Modetopic #2

Nee, helaas is de maatvoering van Levi’s ook niet heel consistent… Wel beter dan bij H&M heb ik het idee, want de verschillen zijn niet zo extreem. Ik heb twee zwarte mile high’s in maat 28 en de ene krijg ik dicht en zit lekker en de andere al een poosje niet meer. Echt jammer :disappointed_relieved: De broek die lekker zat is nu ook nog eens stuk.

Ik zou het gewoon nog eens gaan passen. Misschien heb je dan meer geluk.

2 likes

Bij Levis ligt het er ook heel erg aan welk model je hebt en hoeveel stretch er in de stof zit. Ik droeg de mile high super skinny veel, die is best stretchy en had ik in een maat kleiner dan normaal. Heb van levis maat 28, maat 29 en maat 30 in de kast liggen. Allemaal een ander model.

Ja die maten kloppen niet altijd. Ik heb 2 mile high’s in maat 28 en die zitten nog redelijk ruim en van de week nog één bij besteld en die knoop kwam niet eens in de buurt van het gat.

1 like

Ja het stomme is dat ik zelfs al 2x ben geweest haha.

@Feather Ja, maar het ging nu steeds om precies dezelfde broek (501) maar gewoon een andere maat of kleur. Maar irritant wel.

Nu weet ik alsnog niet of ik hem wel of niet moet kopen haha.

1 like

Als hij uitloopt dan wordt hij toch ook iedere weer strakker in de was? Als hij niet fijn zit lijkt me dat niet prettig!

1 like

Een jeans gaat na een tijdje natuurlijk wel wat naar je lichaam zitten, dus dat een oude broek losser zit dan een nieuwe is op zich heel normaal.

1 like

Leuke schoenen bij zalando lounge :pleading_face: ik draag alleen geen hakken en net 2 nieuwe paar laarsjes gekocht dus niks voor mij!! Maar wel een tip

7 likes

Wat voor spijkerbroek kan je dragen bij dit soort schoenen? Bijvoorbeeld Levi’s 501? Ik ben echt heel slecht in dit soort dingen. Bij mij is het vaak ‘net niet’. Draag de laatste tijd alleen maar sneakers (in nasleep van de ‘zomer’), maar nu het wat kouder word en ik me wat minder ‘stoer’ wil kleden, ben ik opzoek naar betere outfits inclusief schoenen. En dit soort schoenen zie ik op de webshops vaak alleen met rokjes/jurkjes gecombineerd, maar dat draag ik zelden in de winter.

2 likes

Van spijkerbroeken met een splitje, van die ribgebreide broeken, flared, geruite pantalons tot een good old skinny jeans, veel kan.

8 likes

Hebben jullie tips voor betaalbare lange straight pantalons, die echt over je schoenen hangen? Ik ben 1,72.

Had deze hier bij iemand gespot, maar is me denk ik nét teveel joggingsbroek. Is wel wat ik ongeveer zoek, liefst iets smaller.

Als het een vintage short was dan is de maat niet te vergelijken met de nieuwe maten dus dat is opzich niet gek als die verschillend zijn. Verder is mijn ervaring met 501 ook dat de maten heel erg verschillen en je gewoon heel veel moet passen. Waar je op kan letten:
Is het een 501 van 100% katoen of met 1% elestaan. Die met stretch vallen ruimer en lopen flink uit. Daar heb ik altijd 1 of 2 maten kleiner van dan degene van 100% katoen.

Is het een unisex 501 of een 501 alleen voor vrouwen? Die van unisex vallen iets ruimer en zitten lager waardoor de pasvorm iets anders is.

Wat is de lengtemaat. Dezelfde breedte maat valt vaak iets ruimer bij een langere lengtemaat. Dus daar kan je mee spelen als je net tussen twee breedte maten invalt en je de andere lengtemaat ook mooi vindt.

Maar de maatvoering is idd totaal wisselend en verandert ook elke keer weer. Maar dit zijn mijn ervaringen na lang proberen :sweat_smile:

3 likes

Zijn er hier mensen die zo’n soort cape hebben?

Ik heb een paar tweedehandse gezien die ik wel erg leuk vind, maar ik vraag me ook af hoe praktisch het is met dragen? (niet extreem praktisch waarschijnlijk maar is het te doen als je gewoon te voet bent)
Is het koud? Is het onhandig als je een tas hebt? Draag je hem daarom wel?
Is het handig om van die gaten voor je armen te hebben of is een wijdere met je armen langs de onderkant handiger?

Ik plaats hem zelf alvast

frankt1

5 likes

Ik heb een cape met van die vleermuismouwen en ik vind die zoooo mooooi, maar ik draag 'm nauwelijks omdat je niet echt een tas om je schouder kan doen en ik haat het om een tas in de hand te moeten dragen. Of je moet een tasje onder je cape doen ofzo, maarja ook niet echt praktisch.

5 likes

Ik heb zo’n soort cape gehad maar droeg m amper en heb hem weggedaan omdat (zoals @Marsepein zegt) het mega onpraktisch is om een tas mee te nemen

2 likes

Mango heeft ze vaak wel, ik heb zoiets al in meerdere kleuren gehaald daar

Help ik zoek…

Een leuke bodywarmer/gilet die over mijn groene lederen biker jasje heen kan om hem wat langer de winter in te kunnen dragen. Heeft iemand een leuk exemplaar gezien?

Oh I love deze trui echt mooilelijk :pleading_face: uitverkocht helaas

14 likes

Ik weet niet of het je snaak is, maar the frankie shop had hele gave body warmers!

Ughhh ik wil gewoon geen scheuren in mijn nieuwe broeken. Had bij de H&M deze besteld:

Het is hetzelfde model als een broek die ik al heb en ik wilde die gewoon heel graag in deze kleur. Ik hou niet van online bestellingen retourneren en ik dacht dat dat niet ging gebeuren.

Maar dit is de broek in het echt:

Vind het echt afgrijselijk, het valt heel erg op en ziet er gewoon uit alsof ik iets gemorst heb op mijn broek…
Ben de productfoto’s opnieuw gaan bekijken en toen ik heeeel goed keek zag ik pas de scheuren. Ligt het aan mij of zijn de productfoto’s misleidend?

3 likes

Huh? Ik zou denken dat dit een productiefout was.
Ik zie de scheuren ook niet op de foto’s die je hier post, maar misschien zijn ze duidelijker op de eigen website?

PS ik vind het heel grappig dat iemand genaamd @pantalones nu een issue heeft met een broek :joy:
PSPS ik hoor jouw naam in mijn hoofd trouwens altijd op zijn fake mexicaans, zoiets:
image

16 likes