Vanilia maakt volgens mij van die sets
Dit is waarschijnlijk precies waar mijn probleem begint, dat ik altijd de nét niet versie koop. Mijn voornemen is dus inderdaad om nu even te investeren. Goed tips, dankje!
Dankje, ik ga kijken bij de winkels die je noemt!
En soms hangt het ook een beetje af van je lichaamsbouw en stijl (ik voel me niet fijn in rokjes/jurkjes). Hoewel ik over het algemeen niet tevreden ben over de kleding van de Zara is de fit van de blazers op mijn lijf geschreven.
Maar als je de goedkopere lijnen van bijv. de H&M en Vero Moda links laat liggen, dan kom je een heel end. En mango is wat betreft nettere kleding vaak hit or mis. Blazers en pantalons die op de foto geweldig eruit zien maar in het echt super slobberig zijn, terwijl een bepaalde mantel in het echt juist veel beter oogte.
H&M laat ik inderdaad al een tijdje links liggen, dat is drama. Ik probeer altijd beetje nadruk te leggen op mijn taille en minder op mijn buik. Ik denk dat ik nog maar een vrije dag op ga offeren om in de stad te winkelen ;).
Voor blazers kun je ook terecht bij de WE. Die zijn vaak niet heel duur, maar hebben wel een mooie pasvorm. Verder vind ik een simpel wollen truitje zoals die op de foto met de rok altijd erg mooi, staat ook goed op een pantalon en dan zie je er gelijk gekleed uit.
@Daelyss ziet er altijd prachtig uit en is fan van Uniqlo. Daar verkopen ze ook van die wollen truitjes, dus die staan bij mij ook nog op mijn lijstje.
Ik vind zelf bijvoorbeeld een simpele turtle neck heel mooi. Ik heb zelf twee van armed angels: Gebreide trui ALAANI in night sky bij ARMEDANGELS
Die kan je dragen met hoge broeken, bijvoorbeeld een nette pantalon maar ook met een rok of onder een blouse.
Verder inderdaad investeren in wat mooie basics. Ik vond het zelf in het begin best lastig met nette kleding en ging eerst net maar ook niet echt mezelf en heb nu meer mijn nette zelf gevonden zeg maar. Dus bijvoorbeeld nette pantalons maar wel in een kleur, mooie sieraden erbij, aparte schoenen etc
Je hebt al heel goeie tips gekregen ga er enkel nog aan toevoegen dat je ook eens naar outlet-winkels, Zalando Lounge moet kijken. Als je weet wat goed staat en je hebt favo merken dan kan je daar echt koopjes doen. &Other Stories heeft altijd mooie sale op hun jassen, mantels en truien. Koop ook dingen die je makkelijk kan combineren met andere dingen.
Laatste tip: verwacht zeker niet om een volledige garderobe te hebben na één dag winkelen. Is duur en teleurstellend.
Thanks allemaal! Inderdaad goed punt dat het niet in een dag gaat lukken @Daelyss. Gelukkig werk ik nog wel een tijd veel thuis. Hopelijk vind ik in ieder geval een of twee outfits en kan ik op de lange termijn mijn “nette zelf” vinden zoals @ferris zei ;).
Heb even een lijstje van jullie tips gemaakt. Wie weet hebben anderen er nog wat aan als ze op zoek zijn naar zakelijke kleding.
Ichi en hallhuber hebben ook mooie zakelijke kleren, en Zalando geeft goede korting op die merken. En zoals een andere forumer zei: Zalando lounge idd in de gaten houden, mooie merken vaak aan 70% korting.
Post gerust binnen enkele weken een update, ben benieuwd naar je uiteindelijke looks!
Ik weet niet of je gevoelig bent voor hoe kleding zit. Als je je bijvoorbeeld niet lekker voelt in een blazer dan zou je bijvoorbeeld ook nog voor een blazer kunnen gaan die wat losser valt of niet van een stugge stof gemaakt is. Dan zie je er alsnog netjes uit maar voelt het net even iets meer comfortabel
Vraagje! (Hopelijk zit ik in het juiste topic☺️) Ik ben op zoek naar een simpel wit t-shirt welke niet doorschijnt.
Weet iemand waar ze dit verkopen? Zit nu bijvoorbeeld bij de H&M webshop en het lijkt het op de site ook redelijk dun allemaal qua materiaal.
Uniqlo voor al je basics
Een huidkleurige (of rode) bh onder je witte shirt dragen helpt ook al heel veel!
Weekday Prime
op een donkergrijze mom jeans? of juist een off white jeans
of heel anders, een beetje flowy rok en dan de blouse opknopen
Ik zou die blouse nog best gaaf vinden op een zeer donkere flared jeans.
Of iets van corduroy in beige/tan/off-white for fall vibes
Ohhh ik kende dit helemaal niet, maar dit is echt perfect voor wat kantoor basics
Vind zoiets op (nep)leren rok ook altijd leuk!