Menstruatie/PMS topic

Ja! Ik heb 'm in totaal 2 x gevoeld (laatste x was 4 jaar terug ofzo).
Hebben jullie veel afscheiding/constant? Ik verlies iedere maand wel zo’n slijmkwab die na je eisprong is, maar ik weet nog dat ik vroeger (10 jaar terug) ook echt die cyclus er mee kon volgen (wat ik niet deed want daar had ik geen kennis over). Nou was ik toen wel aan de pil dus misschien was het daardoor meer?

Heb je al gekeken naar PMDD? Ik heb een paar maanden geledeb aangegeven dat ik donkere gedachtes had en moet sindsdien dingen bijhouden en bijna alles wat jij zegt heb ik ook. Herken metzelf ook niet terug. Zou vorige week een afspraak hebben, maar mijn dokter heeft covid :frowning:

Ik ben gestopt met caffeine en suiker en slik calcium en b6 supplementen en dat helpt een beetje met de balans.

1 like

Ohh jaaa rondom mijn ovulatie heb ik zoveeel! Lijk wel incontinent. :face_with_hand_over_mouth:

Ik ben nu 2 maanden gestopt met de pil en voel me nu sinds de dag dat ik ongesteld werd (dinsdag) zo depri. Hebben meer mensen dat? Ik hoop dat het hiermee te maken heeft want dan is het ook snel weer over :wink:

Misschien een hele domme vraag, maar als je de pil slikt (en vaak ook doorslikt), wanneer heb je dan je ovulatie?

Ik ben het boek De cyclus strategie aan het lezen en wil weten in welk ‘seizoen’ ik nu zit, maar geen idee hoe ik dat kan bepalen als ik aan de pil zit? Lijkt me namelijk heel handig om te weten wanneer je in de lente en zomer fase zit en daarop in te kunnen spelen. Ik overweeg om weer een tijdje te stoppen met de pil, al beviel dat de vorige keer totaal niet (extreem veel hoofdpijn en ik werd toen bijna niet meer ongesteld).

De pil verhindert een ovulatie.

1 like

Ik ben juist gestopt met de pil omdat ik me depri voelde week voor ik ongesteld werd.
Het lijkt nu wel minder te worden maar ben nog zo emo.

Ik ben oa nav dat boek ook gestopt met m’n spiraal, omdat je met hormonale anticonceptie geen cyclus hebt.
1/10 would not recommend.
Ongesteld zijn is nog steeds superkut en pms ook. Het enige leuke vind ik te merken dat het boek veelal overeenkomt, vooral m’n zomer word ik blij van.
Maar gemiddeld genomen was ik veel vaker blij en zonder pijn toen ik nog hormonale anticonceptie gebruikte.

Met een spiraal kan je toch net wel je natuurlijke cyclus behouden? Waarschijnlijk niet bij alle vrouwen zo, maar het kan wel.
Ik heb een myrena spiraal (wel nog maar sinds eind februari) en ik heb mijn cyclus nog steeds. Wel in de verminderde versie, maar ik kan nog steeds herkennen wanneer het de dagen van mijn eisprong zijn.

Oh ik dacht dat Maisie Hill zei van niet.
Ik was ook al 6 jaar niet ongesteld geweest, dus ik had iig geen cyclus meer :sweat_smile: (ik had ook al 6 jaar geen pms klachten enzo)

Ja ik vraag me dus heel erg af wanneer ik beter af ben. Stoppen met pil en de cyclus ervaren met de verschillende seizoenen, of de pil blijven doorslikken. Weet je natuurlijk pas als je het gaat proberen, maar voor mijn gevoel moet je best wel lange tijd pilloos zijn om de effecten te merken.

Nee…klopt niet.
Je hebt alleen een natuurlijke cyclus als je een koperspiraal hebt, condoom gebruikt als anticonceptie. Je hebt wel een cyclus, maar geen natuurlijke.

Natuurlijk en spiraal in 1 zin gebruiken, is inderdaad niet de beste woordkeuze van mij. Maar ik wilde zeggen dat je toch nog je eisprong kan krijgen bij een hormoonspiraal zoals bv Mirena. Maar misschien is dat bij een minderheid van de vrouwen zo.
Misschien beeld ik het mij al 3 maanden in, maar ik denk echt dat ik nog steeds ovuleer. Ik heb ook nog steeds een regelmatige cyclus en menstruatie.
En ja, mijn spiraal zit nog goed. Is met inwendige echo gecontroleerd.

2 likes

Hebben jullie tips om buikpijn door menstruatie te verminderen zonder het gebruik van geneesmiddelen zoals paracetamol? Ik zoek een ‘natuurlijke’ manier. Is er bijvoorbeeld een soort thee wat erg goed helpt?

Dat kan prima, ik had ook altijd gewoon eisprong met mirena-spiraal en menstruatie. Elke maand, gewoon regelmatig. De gynaecologe zei dat het in combi met eisprong niet heel veel voorkomt maar het cijfer van vrouwen dat gewoon menstrueert met mirena-spiraal ligt echt hoger dan internet beweert.
Gynaecologe kon zelfs toen bij extra inwendige echo gewoon zien dat er pas een ei gesprongen was. :woman_shrugging:

1 like

Wellicht is er ook thee van, maar ik gebruik kruidencapsules van de tuinen. Teunisbloem olie en Agnus Castus (monnikspeper).

1 like

Misschien een calcium-magnesium-zink supplement? Ik heb die van de Etos en schijnt te werken, maar ben geen arts dus no medical claims.

1 like

Ik heb vaak goede dingen gezien/gelezen over castor olie packs! Heb het zelf in huis gehaald, maar besef me nu dat ik het al erg lang niet gebruikt heb.

1 like

Bedankt! @freehugs @Feather @Plantengekkie

Hoe gebruik ik zo’n Castor Oil Pack?

In het boek period power hadden ze t er enkele keren over. Verdere info heb ik hier vandaan gehaald: https://www.instagram.com/p/CEcaFbOgQyK/?igshid=1lucyc8k67vgg
Zij heeft ook een highlight erover, t schijnt ook bevorderend te zijn voor een bloated buik.