MastercheFF

Wederom bedankt! :nerd_face:

2 likes

M’n allerlievelings met restjes aardappelpuree is als een dekseltje op een stoof in de oven. Kaas of broodkruimels erop hmm

1 like

Je kunt er pommes duchesse van maken! Dan voeg je nog een eigeel toe per 500 gram puree. Eventueel nog op smaak maken met wat gefruite knoflook of Parmezaanse kaas. Het mengsel doe je in een spuitzak en daar spuit je dotjes van op een met bakpapier beklede bakplaat. Eerst los invriezen en zodra ze hard bevroren zijn kun je ze in een zakje oid doen.

1 like

Heeft er iemand wel eens zelf limoncello gemaakt? Ik wil het proberen om de eenzame feestdagen wat draaglijker te maken :joy:

1 like

Ja, is heel makkelijk! Wel op tijd beginnen want het moet zeker 2 weken intrekken en als het klaar is het liefst ook nog een week staan.

En biologisch fruit gebruiken, om niet-biologisch zit een waxlaagje en dat wil je niet in je limoncello!

En @Depeche oh klinkt goed! Hebben jullie een fijn recept? En je moet ook alcohol toevoegen dacht ik. Hoe kom je daaraan? :sweat_smile:

Ik zou Wodka gebruiken, bij de slijter (en als je bij de grens woont: in Duitsland, veel goedkoper!).

1 like

Dankje!

1 like

Ik neem altijd een paar flessen alcohol 96% mee uit Italië, maar die kan je vast ook wel op internet bestellen! Met 1 fles kan je een paar liter limoncello maken.

1 like

Wij zijn toe aan nieuwe pannen. De anti-aanbaklaag van onze koekenpan en wokpan zijn beschadigd, dus das niet helemaal gezond meer. Nu willen we graag zonder anti-aanbaklaag en wat duurzamer en een vriendin raadde de BK Blue Label Stone serie aan, maar zij werkt bij Blokker, dus waarschijnlijk promoot ze gewoon wat ze heb haha.

Hebben jullie tips?

Wij hebben zo’n soort pan (niet exact deze maar wel vergelijkbaar) Inmiddels helemaal geen anti aanbakpannen meer, ze waren versleten en we wilden ze ook niet meer gebruiken. Deze gaat lang mee, wel even wennen met dingen die snel aanbakken, dan moet je wel wat meer olie gebruiken of de pan eerst even inbakken

Gietijzer vind ik ook fijn!

Ik heb deze en wil nooit anders meer. Het heeft een mega goede anti-aanbaklaag. Ik gebruik amper olie meer om iets in te bakken. Het is iets duurder dan een normale pan, maar het geld echt dubbel en dwars waard.

En @Eendagsvlieg

Thanks! Ik ga ze even bekijken. :blush:

Iemand tips voor een fijne elektrische peper- en zoutmolen?

Ik ben gegaan voor de Peugeot Elis sense peper- en zoutmolen. Tot nu toe tevreden, maar heb ze nog niet zo lang in gebruik. Wel raadzaam om aanbiedingen in de gaten te houden, want de prijsverschillen zijn soms hoog.

Die ben ik ook vaak tegengekomen, wel echt prijzig, maar eigenlijk zie ik vooral prijzige. Ik zie een aanbieding voor 66,99 per stuk, is dat een beetje goed of kan het goedkoper?

1 like

Ik heb volgens mij 119 euro betaald voor de set bij Bijenkorf en dat was veruit het goedkoopste. Enige verschil met los is dat het onderzettertje (soort zwart kunststof plankje) dan aaneengesloten is ipv die losse vierkantjes bij de losse molens.

Geen idee of deze trouwens beter zijn dan goedkopere modellen hoor, maar kregen het als kerstcadeau van mijn schoonouders dus daarom de luxe versie gekozen.

Als cadeau is het inderdaad wel leuk om dan een duurder product te krijgen/proberen. Ik weet nog niet of ik zoveel geld ervoor overheb.

1 like

Voor degene met een magimix keukenmachine, welke maat raden jullie aan? Ik heb nu de mini plus en die is toch wat te klein en wil graag een 3200 XL of een 4200 XL kopen. Omdat ze zo lang meegaan wil ik hem een beetje ‘op de groei’ kopen. Maar woon nu nog met z’n tweeën dus een te grote machine is ook niet altijd handig. Mijn ouders hebben een 5200XL en die vind ik niet supergroot dus daarom ben ik een klein beetje bang dat ik de 3200 te klein vind maar volgens alle informatie die ik kan vinden is die wel voor 4 personen bedoeld.