Ohja maar ik heb hun foto’s niet gezien.
Ja dan is het anders, dat snap ik wel. Maar er best een aantal mensen die die foto’s wel gezien hebben.
Ik vind dit echt erg
Maar zij zijn daar toch zelf verantwoordelijk voor? Zij kozen er zelf voor foto’s te delen en te trollen. Dan mag toch bekend gemaakt worden dat dit niet oprecht was?
Maar dit is toch enigzins wat gebeurd is.
Behalve dat er nog afscheid is genonen, dat zou ik persoonlijk niet doen in zon geval.
Maar bij het terugkomen werd er gelijk vanuit alle kanten geroepen dat is zeker die en die.
Ik zag daar niet echt op ingegrepen worden.
En van daaruit kan ik me ook inbeelden dat je dan waarheden gaat verdraaien om toch anoniem te blijven
Ik vind echt dat er een verschil zit tussen de acties van Kae en Lola en bijvoorbeeld de troll met 15 accounts op het EGF. Ja, de eerste twee hebben gelogen over wie ze zijn, maar dat is gewoon een onderdeel van het internet. Ik vind dat geen reden om mensen te “outen”.
De troll met 15 account die zich steeds als een andere persoon voordeed, postte ook steeds over onderwerpen waar vervolgens weer een grote discussie uit voort kwam. Dat vind ik rellen en dat vind ik een reden om een publieke post te maken.
Kan ook een vorm van anonimiseren zijn. Hoeft niet meteen trollen te zijn.
Maar is diegene nou uiteindelijk dan ook opgespoord of ontmaskerd?
Maar van een x aantal jaar een relatie naar de vraag of je moet gaan daten met een oudere man, zit toch wel een groot verschil dan alleen anonimiseren.
Maar wat als sit was uitgelopen tot meerdere accounts. Dan is het toch goed dat het al snel ontdekt en gestopt word.
Ik denk ook wel dat het goed is om een topic te openen/bericht te posten dat er trolls ontdekt zijn, maar dan is het mijns inziens niet nodig om daar namen aan te verbinden. Dat Kae en Lola voor het delen van foto’s kozen (wat veel eerder plaats vond dan het trollen) betekent toch niet dat de namen van hen hier genoemd moeten worden. Het zou juist sterker zijn als er géén namen genoemd worden, want nu waant iedereen zich misschien wel ‘veilig’ (want Kae en Lola zijn betrapt) terwijl er vast nog wel meer trollaccounts zijn (want dat is bijna niet te voorkomen op een forum). Juist als er geen namen genoemd zouden worden, zou iedereen waarschijnlijk meer beseffen dat ze op moeten passen met wat ze posten omdat iedereen een troll kan zijn.
Ik denk dat dan heel veel mensen waren gaan speculeren en dan kregen de moderators waarschijnlijk het verwijt niet open genoeg te zijn en blablabla
Met zulke dingen heb je denk ik altijd voor- en tegenstanders. Ik zou zelf echt niet weten wat de juiste manier is.
Maar dat is toch een gekke redenatie? Want die persoon met 15 accounts was bewust onrust aan het stoken en dat is nu niet het geval. Moet je mensen dan bij voorbaat bannen voor het geval dat ze iets vervelends gaan doen?
Kae ging na een relletje weg. Dezelfde dag kwam er een nieuw account Mullier, waarvan meteen door sommigen werd gedacht dat het Kae was. Mullier ontkende en de mods zeiden dat ongeacht of het dezelfde persoon is, diegene een nieuw anoniem account mag maken.
Blijkbaar hebben de mods Mullier in de gaten gehouden en vergeleken met Kae. De persoonlijke verhalen van beide kwamen niet overeen. Maar van een echte rel is volgens mij geen sprake geweest.
En toen dan? Toen is het IP adres van Kae opgegraven? En vergeleken met die van Mullier? Of is er een andere manier waarop jullie tot deze conclusie zijn gekomen? Ik vraag me af of het bewaren van IP adressen nadat een account is verwijderd, in overeenstemming is met de AVG… Of hebben wij allemaal ingestemd met algemene voorwaarden dat IP adressen toegankelijk zijn voor huidige en toekomstige mods en admins ook na het verwijderen van een account?
Ze heeft ook foto’s gepost van die vriend. Zou zomaar kunnen dat iemand hem kent of (vaag) weet wie het is
Natuurlijk zouden er een aantal mensen zijn die zouden ‘eisen’ dat de namen openbaar gemaakt zouden moeten worden. Maar moderators zijn moderators om het forum te leiden. Daar hoort nou eenmaal bij dat de leden het niet altijd met moderators eens zijn en moderators moeten er in zo’n geval boven staan. Dat is ook niet leuk, maar wel hoe het gaat.
Het voegt ook niets toe om de namen nu te noemen, behalve dat sommige leden dit prettig zullen vinden. Maar dat is geen reden om dan namen te noemen, lijkt me.
Omdat, als je kijkt naar de feiten, er echt niks geks is gebeurd? Twee mensen stappen op en maken nieuwe accounts aan. Ze creëren geen onnodige discussies en posten gewoon leuk mee. Dat de inhoud van hun posts niet overeenkomt met hun eerdere “persona” zegt in mijn ogen vrij weinig over veiligheid.
Waarom zou je anderen gaan beschuldigen? Het is toch alleen prettig om te weten dat de trolls zijn aangepakt en dat je alert moet zijn op de inhoud van je posts? Ik ga anderen leden hier op het forum nu niet anders door bekijken, ik denk bijvoorbeeld niet dat jij nu een troll bent. Juist om wat jij zegt: het overgrote deel zal echt zichzelf zijn op het forum. Maar het is wel goed om je ervan bewust te zijn dat niet iedereen is zoals hij zich voordoet.
Ik heb het niet over dit specifieke geval maar in het algemeen.
Ik heb nooit de verhaallijn gevolgd over de betreffende forummer(s).
Ze hebben inderdaad allemaal gelogen. Het verschil zit er voor mij in dat de persoon met de 15 accounts constant loog en onrust zaaide. Kae en Lola gingen ook weg met een klein relletje maar hebben daarna gewoon normaal meegepost. Als ze vervolgens weer voor onrust zouden zorgen dan zou ik het anders vinden, maar in dit geval is het gewoon erg voorbarig allemaal.
Ik vind ook dat we er allemaal rekening mee moeten houden dat ze mogelijk logen in hun posts om anoniem te blijven. Niet meteen van het ergste uitgaan tenzij het tegendeel bewezen is.