Modetopic #2

Ik heb een feestje met werk volgende week (voor het eerst) en ik ben op zoek naar een mooi jurkje maar ik kan niet echt iets vinden online nu, alles is winter lijkt het. Iemand tips voor merken/sites? Budget is onder de 100 euro

Voor de meiden met een teddy jas, wat voor sjaal dragen jullie daarbij als het wat kouder wordt? Of draag je dan liever een andere jas?

Ik had een teddy jas met vrij hoge kraag en vond een sjaal erbij soms wat onhandig ofzo, en sowieso vind ik mijn sjaals (‘gewone’ lange, iets bredere sjaals) het mooist staan bij een mantel (en ook het meest praktisch omdat die wat lager zijn uitgesneden en een sjaal daarbij nodig is).

1 like

Iemand een idee waar deze blouse van is?

Op welke zoekterm kan ik het beste zoeken als ik een trui met zo’n kraag wil kopen (liefst tweedehands)? Ik heb al v-neck/v-hals geprobeerd, maar daar krijg je vooral ‘gewone’ v-halzen als resultaat mee, zonder zo’n kraagje. Op Zalando noemen ze dit turn down kraag maar daar krijg ik ook niks mee gevonden. Is er nog een andere naam voor?

3 likes

Polo neck misschien?

Haha ja daar had ik ook al op gezocht maar dan krijg ik alleen maar truien van het merk Polo Ralph Lauren :smiley: of zulke dingen maar dat is ook niet echt de look waar ik naar op zoek ben

Vind dit echt een typische fabienne chapotprint

1 like

Open collar, v-neck collar, collared sweater/jumper.

1 like

Had de foto al gedownload en via google lens gezocht voor je (soms vind je het op die manier heel makkelijk) maar nu geen resultaten helaas!

Knit cotton sweater

Ik heb deze van mango, lijkt er een beetje op

(Sorry voor de dubbelpost)

3 likes

Als ik op knitted polo sweater woman zoek, kom ik wel wat tegen. Of op sweater with polo collar. Zag er bij Massimo Dutti ook een mooie in de etalage.
Edit: oh wacht dat is dezelfde als die jij postte.

1 like

Ja had ook al via afbeeldingen gezocht maar kan het niet vinden helaas, bedankt voor t zoeken

@Victoria haha helemaal waar, maar kan m daar ook niet vinden

Haha ja die ik postte is idd van Massimo Dutti! Vind die echt prachtig maar ik shop het liefst alleen tweedehands en heb deze nog niet gevonden helaas

1 like

Als je googelt op “sale blauwe fabienne chapot blouse dresscode.nl” en bij afbeeldingen kijkt, zou ie als het goed is bovenaan moeten staan. Hij linkt niet meer naar de goede blouse, maar misschien kun je via google afbeeldingen verder zoeken? Denk dat het een oude collectie is en dat ie daarom niet meer goed online te vinden is. Misschien nog via tweedehands aanbieders?

1 like

Ahh jammer! Volgens mij is zo’n soort trui redelijk nieuw. Dus een polo met lange mouwen, maar dan in trui vorm van bijvoorbeeld wol. Ik heb nl vorig jaar zo’n trui gekocht en dat was toen eigenlijk de enige (of een van de weinige) die ik toen zag, maar dit seizoen zie ik ze steeds vaker bij verschillende merken. Hoop dat je wat moois vindt!

1 like

Hoe noem je dit soort jurken? Welke stijl is dit? De mouwen zijn een beetje pofferig, waardoor ik het wel wat Amish-achtigs vind het hebben. Ik vind het denk ik ook stoerder dan cottage core…

(fit & flare slaat nergens op, het is één recht stuk met wat elastiek rond het bovenlichaam dat nauwelijks wat doet)

Ik heb een blouse op het oog van Sézane maar weet iemand of hun kleding true to size valt?

Bij Yaya noemen ze het ‘trui met wijde kraag’ wat ook via Google nog wel wat vergelijkbaars oplevert

‘Trui met platte kraag’ levert ook veel op

1 like

Hebben jullie tips voor goede kwaliteit skinny spijkerbroeken?
Mijn broeken gaan heel erg snel kapot aan de binnenkant van mijn bovenbenen en ik word er echt een beetje gek van :sweat_smile: Sommige broeken houden het maar 1,5 maand vol…
Liefst tot max €50