Members Only kwestie

Dit heb ik ook. Ook wat @Geheugenvaneengoudvis zegt, ik lees soms een tijd wat meer en soms wat minder, en dan vind ik het ook leuk om wat verder terug te lezen, maar daar ga ik dan niet meer op reageren. Sowieso heb je soms drukkere periodes waarbij je minder op het forum zit, ik ben de laatste maand bijvoorbeeld niet veel online geweest. Ik zou het wel jammer vinden als ik dan weer uit members only gegooid zou worden. Maar goed zo snel zal dat ook niet gaan.
Ik vind het wel een goed idee om niet alleen naar het aantal berichten te kijken maar ook naar hoe lang je lid bent.

1 like

Het duurt voor mij bizar lang voor ik in die topics kom. Maar ik post nu eenmaal niet ontzettend vaak maar gewoon af en toe.

Tot zover mijn frustratie

1 like

Ik post zelf ook niet onwijs veel, vergeleken met sommige andere leden. IRL heb ik ook nooit de overmacht in een gesprek dus dat lijkt me ook vrij logisch. Verder zie ook niet perse het probleem in van topics lezen zonder zelf mee indiscussie te willen gaan? Voorbeeld: ik lees topics vaker later terug: dan is de discussie al lang en breed uitgepraat. Daarop hoef ik mijn mening toch niet perse te geven? Het zou wel zonde zijn als dat een nadeel wordt.

Zoals al vaker benoemd, blijft dit ‘het internet’. Ik denk dat er altijd mensen zijn dolgraag willen weten wat Jantje in een MO-topic post en daar veel voor over hebben. Daarnaast zou het ook kunnen dat er al een persoon met verkeerde intenties al 5 maanden in het MO-gedeelte kan.

Ik denk dat de regels al goed zijn zoals ze nu zijn. Het is al een vrij hoge drempel om tot het MO-gedeelte te komen. Eerst aan te melden en vervolgens 50 berichten typen. Dat is, voor sommigen, al lastig om aan te komen. Indien je dat aantal verhoogd is er alleen maar meer kans op spam. Betrokkenheid kan ook nadelig werken voor leden die veel werken en bijvoorbeeld 15min per dag op het forum zitten - en anderen een aantal uur. Waar trek je dan de grens?

13 likes

Hier heb ik niets aan toe te voegen. Ik vond 50 posts ook niet weinig. En sowieso heb ik het idee dat sommige leden wel heel erg in de schijnveiligheid geloven.

6 likes

Hier is toch helemaal geen sprake van? En toch ook niet controleerbaar.

1 like

Heeft dat het forum bovenaan komt te staan in google niet vooral te maken met cookies enzo?
Op mijn telefoon waar ik meestal forum heb ik dit ook, op de pc heeft google het forum nog nooit genoemd

2 likes

Ik zeg alleen dat ik dat vind, want op sommige fora is dat wel zo. Idd niet controleerbaar.

@Quinn
Nou andere mensen (zie first dates topic) kunnen het forum blijkbaar vinden snel vinden er over ze gepraat wordt. (Als het echt is.)

Ja hier sluit ik me bij aan. Het blijft toch een forum, dus veiligheid of privacy is simpelweg geen zekerheid. Ik zelf ben elke dag een actieve lezer, maar post niet snel iets. Ik vind het forum enorm snel en actief (wat het zo leuk maakt), maar dit zorgt ervoor dat discussies vaak alweer afgelopen zijn wanneer ik het lees. Ik vind persoonlijk dat we ook kunnen doorslaan in het willen van privacy, idd dan is het verstandiger om dit op een andere manier te zoeken waar deze zekerheid echt geboden kan worden (bijv WhatsApp)

1 like

Maar de discussie gaat niet over het wel/niet willen handhaven van de Members Only groep. Die blijft. De vraag is alleen of de regels daarvoor aangescherpt moeten worden. Dus ik ga uit van nee :yum: Tenzij je dat al bedoelde, de bestaande regels handhaven. Dan heb ik niks gezegd!

2 likes

Haha ja sorry, ik bedoelde dus dat ik vind van niet (omdat we er dus anders in doorslaan naar mijn mening)

Eens met @Applepie @hummus en @Morganfreeman!

Ik vind dat MO inderdaad een soort schijnveiligheid oplevert.
Iemand die heel actief is in bijv. het wat je even kwijt wilt of WAYWT, kan prima een meelezer zijn in het zwanger / kinderen topic.
Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om te bedenken of datgene wat je plaatst wel handig is.

Ik postte eerst veel mee in het wat je even kwijt wilt zwanger kinderen, de laatste tijd veel minder omdat het topic voor mij nu veels te snel gaat. Er zijn veel ‘nieuwe’ leden daar, wat hartstikke leuk is. Maar ik ‘ken’ deze leden minder goed omdat ik minder op hen reageer en zij minder op mij?
Ik lees wel nog mee en plaats af en toe een bericht. Maar het heeft soms weinig zin om te reageren op oud bericht.

Ik ben zelf bewust selectief met het plaatsen van foto’s op het forum, maar heb wel een aantal ff’ers op mijn instagram.

Conclusie: regels niet aanscherpen

2 likes

Wat is er mis met meelezers :disappointed_relieved:

5 likes

Met alleen maar meelezers is er geen forum bijvoorbeeld. Waarom zou je alleen willen meelezen zonder ooit ergens op te reageren?

2 likes

Tja, ik persoonlijk vind het raar om ‘gebruik te maken’ van de adviezen die hier gegeven worden en te genieten van alle lollige verhalen zonder zelf ook maar iets terug te geven. Een forum is bedoeld voor interactie. Stel dat we allemaal alleen nog meelezen, dan is de pret snel over. Als je hier een account aanmaakt, verwacht ik ergens wel dat je ook een steentje bijdraagt aan een levendige community. Zonder actieve gebruikers geen forum.

9 likes

Maar wat is ‘actief’. Volgens mij is dat voor iedereen hier ook verschillend.
Dus hoeveel post vind iedereen dat je gemiddeld per maand maken wil je actief zijn en geen meelezer (een meelezer doet alleen lezen natuurlijk, maar ben je dan met 1 post per maand actief? of per jaar?).

In mijn geval bedoel ik hierboven meelezer = niet posten, actief = posten. Hoe vaak dat is, geen idee, niet over nagedacht. Maar dan spreek ik voor mezelf en dat heeft dus niks te maken met eventuele regels die we hanteren.

Geen idee, vind het heerlijk om mee te lezen maar zie mezelf niet als profiteur. Dat proef ik wel een beetje in jouw reactie.

Wel steeds vaker overwogen om mee te schrijven, vooral ook dingen waar ik echt iets van af weet. Verder vind ik dat heel veel mensen leuk schrijven en grappige dingen meemaken. Daarmee vergeleken ben ik maar saai

Ik begrijp jou ook wel. Op het vorige forum heb ik ook een x aantal maanden meegelezen, maar ik had steeds vaker het gevoel van ‘oh hier heb ik ook ervaring mee, misschien kan ik die persoon een tip geven.’ Of ‘oh ik heb nu toch iets meegemaakt wat ik eigenlijk kwijt wil, maar ik heb nu niemand waar ik het persoonlijk tegen kan zeggen.’ Of ‘ik zit ergens mee en wil graag tips hoe mensen hiermee om zouden gaan.’ Dus toen heb ik een account aangemaakt, maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat je nooit iets leest wat je aan spreekt en waar je ook iets over kwijt wil. Dus om in jouw woorden te spreken, vind ik (als je het even heel letterlijk gaat nemen) dat je wel profiteert van andermans verhalen zonder zelf ooit iets te plaatsen. Want stel iedereen denkt zoals jou, dan valt er op een gegeven moment niets meer om ‘heerlijk’ te lezen.

Dus ik zou je graag aan willen moedigen om lekker mee te schrijven. Wat je zelf ook al aangeeft over dingen waar je iets van af weet. En het hoeft echt niet spannend, cool of grappig te zijn.

3 likes

Dat zijn twee aparte dingen, met 50 posts kun je in de MO maar dan ben je zeker nog geen regular.

Ja dat denk ik wel!