Oh no is dit overal zo? Ik kon de laatste keer bij mijn drogist geen naproxen meer kopen maar inderdaad wel Aleve
In Nederland, of toevallig België/ergens anders? Ik heb pas nog gewoon naproxen gekocht, maar viel me wel op dat de jumbo dat niet had (misschien ook nooit gehad, maar kocht het voorheen wel bij een andere supermarkt)
Naproxen kopen bij De Online Drogist: alle pijnstillers. Hier is het wel te bestellen? Dus schijnbaar mag het verkocht worden?
Het lijkt erop dat ik eindelijk een ovulatie heb gehad inclusief allerlei PMS symptomen Dag 6 op rij de exacte zelfde hogere temperatuur dus ik hoop zo dat dat nog een weekje zo blijft en ik daarna ongesteld word. Geen idee wat mijn lichaam dan afgelopen maand allemaal voor rare dingen heeft gedaan, maar yay.
Heeft er iemand wel eens gebruikgemaakt van menstruatieondergoed? Is dat wat?
Nadat ik onlangs ben doorgelekt wil ik iets anders proberen dan tampons en zo’n cup durf ik niet.
Hoe vaak moet je dat ondergoed vervangen? Ik neem aan dat je dat dan niet de hele dag aan kan. Hoe doe je dat dan bijvoorbeeld tijdens een werkdag?
Nee wel wasbaar mvb maar geen ondergoed
Ah sorry verkeerd onthouden!!
Ik gebruik het en vind het top maar zonder cup zou ik niet durven/willen op dagen met veel bloedverlies. Ik gebruik het op de lichtere dagen en als back-up voor de cup!
Ik gebruik het juist voor 's nachts omdat ik het op gewoon maandverband (tampons hoef ik niet eens te proberen) niet redt de hele nacht. Heb die van Modi en dan voor de zwaarste menstruatie en dat werkt echt perfect. Lek 's nachts niet meer door. Het uitspoelen 's ochtends is niet mijn favoriete klusjes maar ook wel weer zo gedaan. Voor overdag zou ik het niet graag gebruiken, het voelt net iets minder ‘schoon’ dan maandverband of tampons maar voor mij wel een uitkomst. Zou wel een maat kleiner bestellen dan je normaal hebt, het valt wat ruim is mijn ervaring.
Ik vorige maand voor het eerst, ik heb die van modibodi.
Ben geen enkele keer doorgelekt en heb hetzelfde broekje iedere x zowel de dag als de nacht gedragen.
Bij die heavy flow voel je wel echt dat je een speciale onderbroek aan hebt maar dat is bij mij maar 1 dag. Die andere onderbroeken merkte ik helemaal niks bij! En dus ook niet doorgelekt.
Ik gebruik het met een cup. Ik doe het aan als mijn menstruatie er aan komt zodat ik niet doorlek. Als mijn menstruatie start bloed ik veel dus gebruik ik cup en menstruatie ondergoed. Als ik nog weinig bloed gebruik ik weer alleen menstruatie ondergoed. Vind de cup dan niet meer prettig inbrengen.
Waarom durf je de cup niet? Sinds ik dit gebruik met menstruatie ondergoed kan ik s morgens van huis gaan en hoef ik pas s avonds alles weer te legen/verschonen. Dus ben benieuwd waarom je tampons wel gebruikt en dit niet wil
Ja ik heb niet echt een goede reden waarom ik de cup niet durf te gebruiken.
Maar ik ben bijvoorbeeld bang dat wanneer ik de cup eruit haal dat al dat bloed dan alle kanten op vliegt (ik ben heel onhandig). Ik heb veel video’s gezien en dit schijnt echt mee te vallen dus het is echt een irreële angst waar ik van af moet.
Hmm ja snap ik. Het meest onhandige dat mij is gebeurd is dat ik de cup in de wc liet vallen . Maar omdat je hem minder vaak hoeft te legen dan dat je een tampon wisselt, ben ik bijna altijd thuis, dus dan is dat ook niet zo erg. Dit was in de badkamer dus kon gewoon snel m’n handen wassen. En ik leeg hem vaak onder de douche! Dan boeit het ook minder dat hij valt.
Ik ben groot fan zoals je merkt, ik denk dat menstruatie ondergoed je kan helpen naast tampons maar als je echt heftig bloed ga je dat wel merken. Je lekt niet door maar je ‘voelt’ het wel zoals bij gewoon maandverband. Ik vind dat zelf heel onprettig. Dus dan zou ik op zwaardere dagen alsnog een tampon erbij dragen en het ondergoed puur tegen doorlekken gebruiken.
Ik ben gewoon misselijk van de menstruatie(pijn).
Echt top dit, mijn fysieke/mentale staat was belabberd maar menstruatie erboven op is echt dubbele winst.
Zijn er toevallig meer mensen die een lage hartslag hebben tijdens hun menstruatie? Ik heb nu (dag 1) bijvoorbeeld een rusthartslag van 50 (normaal 58-60) en ik maak me geen zorgen of zo, maar vraag me wel af waar dat precies door komt.
Ik heb zo’n last van pms, vooral een wanhopig en heel verdrietig gevoel. Ik weet gewoon echt niet wat ik met mezelf aanmoet. Ik heb ook al zo veel dingen geprobeerd maar het is echt ondergaan, ik haat dit zo.
Ik neem 5htp op mijn laatste dagen, dat is tot nu toe het enige dat echt helpt. Had laatst ook ketamine geprobeerd omdat dat op je gaba en glutamate werkt en dat is precies wat progesteron ook doet, en dat hielp eigenlijk het allerbeste, maar ik vind het niet prettig met versnijdingsmiddelen etc plus blaasproblemen. Maar ik hoop dat ze doorzetten met de ketamine tegen depressie onderzoeken en het veilig voor medicinaal gebruik maken, want precies de neurologische oorzaak van pmdd is waar ketamine ook op werkt
Ben wel van plan om nog eens naar de huisarts te gaan, in je pms krijg je best veel tekorten en misschien is er met een dietist wel enigszins tegenop te eten of suppleren, ik neem nu bijvoorbeeld calcium en magnesium, ipv dat ik kaas en chocolade ga vreten waarvan je door de vetten en suikers je uiteindelijk ook niet beter gaat voelen.
Ik vond ook laatst iets online over synthetische hormonen oid, waardoor je lichaam dan dacht dat het al progesteron aanmaakte en dat dan niet meer deed. Ik kan het alleen even niet zo 1,2,3 vinden, maar daar wil ik nog wel naar vragen bij de ha ook.
Wat me ook helpt, is mijn menstruatie en ovulatie goed bijhouden. Ik gebruik zo’n app, heet Flo, en dan kan ik telkens goed zien wanneer het circus weer begint en dat vind ik wel prettig (en kan ik preventief 5htp slikken). Op een week na je ovulatie is bijv je progestron het hoogste en ik merk dat m’n pms er op die dag altijd helemaal inknalt. Ik ben dan echt niet in staat om normaal te werken (hele dag gezellig behulpzaam en gastvrij zijn ) maar die 5htp moet wel de avond er voor ingenomen worden, als ik dat in de ochtend doe wanneer ik merk dat ik last heb werkt het pas 's middags en dat is gewoon te laat.
Alleen wel goed onderzoeken en opletten, 5htp mag niet ingenomen worden met mao-remmers of xtc/mdma omdat het de serotonine productie stimuleert.
Heb gevonden wat het was, maar het is helaas niet geschikt voor langer gebruik.