Modetopic #2

Dankjewel voor de tips! @Maelis @Virago

Ik woon helaas totaal niet in de randstad, maar mocht min zoektocht langer duren dan de coronacrisis dan kan ik daar altijd nog heengaan :rofl:

1 like

Ik herken dit helemaal. Lipoedeem ook, net als @loviedovie. Flared is moeilijk, maar een lichte bootcut is wel mooi. Het mooist vind ik een straight jeans. Het lekkerst zit een relaxed fit. Ik heb succes bij de jeans van Esprit en Violeta van Mango. De C&A jeans heb ik ook, maar een 1 goede en 1 minder zittende (bij het kruis). Kwestie van geluk.
Wat nu een probleem is, is dat alle jeans enkellang zijn, en kort is echt niet mooi, want met mijn heupen lijk je meteen korter.

Qua jurken kijk ik naar wijd vallende midirokken, of in de zomer een lange maxirok.

1 like

@TanteBetje @loviedovie @AshKetchum misschien een beetje een gekke vraag maar hoe zijn jullie er achter gekomen dat jullie lipoedeem / lymfeoedeem hebben, en niet “gewoon een peerfiguur”? Ik heb zelf altijd wel vrij brede heupen/benen gehad, dat zit ook wel in de familie. Nou heeft mijn moeder lipoedeem en aangezien dat erfelijk is vraag ik me soms af of het bij mij niet ook beginnende lipoedeem is, ik las ook dat het vaak pas rond je 20e zich echt begint te uiten (ik ben nu 24). Maar ik vind het moeilijk om te bepalen of het nou echt zoiets kan zijn of dat het gewoon mijn bouw is. Hoe is dat bij jullie gegaan?

Ik kan je helaas niet helpen aangezien ik zelf ook nog op zoek ben, maar heb jij wel al andere ideale laarzen of enkellaarsjes gevonden? En heb je smalle of brede voeten?

Ik denk dat ik elk jaar wel 10 paar schoenen bestel in de winter, maar ze zijn altijd te smal of puntig waardoor een maat 43 nog groter lijkt :sweat_smile:

Dat zou zeker heel goed kunnen. Je zou altijd eens naar een huidtherapeut kunnen gaan, die herkennen het gelijk. ‘Normale’ artsen kennen het niet en zeggen al snel oh gewoon afvallen joh. Maar ik viel overal af behalve in het lipoedeem gebied. Hoe sneller je begint met behandelen hoe beter, je huid verkleeft dan ook niet zo. Ik heb zelf na medicatiegebruik (o.a. prednison) de eerste symptomen gekregen. Kwam in 3 maanden 25 kilo aan alleen in mijn bovenbenen. Mijn huisarts heeft mij uiteindelijk doorgestuurd. Door behandeling van de huidtherapeut ben ik 20 kilo ook weer kwijt geraakt en is het een stuk gestroomlijnder ipv alleen maar hobbels en bobbels. Maar Ă©cht strakke/gladde benen heb ik helaas niet meer. Ik heb wel een zandloper figuur dus ben verder redelijk in balans wat met kleding fijn is. Merk alleen wel dat m’n benen altijd steviger blijven en ik daar echt ook sneller vol loop.

1 like

Ik heb smalle voeten en draag eigenlijk alleen nog maar Dr Martens, omdat die er gewoon in maat 43 zijn en die altijd passen (scheelt een boel frustratie :sweat_smile:). Lijken mijn voeten wel vaak groot, maar heb ik me bij neergelegd.

Heb toevallig een tijd terug onderstaande laarsjes gekocht, inderdaad ook 10 paar gepast en deze vielen toevallig groot uit.

1 like

Herkenbaar verhaal. Ik viel erg moeilijk af, en mijn dietiste vroeg me keer op keer of ik echt wel at, wat ik opgaf, want dan moest ik afvallen
 Maar je valt gewoon niet zo af met lipoedeem. Op een dag kwam ik iemand tegen die dermatoloog was, en tussen neus en lippen zei, dat ik lipoedeem had, dus dat het heel normaal was dat ik niet afviel. Ik viel van mn stoel
 Niemand die me dat ooit verteld had. De dietiste wist niet het was en riep: “weer zo’n excuusziekte”, dus dat was ook de laatste keer dat ik daar ben geweest.

In de zomer krijg ik zo snel dikke enkels, daarom hou ik niet van rokjes, niet om aan te zien, die benen van mij. Heerlijk nu de winter, fijne broeken, leuke laarsjes, etc. Ik zou heel graag nog mooie lange laarzen hebben, maar met mijn kuiten is dat niet te doen.

Hoi!! Ik heb geen oedeem maar ken wel de struggles van een grotere maat onder dan boven. Mocht iemand mij herkennen uit het ‘what are you really wearing topic’ - ter info; ik plaats pas foto’s online sinds ik flink ben afgevallen :wink:

Flared broek met een hoge taille maakt optisch langer en slanker vind ik. Als je hakken draagt, is het mooi als de pijpen de grond net niet raken. A lijn is mooi, een ‘gerende’ rok ook. Kokerrok gewoon niet echt
 Ook de lengte van een rok of jurk is belangrijk. Als de rok eindigt op een breed punt van je been lijkt je been altijd breder dan wanneer je rok op een smaller punt eindigt. Mijn benen zijn nu vrij slank net boven de knie dus ik draag wel eens een korte jurk. Ik heb nogal flinke kuiten waardoor ik een midi rok beter kan laten hangen. (Maargoed
 ik draag er soms wel een hoor)

Bij het kiezen van tops is het mooi om de balans met je onderlichaam te vinden zodat je bovenin wat breder lijkt (waardoor je onderin weer smaller lijkt :wink: ) Iets met stevige schouders zoals een colbert met schoudervullingen helpt. Of die tegenwoordig hippe tops met schoudervulling. Pofmouwen helpen ook. Als je daar geen zin in hebt kan je het best op zijn minst gaan voor iets met mouwtjes/ mouwen. Lange mouwen kan je weer opstropen tot je taille (want dat is je slanke deel en die benadruk je weer)
Iets met een brede halslijn is ook mooi. Iig mooier dan een smalle v-hals of een strak rond halsje. Off shoulder is ook mooi maar past niet bij elke gelegenheid.

Dit was het wel voor nu!

2 likes

Oeh die zijn leuk! Jammer dat ze weer maar tot maat 42 gaan.

Heel herkenbaar met die Dr. Martens, heb na jaren voeten proppen in een maat 42 ook maar geaccepteerd dat ik echt een maat 43 heb :sweat_smile:

1 like

Nog bedankt voor de tip! Dankzij jou heeft m’n vriend nu voor het eerst sokken in zijn maat gevonden (48). Hij is helemaal blij en zegt nu steeds dat ze zo lekker zitten haha. Ik heb ze zelf nog niet gekocht, ik had sportsokken van de Zeeman besteld die ik nog moet testen.

1 like

Heeft iemand misschien een tip fijne kolletjes? Ik heb nu die van de H&M maar die zijn echt bagger kwaliteit (surprise). Ik doe er vaak blousjes/truien over dus ze moeten niet al te dik zijn

Ik heb sinds kort een hele fijne van armedangels, wel wat duurder maar wel duurzaam en mooi dun

2 likes

Als Zalando nog hun eigen merk verkoopt dan die van hen. Die kosten 15 a 20 euro en gaan nu al 3 winters mee. :slight_smile: Edit: die waren 100% katoen.

1 like

Die van Uniqlo

3 likes

@ferris @anon42392789 @Daelyss thanks! krijgen die van jullie ook niet van die stomme ‘bolletjes’ na een paar keer wassen?

Ik heb die van Zalando nooit hoeven scheren.

1 like

Heeft iemand toevallig een tip voor een merk/juwelier die ook zoiets kan maken?

Deze is van Vedder en Vedder. Wil graag zoiets, vorm mag ook anders maar wel waar je coördinaten op kan laten zetten.

Volgens mij kun je zoiets bij elke goudsmid/juwelier wel laten maken? Ik ken alleen echt lokale adresjes, daar heb je dus niet zoveel aan.

1 like

Denk dat elke juwelier met een eigen goudsmid/zilversmid dit wel kan maken. Mocht je een gouden versie zoeken, ik heb deze van Just Franky en die kan je ook zelf aanpassen/laten graveren.

1 like

Dat is ook een zusje van de zussen Vedder haha!

1 like