik zou gratis retour en je geld terugvragen.
Je ziet duidelijk dat er bij de trui onderaan een twist zit, en bij jouw aanfoto zit de hele trui als het ware gedraaid, als je snapt wat ik bedoel.

13 likes

Ja plus de naad op de schouders loopt heel anders. Het zwarte shirt wat je er onder draagt vind ik ook wat hard erbij (hoog contrast, steekt best wel af). De riem maakt het misschien wat te druk en leidt de aandacht af. Maar het zit 'm vooral de trui zelf denk ik.

3 likes

Is dit een high waist jeans? Ik denk zelf dat het sowieso ook anders zou staan als je je hemdje niet ziet.

Wat ik zelf altijd mooi vindt is om m’n mouwen op te stropen. Dat vind ik zelf altijd vlotter eruit zien.

Het is niet dezelfde trui , dat klopt.
Heb de pinterest foto gezien en dacht toen leuk, toen ik de witte trui bij h&m zag heb ik heb besteld.

Heb nu het onderkanten vast gezet met een speldje. Is dit leuker zo?

@tijgerlelie voor mij zijn je broeken ook niet echt high waist maar meer mid. Je lijkt op foto 3 en 4 een zeer lange torso te hebben ten opzichte van op de andere foto’s. Heb je al andere type van pasvormen geprobeerd? Ik zou die trui leuker vinden als hij wat meer cropped was.

2 likes

@tijgerlelie Wat je draagt op de foto’s is dat echt je stijl of vind iets met kleur ook wel mooi?
Voel je je prettig in aansluitende kleding?

Sommige broeken zijn idd mid en die donkere is wel high waist.
De foto’s vertekenen heel erg, ik ben klein (1m68) met lange benen, maar ik weet niet hoe ik mooie foto’s moet maken haha.

@Speurneus ik vind kleur ook leuk hoor, heb ook roze , groen en donkerblauw. Maar draag heel vaak zwart of grijs

En aansluitende kleding vind ik moeilijk want ik heb een appelfiguur.

1 like

Wellicht kun je op pinterest ook eens zoeken naar Capsule wardrobe voor goede basics tips. En zoeken naar tips voor kleden naar jouw figuur? Dat kan ook ook wel helpen in je zoektocht

2 likes

@tijgerlelie Ik heb even wat dingen opgezocht op pinterest op basis van dingen wat jij zegt vaak te dragen.
Lange laarzen is ook altijd leuk om te combineren met een jurkje of rokje

Edit: Ik ben zelf ook wel eens naar winkels geweest waar ze allerlei merken verkopen, maar ook heel erg gericht is op service. Daar ben ik toen ook wel wijzer geworden wat goed past bij mijn figuur. In welke regio woon je?

6 likes

Ik woon in alkmaar :blush:
Leuke sets zijn dit! Lief van je , dankjewel

Ik heb best veel kleding en ik denk dat ik de meeste basis dingen wel heb.
Ik kan het gewoon niet leuk combineren, draag heel veel niet en dat is zonde.

Ik ben heel benieuwd naar je Pinterest board! En als je wilt help ik je graag :slight_smile: Iets wat ik persoonlijk heel fijn en leuk vind zijn de filmpjes van Trinny Woodall op Instagram/YouTube. Zo leer je veel over stijl! Zou je mij je Pinterest willen sturen? Ik denk graag mee! (En mn eigen kast is wel aardig verzadigd dus stop die energie graag in een ander!)

4 likes

Ik vind dit zo lief van jullie, ook van de anderen die ik nu niet tag. De plaatjes die ik hier boven zie ga ik in ieder geval opslaan!

Loop tegen dezelfde dingen aan, al heb ik een ander figuur. @tijgerlelie Heb veel kleding al jaren in de kast hangen en weet nieuwe kleding vaak niet goed te combineren.
Bij anderen lijkt het altijd ‘makkelijk’ ofzo.

4 likes

Ik zou dit combineren met een grijze jeans (net als op de oorspronkelijke foto) en dan inderdaad high waist (zodat je het hemdje niet ziet) en ook zonder riem. Vind de kleuren hier iets te hard bij elkaar (wit, zwart hemdje, blauwe jeans en dan weer zwarte laarzen). Vind zelf sowieso een relatief blauwe jeans vaak moeilijk te combineren. Vind zelf grijze en zwarte broeken voor de winter het makkelijkst en in voorjaar/zomer ook wat lichtere jeans.

Edit: Misschien helpt het om bij bepaalde kledingstukken specifiek te vragen hoe anderen het zouden combineren? Ik vind dat zelf soms ook lastig hoor.

2 likes

Ja dat is ook wel een idee idd.
Ik ga straks wel even foto’s maken van “lastige” kledingstukken.

1 like