Modetopic #2

Nu ben ik wel benieuwd hoe duur het is! Kan het via google zoekeb niet vinden haha

Ongeveer 50 incl verzending. Niet suuuperduur, maar ik vind het wel duur voor wat het is

1 like

Ik had het mooier gevonden als de randen afgewerkt waren. Daardoor ook bang dat het gaat rafelen.
Op zich vind ik het wel leuk omdat het wijder is dan zulke shirts vaak zijn.

1 like

Weet iemand hoe het nu echt zit met de maatvoering van petit-lijnen?

Ik heb normaal maat 38 of maat M in kleding. Maar ik ben klein (160cm ongeveer), dus ik dacht, ik zal eens een broek van zo’n petit-lijn kopen, dat zit misschien toch wat beter. Had al bewust maat 40 genomen in een broek, omdat ik niet petit ben, maar gewoon kort, maar hij is echt veel te klein, denk dat ik wel twee maten groter moet hebben, haha.

@Soy.peor Weet jij hoe dit zit?

Ik ben iets kleiner dan jij en die petite broeken zitten bij mij ook nooit goed! Ik heb het opgegeven en koop normale broeken en jeans met lengtemaat 32. Dat staat vaak ook flatteuzer bij mijn figuur. Petite broeken geven mij extra muffin top en doen mijn benen korter lijken.

1 like

Ligt aan het merk, maar ik weet dat bij de H&M sowieso de maat zelf ook kleiner is. Weet niet of ieder merk dat doet, maar daar zie je bij de matengids dat er bijvoorbeeld een ander cijfer bij taille staat als je 38 en 38P vergelijkt.

1 like

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik hen een vraag. Ik vind van die lange laarzen heel mooi (liefst over de knie). Zelf ben ik alleen 1,57, dus dat staat echt niet he :(? Weet iemand misschien hoe ik lange laarzen met hak kan combineren met mn kleinigheid? Ik ben wel iemand die graag jurken draagt. De hak hoeft ook niet perse heel groot te zijn en dan niet over de knie. Ik kan op pinterest niet echt wat vinden. Help a little homie out please :).

Ik vind die lange laarzen juist zo mooi staan bij kleine mensen. Zoek eens op outfits van Ariane Grande (haha vind je misschien een gek voorbeeld) zij draagt ze heel vaak en ze is maar 1,50 !!

1 like

Oh haha super grappig om te horen. Al mn vriendinnen zeggen nee moet je niet doen. Maar top, dan ga ik eens kijken, thanks!

Denk dat het afhangt van het soort laars en wat voor outfit je draagt. Vind lange laarzen mooier dan halflange bij mezelf (1.60) want bij korte lijken mn benen eens zo kort (en zeker aangezien ik relatief brede benen heb)!

1 like

Oooh nee je kan prima lange laarzen dragen als je zo klein bent joh. Inderdaad wat @Sea zegt, Ariana Grande is een topvoorbeeld! Ik ben zelf ook aardig klein en heb lange zwarte western laarzen die tot net onder mijn knie komen. Ik vind het zelf leuk om die te dragen met een hele grote oversized sweater (voordeel van onze lengte is dat dingen al gauw kunnen fungeren als jurkje). Of met een grote mannenblazer, of gewoon met een jurkje. Of bijvoorbeeld met een dikke legging en daarop dan een trui of een blazer. Staat hartstikke leuk!

Beetje inspo hieronder. Deze meiden zijn niet allemaal ook klein, maar de outfits zijn wel leuk vind ik en mogelijk geschikt haha.

9 likes

Allemaal heel mooi! En Ariana :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Oh fijn deze tips en thanks voor de inspiratie outfits! Hie kan ik wat mee!

1 like

Pfft… ik denk dat ik hulp nodig heb…

Ik ben nooit blij met wat ik aan heb, mijn kleding macht niet met elkaar, ik voel me niet blij met mijn garderobe, kleed me 100x per dag om en voel me dan nog niet happy.
Plus ik ben een verschrikking als het gaat om kleding combineren.

Is er iemand die me wilt helpen?

1 like

Heb je Pinterest? Door allerlei outfits in een mapje te verzamelen krijg je mss een beter zicht op wat je leuk vindt, wat ‘‘jouw stijl’’ is.

Je geeft aan dat je niet goed kledij kan combineren. Dan kan je bijvoorbeeld kijken wat vaak terug komt in die pinterest-outfits: bijvoorbeeld vaak de combinatie gebreide trui-broek-enkellaarsjes of vaak de combi jurkje-sneakers (ik zeg maar wat). En dan kan je kijken of je soortgelijke outfits hebt liggen in jouw kast.
Heb je hier wat aan? Ik denk graag met je mee.

2 likes

Ik ga een pinterest bord maken, goed idee!

Meestal draag ik dus dit:

Ik probeer dan wat, 100x later heb ik geen zin meer een draag ik wat ik aan heb. Maar ben er niet tevreden over, het staat me niet ofzo, vind het saai. Idk. Bah

Ik draag meestal gewoon een shirt, broek, vestje etc.
Maar ik vind vaak de items die ik heb ook niet mooi genoeg ofzo. Weet ook niet echt als ik ga shoppen wat ik dan moet kopen

Ik zou een paar goede basic klassiekers aanschaffen. Dan hoef je je stijl niet te veranderen, maar zal je oogopslag wel kunnen veranderen denk ik.

1 like

En waar denk je aan dan?

Bijvoorbeeld een mooie zwarte coltrui! En dan op de broek van je tweede foto! Die vind ik sowieso top. En dan met die riem er ook nog bij = altijd goed en oogt super stijlvol. (vind ik dan haha)

2 likes

Is er een bepaalde stijl die je zelf mooi vindt? Ik bedoel meer dat je geen dingen moet dragen die hip zijn als je ze toch niet mooi vindt.

5 likes