MJ docu

Dat je als moeder dan na die aantijgingen alsnog je kind bij hen in de kamer laat slapen? Eerder misschien, ok bedenkelijk maar het kan. Maar na aantijgingen? Die mensen zijn wel heel goedgelovig en vertrouwend in de medemens dan.

1 like

Maar hij is toch vrijgesproken omdat de slachtoffers destijds zeiden dat hij het niet had gedaan? Daar kunnen ze zo veel redenen voor gehad hebben.

@Heehoi
Dit vind ik heel interessant want in mijn optiek is het dus juist een erg klassiek/typisch verhaal. Kun je hier meer over vertellen? (Weet niet of dit ok is om te vragen. Ik vind het zelf heel belangrijk om dit soort dingen bespreekbaar te maken maar het is natuurlijk ook een mega naar onderwerp. Ik bedoel niet over de details van die kinderen maar meer over hoe ze er dan in jouw optiek normaal over zouden vertellen bijv.)

1 like

Zie boven dat die Twitter berichten discutabel zijn.
En dit zijn geen kinderen meer dus dat is sowieso dan anders toch? Volwassenen die terugkijken op misbruik in hun jeugd praten er denk ik anders over. Zoals ik weet in ieder geval van mensen om me heen.

4 likes

Ik ga dit vannacht even terugkijken.

Ik vind dit wel een heel gekleurd draadje hoor.

1 like

Het wordt voor mij toch duidelijk hoe enorm manipulatief Michael Jackson moet zijn geweest.

En die fans die het zo overdreven voor hem opkomen kan ik echt niet bij. Als je niet gelooft in het misbruik is het toch sowieso op z’n minst vreemd dat hij met kinderen in Ă©Ă©n bed sliep

6 likes

Enkel en alleen dat dit draadje weg laat dat hij een mogelijke beschuldiging voor miljoenen euro’s heeft geschikt zegt voor mij genoeg over de geloofwaardigheid. Dit zijn alleen argumenten voor. Buiten de documenten om zijn er nog genoeg punten die je, als je echt een objectieve weergave van de feiten wilt geven, zou moeten meenemen. Zelfs als er niets van het misbruik klopt is het bizar dat een volwassen man met jonge kinderen in een bed slaapt, uren belt, faxt, de wereld over reist en ze vervangt met een nieuw maatje na een aantal jaar.

Ik vind het daarnaast ook opvallend dat het altijd jongetjes waren. Als het je om de kinderen gaat is de afwezigheid van een vrouwelijk “vriendinnetje” op zijn minst opmerkelijk.

2 likes

Ik vraag me heel erg af of de vrouwen van Michael nooit iets gemerkt hebben. Die Debbie Rowe, of Lisa Marie Presley. Waren die huwelijken voor de show?

Dat was het verhaal toch. Of “draagmoeders”. Volgens mij leefde hij niet met ze samen.

@Tessa @Tsundoku @lijnewiets @Shaaar Even voor de duidelijkheid: ik zeg dus niet dat ik dit draadje als de absolute waarheid zie ofzo. En ja, het is zeker gekleurd aangezien hij duidelijk overtuigd is dat Michael niet schuldig is. Maar dan kan je toch alsnog enkele argumenten serieus nemen die worden ondersteund met bronnen? Net zoals ik het argument serieus kan nemen dat er dus die schikking is geweest en dat deze mannen met zoveel zichtbaar verdriet praten over wat er gebeurd is.

2 likes

Deze jaren weet ik nog! 2003 en dan die beelden dat ie naar zijn fans zwaait straks. Vanonder een paraplu.

2 likes

Ik zeg ook niet dat hij per definitie schuldig is, maar hij heeft hoe dan ook zwaar grensoverschrijdend gedrag uitgevoerd. Of dat ook seksueel misbruik was? We zullen het nooit zeker weten, maar ik vind de argumenten die in het draadje worden aangedragen verre van overtuigend. Het is niet raar dat slachtoffers de gebeurtenis niet tot in detail kunnen navertellen. Ja, er is onderzoek gedaan en de zaak is voor de rechter gekomen, maar in die zaken is een grote rol weggelegd voor kinderen die hoe dan ook zwaar van hem onder de indruk waren en enorm beinvloedbaar waren. Daarnaast zijn dergelijke zaken super ongeschikt voor juryrechtspraak.

Het enige kwalijke aan deze documentaire is dat ik de meerwaarde niet per se zie. Hij is dood, kan zich niet verdedigen en er zijn heel weinig mensen bij geweest. Ik kan me niet voorstellen dat het verhaal doen (en de daaropvolgende nasleep) goed is voor de slachtoffers en voor zijn familie moet dit ongetwijfeld pijnlijk zijn.

Edit: ik vind het eigenlijk nogal wat om een vier uur durende niet journalistieke (want ieder geval van wederhoor ontbreekt) docu over misbruik te maken. Of het nou waar is of niet.

4 likes

Ben het met je eens! Een zeer hechte vriendschap tussen een volwassene en een kind van zeven is hoe dan ook grensoverschrijdend. Het is in ieder geval een hele complexe zaak en ik hoop dat de twee mannen geen extra klap krijgen door alle aandacht en discussies die door de documentaire ontstaan. Het lijkt me heel zwaar.

2 likes

Slachtoffers wilden toch juist dit verhaal delen? In ieder geval James en Wade. Zou dan voor hun toch niet beschadigend zijn? Of bedoel je de andere (vermeende) slachtoffers?

Ik denk dat je vooraf nooit kunt inschatten hoe groot de impact is als je je verhaal naar buiten brengt. Het is natuurlijk hun eigen keuze, maar dat wil niet zeggen dat het geen extra “schade” kan doen.

Je kan je verhaal willen delen, maar een documentairemaker moet dan altijd nog overwegen of het ethisch is om het delen toe te staan. De heisa rondom deze docu is wereldwijd enorm, de haat op de slachtoffers ook en de docu is niet sterk onderbouwd met objectief bewijs. Persoonlijk zou ik zoiets nooit toestaan omdat je deze slachtoffers eigenlijk niet goed kan beschermen.

4 likes

Er is een docu op Netflix, abducted in plain sight ifzo. Daar bouwt een volwassen man op een hele slimme manier een relatie een kindje door de ouders te manipuleren, met de intentie haar te misbruiken. Relaties tussen volwassenen en kinderen is echt niet zo normaal.

2 likes

Ik heb die een paar weken geleden gezien, moet er nog regelmatig aan denken! Krijg echt de kriebels van die meneer
 Hoe hij dat voor elkaar weet te krijgen is echt ongelooflijk

1 like

Ik krijg ook wel een beetje kriebels bij die moeder met het roze haar

“Ik kende mj niet maar dacht koop deze dvd want het wordt een collectorsitem”
“Had ook een speciale band met mj we belden elkaar heel lang”
“Nee natuurlijk mag mijn zoon niet bij je blijven mj, ik geef mijn zoon niet op”
“Ik dacht op een dag waarom niet een groot avontuur beginnen”
“O ik kom met mijn halve gezin toch naar LA”

7 likes

Nou ik vond het heftig. En een lange zit :’)
Zet mij wel aan het denken over misbruik bij jongens/mannen. Of het verhaal nou waar is doet er eigenlijk niet toe.

2 likes