Modetopic #2

Ik zag laatst een video waarin ze knoopje 4 door knoopsgat 3 deed en andersom, gekruist als het ware. Kan ook helpen!

Wauw dankjewel allemaal voor de antwoorden! Ik had nog nooit van dat lijmen gehoord of die andere oplossingen bedacht. Qua merken enzo is het altijd even proberen, maar het is gewoon zo fijn als iets wat je leuk vind van een random merk ‘past’ zonder je zo veel zorgen te maken. Het liefst koop ik vaak een L ipv M zodat het beter past, maar door mijn holle rug is het daar dan vaak zo lelijk (en ook moeilijk aan te passen voor de kleermaker) dat dat het niet waard is.

Merk ook dat Engelse merken vaak wat beter passen doordat die werken met een size 10 en 12 - een kleine M en een grote M. Onderscheid wat we in de standaard Xs, S, M, L, XL of 36/38/40/42 niet hebben voor mn gevoel. Ook qua broeken overigens. Maar ja dit was een Hollands merk - had toch gehoopt dat ze aan de Hollandse vormen zouden denken :joy:

Vinden jullie airmax 1 onder flared leggings passen? Ik wil eens wat anders dan mn dr martens haha.

Het kan wel, als ik het zelf aan doe voel ik me zo’n hardcore gabber ofzo om een of andere reden echt geen idee waarom hahah maar het kan natuurlijk gewoon prima.

2 likes

Hahaha ja nu je het zegt, zo voelde me ik ook wel een beetje. Daarom kwam ik het hier even vragen. Ik ga er nog eens over nadenken.

1 like

Ik draag altijd Air Max 1 onder m’n flared jeans. Ik vind het wel kunnen, maar bijv Am90 zou ik niet zo snel doen.

1 like

Ik ben op zoek naar zwarte sneakers om onder een rok of jurk met blote benen te dragen op dagen waarop ik veel ga wandelen (bv. dagje shoppen, citytrip…). Ik draag normaal gezien nooit sneakers (niet mijn stijl, m.u.v. Buffalo’s) dus ik vind het best moeilijk. Mijn stijl is redelijk chique/netjes/business casual en vrouwelijk. Meestal draag ik laarsjes, pumps of loafers.

Ik ben best klein (1m56) en heb iets zwaardere kuiten, dus veel sneakers staan me lomp, vooral hogere modellen. Nike Air Force 1 vind ik mooi bv, maar staat mij heel lomp.

Ik zoek dus:

• liefst zo zwart mogelijk (witte zool mag, maar liever niet), merklogo’s zijn geen probleem. Ik wil dat je het niet echt ziet als ze wat vuiler zijn
  • stevig en mogelijkheid om steunzool er te kunnen inleggen (dus allstars kunnen helaas niet)
  • moeten tegen de regen kunnen
  • laag model
  • ik wil er wel een beetje ‘fashion’ uitzien :stuck_out_tongue:
    .
Hier wat foto's van soortgelijke outfits wat ik draag:

Ik dacht eventueel aan de volledig zwarte Adidas Superstar of Ozweego maar twijfel nog.
https://www.zalando.be/adidas-originals-superstar-sneakers-laag-ad115o0ix-q11.html
https://www.zalando.be/adidas-originals-ozweego-sneakers-laag-ad115o0e3-q12.html
Wat denken jullie? Of hebben jullie suggesties?

4 likes

Liever de ozweego’s dan de superstars. Heb op die na ook nog geen mooie zwarte sneakers gezien. Mijn broer heeft volledig zwarte air Max 90 gekocht en die zagen er ook mooi uit

2 likes

Ik heb deze in een andere kleur, en lopen heel lekker en zijn redelijk waterdicht! Ik weet alleen niet of er steunzolen in kunnen, die heb ik zelf niet.

2 likes

Ja hoor, ik draag ook mn AM1 en 90 gewoon er onder!

1 like

Ik zou ook voor Air Max gaan… die zijn ook niet zo lomp. En dan eerder de Air Max 1 dan de 90. Maar die maakt Nike bijna niet meer, dus dat is wel ff zoeken denk ik.

1 like

Ik heb zelf recent sneakers gekocht bij Axel Arigato en die lopen heel fijn. Ik vind ze een beetje casual chic.

Dit zijn degene die ik heb, maar ze hebben dit model ook in volledig zwart.

https://axelarigato.com/us/women/shoes/clean-90/clean-90-98279

Maar dit model vind ik ook heel tof, lijkt me ook erg comfortabel.

https://axelarigato.com/us/women/shoes/genesis-sneaker/genesis-vintage-84082

2 likes
1 like

Dankjewel voor de tips iedereen!
@George Wauw die Axel Arigato’s vind ik supermooi. Ik ken het merk niet. Ik zal eens zoeken naar een fysieke winkel waar ik die kan passen.

1 like

Watvoor schoenen doen jullie aan onder middellange jurken/rokken? Voor laarzen vind ik het nog veel te vroeg, ik draag niet graag open schoenen … ik dacht zelf aan loafers? Zoiets? Zwarte TOMMY HILFIGER Loafers ESSENTIAL HARDWARE LOAFER | Omoda

Ik weet niet of dat leuk is?

2 likes

Ik vind ze leuk! Staat denk ik ook heel leuk onder jeans of pantalon dus ook nog leuk om op n andere manier te combineren

1 like

Je kan ook kijken voor ETQ, filling pieces of mason garments. Of eventueel Nubikk, Alexander mcqueen. Zijn allemaal redelijk nette sneakers, voornamelijk van leer. Ik weet alleen niet of er steunzolen in kunnen.

3 likes

Meestal pumps of loafers. Of als het warm is sandalen met hak / Castaners. De loafers die je post zijn leuk!

Thanks! & @flalamingo

2 likes

Ik doe er vaak eens gewoon dr Martens of Nike Air Max onder aan, maar hangt wel een beetje af van de rest van je stijl of dat kan! Vind de schoenen die jij linkt ook leuk. Of iets van Clarks?

1 like