Oh super, dankjewel voor de info!
Ik kan echt de klok gelijk zetten op mân pms.
Pijnlijke borsten en meteen weer supergestresst omdat ik savonds nog werkappjes krijg.
Terwijl ik dat normaal tof vind en zelfs afgelopen week iedere dag langs mân werk ben geweest om te begeleiden. Het idee nu iedere dag op locatie te moeten zijn doet me bijna huilen want sociaal contact.
Echt zo vervelend, iedere maand precies hetzelfde. En 't heeft ook nog eens niks met mân baan te maken maar puur met mân pms.
Edit : ja wel met mân baan als in ookal heb ik nu zoveel pms moet ik alsnog mân werk op locatie gewoon doen, maar ik denk dat ik er wel iets mee moet. Maar kan ik aangeven dat ik 1 week per maand minder flexibel ben puur omdat mân cyclus dat beter uitkomt? Ik vind dat nogal wat om te vragen.
(we hebben een klein team, denk wel dat de mensen het zouden snappen maar tegelijk mân werk is gewoon flexibel (19 vd 28 uur zijn vrij in te delen) en op locatie)
Heel herkenbaar! Ik vind het altijd zo oneerlijk dat veel vrouwen zich eigenlijk maar 3/4 van de tijd een beetje goed voelen. Ik ben in opleiding in een ziekenhuis, vind mijn werk super leuk, ga er altijd wel met plezier naartoe. Ik heb ook drie weken altijd het idee dat het echt goed gaat in mijn leven en dat ik blij ben met hoe alles loopt, maar dan komt idd de PMS week. In opleiding krijg je altijd best veel feedback enzo, maar ik kan daar in die week totaal niet tegen. Zelfs als iemand gewoon zegt van: âIk zou dit onderzoek straks even op deze manier aanpakkenâ, moet ik al bijna huilen soms? Slaat echt helemaal nergens op. Alsof mijn brein dat meteen vertaald naar: âIk ga jou zeggen hoe je dit moet doen, want ik heb totaal geen vertrouwen in je en je kunt niks.â Zo ontzettend irritant dat PMS/ongesteld zijn gewoon zo veel invloed kan hebben.
Ik denk idd dat als het mogelijk is en je verwacht dat er goed op gereageerd wordt je het best kunt vragen. Zeker als je werk al flexibel is en het gewoon makkelijk kan, dan zou het vervelend zijn als je desondanks elke maand een week het idee hebt dat het allemaal niet lukt en stress hebt.
Ik had Period Power gelezen en was helemaal overtuigd om bewuster bezig te gaan met mân cyclus, en waar mogelijk rekening te houden met de sterke kanten en valkuilen van elk âseizoenâ. En nu denkt mijn lichaam blijkbaar: nope, we doen het lekker anders. Rondom wat mijn eisprong en zomer zou moeten zijn was ik doodop en mega down, wilde ik niks en vooral geen sociaal contact. Nu vlak voor mijn menstruatie zit ik vol energie, elke dag zin om te sporten en sociale dingen te doen (en volgende week wordt het natuurlijk janken omdat ik dan al die sociale dingen heb gepland terwijl ik waarschijnlijk weer aan het sterven ben van de menstruatiepijn). Volgens mij zijn mijn seizoenen omgekeerd
Pff ik weet niet wat ik met mijn cyclus aan moet (behalve PCOS bevestigen/uitsluiten). Na een eerste normale cyclus van 35 dagen maar vervolgens wel 24 dagen achter elkaar menstrueren, voel ik nu weer allerlei PMS (?) klachten. Doodmoe, kramp, rugpijn en alles is &#* Het zou kunnen (volgens Daysy was ovulatie 14 dagen geleden maar ik zag echt geen temperatuurstijging) maar ik kan dit nog niet aan.
Ik ben nu zwanger, dus menstrueer niet, maar voor mijn zwangerschap had ik ook meestal dat mijn herfst-fase heel chill was en de lente helemaal niet. Terwijl dat dus eigenlijk meestal andersom is.
Blijkbaar ga ik beter op progesteron dan oestrogeen, misschien jij ook welđ
Kan best dat jouw lichaam gewoon anders reageert op je hormonen dan de meeste vrouwen. Als ik jou was zou ik vooral je cyclus tracken (menstruatie/ovulatie), zien hoe je je voelt per periode en dat voor jezelf opslaan en op anticiperen. Hoeft allemaal niet volgens een boekje, gaat er juist om dat je beter naar je lichaam luistert!
Ik ben sinds een paar maanden van mijn hormoonspiraal af (daarvan werd ik niet ongesteld) en heb nu sinds toen weer mijn normale cyclus, en nu ik dit lees vallen er ineens wat dingen op zijn plaats. Ben zondag ongesteld geworden en had zaterdag een mega emo dag, gejankt in de trein (dat doe ik echt nooit). Er zijn ook wel wat dingen gebeurd afgelopen tijd maar eigenlijk kon ik daar prima mee dealen tot nu, ik voel me echt ellendig en kan om alles janken. Wel shit als dit er maandelijks zit aan te komen, maar aan de andere kant ook fijn om mijn cyclus er de schuld van te geven want ik vroeg me echt af wat er met me aan de hand was
Ik heb dit ook!
Mijn menstruatie kwam veel eerder dan verwacht, 2,5 week na verwijderen van mijn spiraaltje/overstap op de pil en ik heb geen naproxen in huis. Moet dit weekend werken en de apotheek denkt het recept misschien vandaag klaar te hebben en anders moet ik tot maandag wachten
geef me goede pijnstilling
Oh no, ik had mijn menstruatie eigenlijk echt niet verwacht maar lijkt erop dat het nu wel doorzet. In the middle of nowhere, zonder tampons, 2 dagen voor afspraak met de gynaecoloog
Mijn menstruatie is vandaag ook veel te vroeg
Ik track al 3 jaar in flo en het was altijd heel regelmatig, maar nu wordt mân cyclus steeds korter
Feminax werkt ook fantastisch. Daar leef ik op tijdens de rode kut dagen.
Hoeveel dagen bloeden jullie tijdens je menstruatie?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Meer dan 7
0 stemmers
Ik dus 3 dagen en dan op dag 4 nog 1 druppel, heb het gevoel dat het echt bizar kort is.
Mijn cyclus wordt nu al 3 maanden op rij een dag langer, zegt mân moeder ja dat is wel lastig want op jaarbasis heb je dan ook minder eisprongen.
Heb haar er maar even op gewezen dat ik er echt geen invloed op heb
3 dagen bloed en wel 10 dagen totaal inclusief spotting.
Ja, maar mijn apotheek had die uit de handverkoop gedaan dus ik zorgde gewoon voor recepten. Dacht dat dit nieuw landelijk beleid was maar blijkbaar kan je nog steeds naproxen kopen en inmiddels ook bij die apotheek. Dus dat heb ik uiteindelijk gedaan
Ik word nog steeds wel boos dat ze dus gewone naproxen âAleve Feminaxâ zijn gaan noemen, dat wel OTC verkopen, omdat ze het marketen naar vrouwen en dan een dikke marge pakken spul is gewoon drie keer zo duur als een normaal pakje!
edit: boos zijn om suffe dingen gebeurt me wel vaker als ik ongesteld ben
Ik bloed 4 dagen waarvan de middelste 2 heftig en de buitenste 2 minder
Oh dan heb je wel een soort aankondiging!
Jaa ben er ook wel redelijk tevreden over. Alleen wist ik eerst precies op welke dag het ging gebeuren omdat mân cyclus zo regelmatig was, maar de laatste 2 maanden is het steeds 1/2 dagen te vroeg⊠dus dat is soms wel irritant
Toch te vroeg gejuicht, voelt wel alsof mijn baarmoeder half in actie komt.