Modetopic #2

Bij Esprit kan ik fijne jeans vinden. Die hebben ook lengtematen.

Verder kijk ik vooral of de broek goed past en laat ik bij de kleermaker een ‘wedge’ uit de taille halen om de broek passend te maken. Anders vind ik ze nooit. Mijn bovenmaat is 2 maten kleiner dan broekmaat, en je verhaal is heel herkenbaar.

2 likes

Ik heb de laatste jaren ook alleen nog maar jeans van esprit. Zijn gemaakt voor Hollandse bovenbenen en hebben verschillende lengtematen

1 like

Nee hij zakt af bij mijn bovenbenen. Ik weet dan niet of dat komt of ze te klein zijn en gaan kruipen maar een maat groter past ook niet. Innemen is een goede. Dank.

@TanteBetje inmiddels weet ik niet meer wanneer en of een broek past. Ik heb al zovaak gehad dat hij een week perfect zat en daarna heel irritant begon af te zakken.

Wat rottig, dat lijkt me echt niet fijn. Heb je wel eens goed advies gevraagd. Niet de handigste periode nu, je wilt natuurlijk graag online bestellen, maar ik krijg bij de Bijenkorf nog wel eens heel goed advies (vaak van die oudere, beetje tuttige dames, maar wel goudeerlijk en hebben veel productkennis).
Ik heb het ook wel dat het kruis vaak niet goed zit, bij veel C&A jeans bijv. Die zit dat iets lager dan lekker voelt. Dat komt nooit meer goed, dan is de pasvorm niet goed. Het is een zoektocht, hoor, ik herken dat. Ben zelf blij dat Esprit en Violeta (van mango) goed zitten en betaalbaar zijn. En dan heb ik er er nog 2 of 3 van NYDJ of Rosner bij. Die zijn duur, maar zitten goddelijk. Haal ik bij de Bijenkorf (bij die dames dus :grinning: ) Succes.

2 likes

Weet je hoe lang die tegoedbon geldig is?

Nee, maar er wordt gesuggereerd dat de tegoedbon op dezelfde manier werkt als een geschenkbon, dus ik gok (minstens) een jaar. (Ben inderdaad ook een beetje bang dat je de bon binnen 2 maanden ofzo moet gebruiken waardoor je 'm uiteindelijk uitgeeft aan iets dat je eigenlijk niet nodig hebt.)

Ik denk dat ik maandag naar het postkantoor ga om 't pakketje te verzenden, wanneer ik meer weet kom ik hier een update droppen!

1 like

Weet iemand of de levi’s mile high nog veel uitloopt? Hij past nu echt precies maar trekt wel een klein beetje van die lijnen van heup naar kruis…

Welke kleur? Ik heb er vier en twee lichtere lopen vrij veel uit, een donkerblauwe minder en een zwarte nauwelijks. :grimacing:

1 like

Ik heb een zwarte! Jammer dat ie dus nauwelijks uitloopt.

Ik geloof dat de vraag hier al eens is gesteld, maar omdat het een key-item is, vraag ik het gewoon nogmaals:

Wat is de perfecte, no-seetrough, high waist, geschikt voor langere benen, zwarte legging?

Ik ben al enig tijd opzoek naar de zwarte legging die ik ipv. een skinny jeans kan dragen. Ook ik werk al bijna 9 maanden thuis maar ik heb de best geklede comfort broek nog niet gevonden. Ik draag eigenlijk alleen maar skinny’s maar ik wil graag overgaan op leggings die ik wel kan kleden met een trui/colbert/blouse en dus ook met een jasje kan dragen zonder dat je mijn string ziet. Wens is highwaist en het liefst met een brede band ipv. een elastiek (dit tekent zo). Ik ben lang +1.80 met maat S/M. Ik zag die van Spanx, maar 100 euro is me een beetje te gek. Het zou fijn zijn dat ik de legging ook als loungewear/pyama kan dragen, maar tegen een legging met rits zeg ik ook geen nee.

Nog een must: hij mag ABSOLUUT niet afzakken. Horror. Afzakkende leggings (of broeken in zijn geheel) bezorgen mij een depressie en ik word
daar echt ongelukkig van.

Ik heb een fijne stevige, strakke, zwarte, high waist sportlegging van decathlon gevonden. Alleen de stof is gewoon niet geschikt om af te stylen als alledaags helaas.

Budget 30/40 euro.

Help! :grin:

1 like

Mocht iemand zin hebben om mee te zoeken: ik zoek een (half)lange getailleerde winterjas in de kleur roest of brique (oranje-rood-bruin), liefst met een ceintuur.

Wat is je budget? Ik verveel me toch dus wil wel even mee zoeken

Uhmmm laten we tot € 150,00 zeggen.
PS Ik ben een kabouter van 160cm.

Kent iemand misschien een tassen webshop waarbij je op formaat kunt filteren? Ik ben op zoek naar een middelgrote crossbodytas maar op de meeste websites moet ik me eerst door pagina’s vol minitasjes worstelen. Alle tips zijn welkom!

Ik heb vorig jaar deze gekocht bij Vero Moda (wel zonder centuur):

En vind hem in real life mooier dan op de foto’s op de site! Ik ben ook team kabouter btw

1 like

Ik moest meteen aan de mantels van Ivy and Oak denken of Ted Baker.

Maar zoek je een winterjas (dons) of een mantel? Een mantel is vaak niet warm en minder geschikt als winterjas, maar vaker wel met ceintuur beschikbaar en getailleerd. Mocht je vinden dat je een kabouter bent (1.60 valt mee hoor!!) , weet ik niet of de halflange winterjas dan juist geschikt is (als de bovenmaat maat M is, dan valt een halflange winterjas maat M anders bij iemand van 1.75) Ik ben ook niet thuis in de Pettit-merken, maar toch wil in je onderstaande jassen even laten zien (ondanks dat ze buiten het budget vallen)

Ted Baker jassen zijn er in vele kleuren (en in de outlet vaak goedkoper)

1 like

Ahhh dankje! Mag wel een mantel zijn, ik heb wel warmere jassen voor als het echt koud is!

1 like

omg ik had deze website zelf ook gevonden maar ik had gewoon helemaal niet gezien dat je op maat kunt filteren? zo dom haha. thanks! <3

Best moeilijk nog zo specifiek! Maar heb mijn best gedaan.

6 likes