Modetopic #2

Ja weet ik niet ik houd van meer zo aarde kleuren en vind dat het bij de jurk wel een beetje fris moet zijn… maar als je dan op zoek bent naar iets heel specifieks en je kan niet naar winkels dan valt het toch vaak even tegen als je het dan in het echt ziet!

Wat dragen jullie met dit niksige 18-21 graden weer? Ik heb elke dag het gevoel alsof ik de verkeerde kleren heb aangetrokken. Word er gek van. Ik heb ook eigenlijk maar 2 shirts die ik fijn vind en zou graag eens wat anders aan willen :sweat_smile:

3 likes

Een pantalon die tot even boven mijn enkels komt met een shirtje/blouseje met korte mouwen. En dan iets van loafers of sneakers eronder.

1 like

Ik woon atm vooral in 90s verantwoorde spijkerbroeken met blousejes, baggy pantalons en croptops en gewoon skinny’s met een oversized tee. En daarover draag ik momenteel vaak een zeer dunne wollen trui als het wat kouder wordt. :’)

2 likes

Ik weiger te accepteren dat het slecht weer is, dus draag meestal mijn zomerkleren/benen bloot. Vaak wel met een licht truitje erover. Als het echt koud is: losse broeken, en uitzonderlijk eens een skinny jeans.

3 likes

Ik heb dus nul blousejes… Maar dat lijkt me wel een fijn kledingstuk voor met dit weer. Misschien maar even opzoek naar iets wat bij m’n stijl past/niet te tuttig is.

@Paranimf Dit klinkt als iets wat ook bij mij past. En een dunne wollen trui is ook slim! Irritant hè, dit weer?

@flalamingo Haha ik zag je berichtje voordat ik wegging en ik stond op het punt om een jurk aan te doen, maar ben toch weer voor een lange broek + shirt gegaan. Het ging hier uiteindelijk ook keihard regenen dus ik was wel blij met m’n keuze, maar m’n zomerkleren zijn zoveel leuker. Misschien probeer ik het morgen nog eens.

Wijde broek en dunne sweater. Als het kouder is dan is de broek warm genoeg en als het warmer is dan scheelt het dat het zo luchtig is. Of een lange sweater met een fietsbroekje. Omdat de bovenkant warm is maakt het niet zo veel uit dat de onderkant wat kouder is en Ariana Grande doet het ook. De sweater is warm maar door blote benen heb ik toch nog een beetje het zomergevoel. Maar ik vind het niet fijn om een jasje, colbert of trui mee te slepen als het warm is. Dat probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen

Heeft er iemand tips voor dikkere katoenen leggings? Ik zoek fijne chill leggings voor thuis maar zoek nu dus van een dikkere kwaliteit.

1 like

Nog even wachten tot de zomersale voorbij is maar dan hebben ze dat volop bij oysho en womenssecret!

1 like

Ik draag heel veel midi jurken met halflange mouwen en liefst een beensplit. Lekker luchtig door losse mouwen en splitten, en toch bedekt. En anders een hoge taillebroek + croptop + evt een jasje

Een paar snelle aanfoto’s:

15 likes

Oeh die groene jurk, supermooi! Waar komt ie vandaan?

1 like

Gina tricot via zalando, wel vorig jaar gekocht

2 likes

Zijn er korte mensen (< 1,60 m) met een Rains regenjas? Ik vind de reguliere lengte het mooist, maar ik twijfel of die niet te lang is. Valt ‘ie over de knieën?

Weet iemand waar je leuke/kwalitatief goede zonnebrillenkoorden kan kopen?

Ik ben 157 cm en ik heb het trenchcoat model. Wel een heeele oude, ik kon toen geen lengtematen kiezen volgens mij. Maar het komt net iets boven mijn knie. Ik heb ook een gevoerde versie, en ook boven mijn knie.

1 like

Bedankt voor je reactie! Bevalt ‘ie verder goed?

1 like

Ja heel goed! De gevoerde versie heb ik de hele winter door gedragen!

De trenchcoat is wel een beetje broeierig. Maar dat is met alle regenjassen wel zo.

Ik was ze even gaan aandoen, dus heb mijn bovenstaande post aangepast. :nerd_face:

1 like

Hoi!

Ik lees al een tijdje mee in dit topic, nu is het tijd om advies te vragen :joy:. Binnenkort begin ik een nieuwe baan, waarbij ik me wat zakelijker moet kleden. Mijn standaard stijl is… stijlloos. Ik ben erg slecht in setjes maken. Nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar een webshop waarbij ik die setjes kan bekijken en gelijk kan kopen. Ik sla namelijk wel dingen op pinterest op, maar dan kan ik de kleding (of soortgelijk) nergens vinden. Hebben jullie tips?

Zat zelf te denken aan stijlen zoals onderstaand. Dat lijkt super makkelijk, maar ik slaag dus eigenlijk nooit?

3 likes

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is en waar je normaal kleding koopt, maar bij dit soort outfits vind ik zelf de kwaliteit van de kledingstukken extra belangrijk. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de linkeroutfit, dan maakt of breekt de fit van de blazer (en een beetje van de jeans) de hele outfit. Als je deze outfit draagt met een slappe h&m blazer dan ziet het er 1000x minder goed uit dan wanneer je exact dezelfde outfit draagt met een goed zittende blazer.
Die rechteroutfit zou bijvoorbeeld best met een wat goedkopere rok gedragen kunnen worden. Maar als je er een slechtzittend, pillend truitje op draagt dan oogt het minder professioneel.
Goed, lang verhaal kort: Ik zou beginnen met het zoeken naar een aantal basics van bijvoorbeeld COS of ARKET, misschien Acne als je budget dat toelaat. Waarschijnlijk kom je al een heel eind als je die combineert met je huidige garderobe.

7 likes

Dit en soms heb je op websites als je op een kledingstuk klinkt vervolgens een volledige outfitfoto en dan wordt daarnaast of onder de kledingstukken aanbevolen om de look compleet te maken.

En zwarte en witte kledingstukken kunnen met alles. En vaak is bijvoorbeeld een oversized top weer leuker met een strak iets daarop en andersom.

Het is vooral gewoon veel proberen en dan weet je waar je bij welke winkel moet zijn voor wat.

Om maar een voorbeeld te geven:
Wat betreft nettere dingen haal ik blousejes vaan bij COS en Massimo dutti
Tops en truien & Other Stories
pantalons COS + Vanilia
Blazers Zara
En verder veel van Zweedse basic merken maar die koop ik vooral in de sale bij de Bijenkorf of bijvoorbeel dop Otrium

4 likes