MastercheFF

Ik heb een braadpan van BK (zwarte buitenkant, blauwe binnenkant) en die zijn echt dikke prima. Mijn moeder had deze ook en ze gaan echt superlang mee. Ik maak er van alles in. Zou ook best wel een le creuset willen voor de looks, maar niet per se omdat ik het ‘nodig’ vind.

1 like

Ja deze heb ik dus ook!

Ik raad in ieder geval een gietijzeren pan met enamel laagje aan, zoals Le Creuset. Ik heb een braadpan van gietijzer (van BK via AH drie/vier jaar geleden) en van Lodge met enamel laagje en dat laatste werkt toch wel duizend keer fijner. Die van Lodge heb ik ooit op de kop weten te tikken voor 40 euro, maar ik zie dat ze normaal veel en veel duurder zijn. Ik denk dat een merkloze van de Blokker het ook goed doet, mijn ouders hebben er ook jarenlang zo een gebruikt. En die gebruiken dat ding echt heel vaak.
Oh en heel belangrijk is dat het hele ding in de oven kan! Soms zit er plastic aan maar dan kan het dus niet in de oven.

2 likes

Vind Lodge ook een mooi merk🤩 wil sowieso een enamel laag, witte/lichte binnenkant, rond, en inderdaad ovenbestendig. Ga maar even na wat m’n opties precies zijn haha, er is flink wat aanbod.

2 likes

Heb een creuset uit de kringloop voor 8 euro, bodem wel wat gebruikssporen maar heel fijn ding

5 likes

Bij Lidl en Aldi zijn regelmatig gietijzeren braadpannen verkrijgbaar die qua kwaliteit niet onderdoen voor Le Creuset, en veel goedkoper zijn.

1 like

Wow ik ben extreem jaloers, wat een droom

Ik kwam voor een jasje voor carnaval en zag ergens in de verte een rode pan staan, en ik dacht nog ‘het zal toch niet’. Het is niet het grootste formaat, maar voor twee personen helemaal goed

5 likes

Geweldige vondst dan!

Ik vond toevallig vandaag ook een mooie gietijzeren pan bij de kringloop, nieuwprijs 119 euro, voor een tientje meegenomen. Wil em gebruiken om zuurdesembrood te maken.

7 likes

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een verjaardagscadeau. Heb mijn oog laten vallen op een Ninja multicooker. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb zelf al een foodprocessor, kitchenaid en goede blender qua grote apparaten, dus zit meer een beetje te kijken of ik nog wat mis. Als iemand anders tips heeft wat ik nog mis in mijn kook/bakleven graag!

Ik vind het allerbeste cadeau een heel goed mes. Niet bestellen, maar naar de winkel gaan en daar de messen voelen. Elk mes heeft z’n eigen balans, gewicht etc en het is heel persoonlijk wat je fijn vindt!

En ik weet niet of je van koffie houdt, maar dan een bonenmaler en goede gadgets om te zetten (v60 of moka potje).

Iets heeel anders, maar ik moest eraan denken door de koffie. Ik heb bij Rotterzwam een kit besteld om zelf oesterzwammen te kweken op koffiedik. Het is eigenlijk een emmer waar je je koffiedik in gooit en het kan gewoon in je keuken/woonkamer staan. Zo leuk :heart:

3 likes

Een microplane rasp had je al toch? Anders is dat de investering ook wel echt waard.

Heb je goede slijpstenen voor je messen? Is ook wel echt heel fijn om te hebben.

Heel veel verder dan dit komnok eigenlijk ook niet echt, haha. En eigenlijk heb ik het idee dat jij ook echt alles al wel hebt en weet op kook en bakgebied.

Ooh ja ik las laatst iets over pannen uit Frankrijk met gaten er in zodat je daarin kastanjes kan poffen. Dat klinkt echt heel handig. Mits je veel kastanjes eet natuurlijk.

Iemand nog kookboek aanraders? Ik denk dat ik sowieso mijn eerste Ottolenghi ga aanschaffen (makkelijk beginnen, dus dan Simpel).

Dit kookboek is echt geweldig!

1 like

Wat een bijzonder boek, dankjewel voor de tip!

1 like

Dit is trouwens ook een handig kookboek. Omdat ze uitgaat van een groente en daar allerlei tips ook bij heeft om zo min mogelijk weg te gooien maar wel afwisselend te eten.

1 like

Ik had ook al gekeken naar het grote zonder pakjes en zakjes boek, die is alleen nergens meer verkrijgbaar haha. Ik zal er naar kijken, dankjewel!

1 like

Gisteren was ik iets te enthousiast met aardappelpuree maken en heb ik wat teveel gemaakt. Nu kan ik het wel gewoon opwarmen maar ik zou er graag iets anders mee doen.
Ik zat nu te denken aan zoiets:

Heeft iemand al een keer zoiets gemaakt? Of andere geniale ideeën voor overgebleven aardappelpuree?

Die is blijkbaar uitgebracht onder een nieuwe titel.

Maar je zou nog even hier kunnen kijken voor een tweedehands exemplaar

1 like