Ik zou graag eens advies willen van een stylist / personal shopper voor mijn garderobe. Ik heb nieuwe kleding nodig, maar ben zo slecht in combineren. Ik blijf daardoor eeuwig bij een spijkerbroek (zwart / grijs / blauw) en een shirt / trui erboven. Doodsaai. In de zomer vind ik jurkjes heerlijk, maar zodra ik het moet combineren met iets warms en andere schoenen dan sandalen, gaat het mis.
Iemand een idee hoe ik dit aan kan pakken? Als ik zoek op internet, vind ik van alles, maar heeft iemand misschien ervaring hiermee en een tip?
Sommige winkels bieden dit ook aan! Vanilia bijvoorbeeld (Persoonlijk stijladvies – VANILIA), maar moet natuurlijk wel je stijl zijn. Volgens mij heeft H&M zelfs zo’n service.
Had ik idd bij een aantal winkels gevonden. Ik zou liever iets algemeners willen, dat je gewoon bij verschillende winkels terecht kan. Maar misschien is zoiets toch wel een goed optie! Ga er nog even verder naar kijken welke winkels dit allemaal aanbieden, thanks!
Misschien is www.lidathiry.nl iets. Ze is met kleurenanalyse heel goed en een stijladvies doet ze gewoon op afstand. Op haar site staan ook wel veel tips hoe je het zelf kan doen.
Misschien is dit wat: Personal shopping van Zalando | Zalon by Zalando Nederland
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar ken wel iemand die er wel echt tevreden over was. En als het niet bevalt kan het retourzenden.
Wellicht is dan een winkel waar ze veel merken verkopen wat voor jou?
Ik weet niet waar jij woont, maar Rinsma Modeplein is een voorbeeld daarvan
Haha geen idee waar dit is, maar waarom hebben van die grote (vaak dure of luxe) modewinkels van die onmodieuze namen? waarschijnlijk omdat het vaak familiebedrijven zijn, maar het klinkt zo vaak zo slecht
@Fredje ik heb dit gedaan en bij mij werd er totaal niet geluisterd naar stofkeuze etc. Dus ik vond het zonde van mijn geld. (Hoewel het leuk was zo’n enorme doos kleding uit te pakken )
Dit is in Friesland! En een en familiebedrijf dus daar zal die naam wel weg komen. Idd saai en onmodieus wel heel herkenbaar daardoor
Edit: oh de verklaring van een familiebedrijf gaf je al, nevermind
Je zou ook eens kunnen langsgaan bij een kledingbieb. Daar kun je advies vragen maar ook dingen uitproberen. Soms zit styling ook in de dienstverlening of bijv meekijken in je bestaande garderobe.
Ah, superfijn, thanks voor alle reacties!
Van Zalando had ik idd al eens wisselende verhalen gelezen. Maar als je het toch terug mag sturen, is het wel een fijne, laagdrempelige optie.
De rest ga ik even bekijken! Heb al wel eens een kleurenanalyse gedaan, nu de rest nog
Ik heb binnenkort mijn eerste bruiloft ooit, maar zit nu al met schoenenstress. Ik ben converse/dr martens fan en draag absoluut geen hakken en vind loafers ook niet mooi. Het is in oktober, dus sandalen zou kunnen als het mooi weer is (en het is toch binnen) maar mijn voorkeur heeft wel een dichte schoen. Iemand enig idee wat bruiloft-appropriate is? Ik vind bijv. dit wel mooi, maar heb geen idee of dat wel ‘kan’ en of het niet te ruig is voor een ‘nette’ outfit. Ik draag waarschijnlijk een simpele wrap midi jurk in een pastelkleurtje (groen of lila)
Je zou ook eerst ergens inspiratie kunnen verzamelen. Als je online outfits ziet die je leuk vind kan je die op pinterest oid opslaan. Of is er iemand waarvan je denkt dat diegene er altijd leuk uit ziet? Of op straat iemand met iets leuks zien en dat onthouden
Als het goed is weet je al wat je hebt en wat je wel en niet fijn vind om te dragen. Als je dingen ergens opslaat zie je vaak wel sneller wat je ergens leuk aan vind en zodra je dat weet gaat het veel gemakkelijker
Dit is super cute! Ik zou het juist leuk vinden als je zo toch je persoonlijke stijl naar voren kan brengen. Maar het ligt wel aan de dresscode en het bruidspaar. Als zij zelf wat sjieker zijn en je denkt dat de bruiloft dat ook is, zou ik gewoon een paar lage simpele lekker-zittende hakken in een nude kleur oid kopen. Dan heb je die voor altijd voor dit soort gelegenheden.
Ik ben op zoek naar een broek als dit:
(Dit is de Ace van Weekday)
Maar ze zijn allemaal niet lang genoeg voor me. Ik ben 1.80, dus ook weer niet uitzonderlijk lang zou je zeggen. Weet iemand een soortgelijke broek die echt lang is, of tot lengtemaat 36 gaat?
Ik ben 176 en de Nora van de Mango sleept bij mij wat over de grond in maat 36!
Weet iemand waar ik een dunne (niet polyester) trui kan vinden? Van een beetje een duurder merk? Ik draag graag truien maar dikke truien staan me niet Mijn stijl is French wardrobe
Comptoir des Cotonniers.
A.P.C., Isabel Marant? Dat zijn mijn lievelings in ieder geval.
Misschien kan je een proberen dingen te passen die de paspoppen aan hebben. Dus echt de volledige outfit. Dat zijn vaak ook net even wat andere keuzes dan die je zelf zou maken. Weet dat Wil&tien dit deden. Vond die filmpjes op youtube altijd wel grappig om te zien. Sommige dingen verrassen echt!