Menstruatie/PMS topic

Ah klinkt interessant! Denk dat ik hem wel ga aanschaffen.

Ik kwam hier om te vragen of er meerdere mensen zijn die tijdens hun ovulatie ook zo uitgeput zijn. Heb een beetje zitten googelen maar ben benieuwd naar ervaringen. Ik heb net vakantie gehad en ben maandag weer begonnen met werken maar voel me echt uitgeblust. Ben tijdens m’n menstruatie ook zo ontzettend moe maar dat komt denk ik door bloedverlies (heb een laag hb). Ga iig m’n symptomen meer bijhouden.

Vanaf mijn ovulatie tot mijn menstruatie voel ik me juist vaak heel goed. Ik voel me na mijn menstruatie vaak een paar weken erg crappy, terwijl dat theoretisch gezien juist een energieke periode zou moeten zijn.
Vervelend dat jij het rond je ovulatie hebt.
Complex gebeuren met al die hormonale processen elke maand in ons lijf.
Mannen intussen: lekker steady😅

1 like

Ik ben tijdens mijn ovulatie ook echt niet vooruit te branden. Ik zou hele dagen willen slapen. Als ik dan ook thuis kom van werk ben ik helemaal kapot. Ik ben tijdens mijn menstruatie ook wel moe maar heel anders. Dan is het niet dat ik heel de tijd wil slapen. Ik heb eigenlijk maar 1 week dat ik me altijd goed voel en fitter. Zou fijn zijn als er wat voor was want soms val ik bijna om op de bank.

1 like

Ja zo voel ik me nu dus! Werk lukt ook echt niet goed. Dus tijdens mn ovulatie en menstruatie voel ik me gesloopt dus maar 2 weken per maand dat ik me (normaal gezien) fit voel?? Echt zo oneerlijk dit.

Ik heb gelukkig werk waarbij ik mijn eigen uren in kan delen en als ik dan moe ben even kan rusten, maar het is erg zwaar inderdaad. Ik ben al de hormonen ook echt zat. Niet eerlijk dat we dit elke maand hebben inderdaad!

1 like

Hebben jullie ook weleens hele heftige ovulatiepijn gehad? Ik werd vanochtend wakker van de pijn en kon mij helemaal niet meer bewegen, werd er helemaal naar en misselijk van. Gelukkig werkte een paracetamol snel en heb ik er geen last meer van gehad. Toch gek dat dat zo pijn kan doen

Elke maand☹️ Zulke nare pijn inderdaad.

Ik ben nu dat boek aan het lezen en ik vind het heel interessant! Heb al zoveel geleerd en heb pas 2 hoofdstukken gelezen. Dat empowering gedoe hoeft van mij niet zo, maar daar kan ik wel overheen lezen. Heb ook helemaal zin om m’n cyclus goed bij te gaan houden, moet deze week ongesteld worden dus dan kan ik mooi beginnen bij het begin.

Dus bedank voor de tip :slight_smile:

Afgelopen februari ben ik gestopt met de pil na acht jaar slikken. Voorheen was ik altijd regelmatig ongesteld, maar ik snap dat je lichaam moet ontpillen dus ik verwachtte ook niet dat ik meteen regelmatig ongesteld was. Dat bleek ook, want mijn cyclus zag er de afgelopen maanden zo uit: 36 dagen, 40 dagen en 31 dagen. Nu zit ik op dag 69 en is er niks te merken. Het enige wat ik de afgelopen week heb gehard is heel (héél) lichtroze afscheiding, maar alleen 's ochtends en de rest van de dag eigenlijk niet. En ik zag het alleen omdat ik er op lette, anders zou je het niet eens zien. Sinds 29 mei ben ik dus niet meer ongesteld geweest en ik begin me inmiddels wel wat zorgen te maken. Ik heb drie zwangerschapstesten gedaan en die waren allemaal negatief (ook nog twee verschillende testen gedaan). Nu kan ik wel een bezoekje brengen aan de huisarts, maar overal op internet staat dat het een jaar kan duren tot je lichaam weer een normale cyclus heeft dus ik weet niet hoeveel zin dat heeft. Ik ben eigenlijk vooral opzoek naar iemand die me gerust kan stellen die dit ook heeft gehad en daarna weer ongesteld is geworden? Ik lees veel verhalen van vrouwen die meteen na het stoppen lang niet ongesteld werden, maar niet na een paar maanden opeens…

Ik heb geen persoonlijke ervaring, maar ik zou denk ik toch even laten verwijzen naar een gynaecoloog want een cyclus van 70+ dagen is wel echt heel lang, ook al is het ‘pas’ een halfjaar geleden. Dan kun je in ieder geval even uitsluiten dat er geen sprake is van PCOS.

Edit: en bij de huisarts even een bloedtest op hCG to be sure, hoewel drie negatieve urine testen wel veelzeggend zijn natuurlijk

Is een man zeker :unamused:

Jep. :joy:

Wat leuk dat je het laat weten!
Mij heeft het bijhouden van mijn cyclus echt goede inzichten gegeven. Ik heb een vrij onregelmatige cyclus, maar het is langzaam recht aan het trekken, volgens mij alleen al deels door mijn bewustzijn eromheen.
En ik ontdek ook wel een soort patronen, waardoor ik kan bedenken dat een bepaalde week bijvoorbeeld niet ideaal is om een weekendje weg te plannen, omdat de kans dan groter is dat ik hoofdpijn heb of heel moe ben. Eerder overvielen dat soort dingen me vaak en kon ik er geen pijl op trekken.
Hoop dat het voor jou ook handig zal zijn!

2 likes

Oud. Bloed. :angry::triumph:

Heeft iemand informatie over eten en hormonenbalans? Is dat überhaupt een ding? Ik ben deze week ongesteld geworden en het was/is echt vreselijk. Heb maandag eerst een paar uur op de bank gelegen omdat ik zoveel pijn had dat ik niks kon, ik was enorm misselijk en ik loop al dagen enorm te zweten. Ik heb normaal gesproken niet zo veel last van mijn menstruatie, meer gemiddelde issues zoals kramp op de eerste dag en wat meer emotioneel.

Ik heb de afgelopen twee weken vakantie gehad en dus veel ongezonder gegeten en vooral meer alcohol gedronken. Ik denk nu meteen dat dit met elkaar te maken heeft, maar misschien heb ik gewoon pech deze maand?

Ik kreeg net een ad op insta voor Thinx periodpanties. Ze hebben nu 30 procent korting.

Jemig ik heb echt een korte cyclus. Het is net 3 weken geleden dat ik ongesteld was en ben het nu weer :upside_down_face:

Ik heb al drie jaar een spiraaltje en tegenwoordig lijkt het erop dat ik weer ongesteld wordt. Nu heb ik heel veel last van duizeligheid, algehele moeheid en hongerrr. Is er tegen die duizeligheid iets te doen? Ik herken dat helemaal niet van vroeger.

Ruilen? Ik zit op dag 44 ondertussen

Ik werd een half uu ongesteld en toen stopte het weer.

Quit playing games with my heart :sob: