Menstruatie/PMS topic

Sinds gister lekker aan het PMS’en. Chagrijnig om niks. Kan huilen om kleine tegenslagen. Straks een feestje en ik heb er geen zin in. Ik wacht op een pakketje dus ik hoop dat het lekker laat komt zodat ik er nog niet heen hoef.

Gelukkig kan mijn vriend er goed mee omgaan en is hij erg lief en begripvol.

2 likes

Ik word zooo gek van mijn PMS! Ik was al begonnen met vitamine B complex slikken. Dat helpt niet echt. Heb nu een combipil zink, calcium en magnesium besteld en vitamine B6. Dat ga ik deze maand proberen. Ik heb ook 5 HTP besteld naar aanleiding van het verhaal van @kali, de richtlijnen zeggen antidepressiva voor het serotoninetekort maar dat vind ik wel een grote stap. Dus als de eerste supplementen niet (voldoende) werken ga ik ook kijken wat 5 HTP doet voor mijn PMS!

2 likes

Heb je ook al eens teunisbloemolie geprobeerd? Bij mij werkt dat heel erg goed.

Bah. Ik stink nooit naar zweet (doe zelfs amper deodorant op), maar de week voor m’n menstruatie… Hemeltje lief. Alsof ik drie weken in de greppel heb gelegen.

1 like

Merk dat ik echt heel erg last heb van psychische klachten in de stopweek (slik al sinds m’n 15e de pil). Maar echt zodra ik een pil vergeet of dus een stopweek heb, ben ik mega emotioneel en verdrietig. Ik zie hierboven al wat tips staan, dus ga ook wat vitaminen en dergelijke proberen, maar anders ga ik het wel eens met m’n huisarts bespreken. Weet ook niet of ik dit nou echt PMS kan noemen, omdat ik geen ‘echte’ menstruatie heb.

PMS wordt veroorzaakt door wisselingen in hormonen, en dat heb je met een stopweek met de pil natuurlijk ook. Dus niet heel gek! Ik merkte hetzelfde en besloot daarom om de pil door te slikken (gek genoeg voelde ik me zonder pil veel stabieler maar ben uit voorzorg wel gestopt toen ik me psychisch veel beter voelde). Is dat een optie? Zou anders zeker met je huisarts bespreken welke andere maatregelen je nog kan nemen!

1 like

Ja, ik slik hem sowieso meestal door, dat helpt idd wel. Maar vergeet hem dus nog weleens. Ik zou wel kunnen stoppen, maar dat durf ik niet zo goed haha. Ben bang dat ik dan juist nog ergere klachten ga hebben.

ben wel benieuwd

Hoe lang hebben jullie restjes bloed/spotting na menstruatie?

Ik vraag me af of ik normaal ben. :stuck_out_tongue:
Meestal heb ik mijn periode van 3-4 dagen. Dan t/m dag 10 restjes bloed dat steeds bruiner wordt. Het is niet veel, misschien een een kwart tot halve inlegkruisje.

Nee, ik heb 3 dagen hevige mens en daarna weinig en stoot of dag 5-6. Missc kun je het eens laten controleren wat er aan de hand is.

Ik heb Max 5 dagen bloedverlies. Misschien goed inderdaad om een keertje langs de huisarts te gaan!

Dank je! Ik ga dit bij de huisarts laten controleren.

Volgens mijn Clue app is langer dan 8 dagen goed om te laten checken :grin:

1 like

Jezus christus ik ben zelden zo chagrijnig geweest als deze dagen. Ik zit mezelf zo in de weg, kan echt niks hebben van mijn kinderen en ben net als een boze tiener het huis uitgestormd na een discussie met mijn vriend. Ik haat het echt zo, ik wéét dat ik totaal overreact en niet voor rede vatbaar ben maar :woman_shrugging:t3:

3 likes

Sterkte! Ook dit gaat voorbij, het is oké😘

1 like

Vervelend dat je je zo beroerd voelt! Ik ben ook vaak misselijk tijdens mn mensturatie en bij mij werkt iets hartigs of iets zouts eten altijd goed, bijv cracker (of zelfs chips). Sowieso zorgen dat je geen lege maag krijgt.

En nee, volgens mij is dat geen voorbode. Ik had hier vroeger namelijk nooit last van, maar was tijdens mn zwangerschap wel heel misselijk. De misselijkheid die ik nu tijdens een menstruatie voel is ook heel anders.

1 like

Bij mij helpt cola drinken ipv water altijd tegen de misselijkheid!

1 like

Hoe gaan jullie om met de sombere/sippe dagen voor je menstruatie? Ik heb daar soms zo’n last van, dat ik alleen maar wil slapen/voor me uit kan staren/nergens plezier uit haal. Ik heb dan ook nergens zin in, maar nutteloze filmpjes doorscrollen op de bank lijkt het alleen maar erger te maken :unamused:

Ik zit precies nu in die periode… Weet nog niet echt hoe ik het best ermee om kan gaan, heb dan ook geen zin om mensen te zien en iets te ondernemen. Als ik merk dat ik de hele tijd op mijn telefoon wil scrollen probeer ik wel een kleine activiteit te gaan doen, zoals een wandeling of een beetje yoga of eten maken. Maar daar heb ik ook niet altijd zin in.

De ene maand heb ik er wel meer last van dan de andere.

Wat gebruiken jullie tegen kramp? Ibuprofen helpt niet bij mij :weary: