Ohhhh welk recept heb je hiervoor gebruikt? Ziet er echt heerlijk uit!
Mijn eigen haha! 250 gram boter op kamertemperatuur laten komen, 5 teentjes knoflook schoonmaken en grof hakken.
Vervolgens doe je de gehakte knoflook met 20 gram peterselie, 20 gram bieslook en 10 gram basilicum in de keukenmachine en draai je het tot het iets fijner is. Vervolgens voeg je de roomboter toe en laat je het draaien tot het een samenhangend geheel is. Als laatste breng je het op smaak met peper en zout!
Klinkt goed, dank je wel!
Wat is jullie favoriete kookboek van Ottolenghi?
Eigenlijk vind ik al zijn boeken heel fijn! Het hangt er een beetje vanaf wat je zelf leuk/lekker vindt! In plenty vind je alleen maar vegetarische recepten, net als in plenty more. Ik vind zijn recepten sowieso erg fijn, echter, heb je over het algemeen wel veel ingrediënten nodig. Dat is dan weer het voordeel van Simpel, dat zijn hele smaakvolle recepten met wat minder ingrediënten dan je van Ottolenghi gewend bent.
Hahaha, man man man. Ik kom er na 2 jaar achter dat dit topic niet over het TV programma gaat
Haha, sorry! In de openingspost was ik al bang voor verwarring, maar wees welkom
Ik ben binnenkort jarig en heb geen idee wat ik wil vragen. Hebben jullie nog onmisbare dingen voor in de keuken (geen grote apparaten)? Ik heb al een goed chefs mes + slijper + snijplank, en ik ga de vegetarian flavour Bible ook sowieso al vragen. Ik heb trouwens niks met kookboeken want ik ben fysiek niet in staat recepten te volgen
Microplane rasp(en)?
Mooie vijzel?
Sweet! Maar ik hou nog meer van bakken dan van koken.
Ik heb dus laatst een vijzel gekocht omdat mijn quarantaine hobby was om Indonesisch te leren koken. Maar tot nu toe heb ik al die currypasta’s, na 5 minuten vijzelen met weinig resultaat, in het keukenmachientje gegooid. Werkte prima. Die vijzel staat nu stof te happen…
Een microplane rasp/ zesteur, een limoen/ citroenpers (zo eentje van waar je een halve in doet en dan knijpen, echt zo ideaal), goed broodmes, staafmixer inclusief zo een bakje, goede pannen, fijne spatels, peper- en zoutmolen, verschillende plankjes voor vlees/vis etc. Een garde maar dan met rubberen kantjes, ideaal voor roux en bakken. Kan nog wel meer opnoemen, maar dit zijn de ‘kleine dingen’ die ik veel gebruik.
Haha, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Ik gebruik hem wel, als ik de tijd neem om te koken, maar echt makkelijk is het niet.
Dubbelpost… Ik wil mijn vriend een rookoventje geven voor z’n verjaardag. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald type? Of tips waar ik op moet letten in de aanschaf?
@Kurisu Jaaaa een Microplane rasp!
Ik heb met Moederdag een Microplane rasp gekregen nadat ik jaren een rasp van de Wibra had gebruikt. Nou het was alsof ik van een driewieler naar een Ferrari ging, zo’n verschil. Ben er echt blij mee.
Heeft iemand van jullie misschien een succesvol oosters getint recept voor mosselen - en wat maak je er dan bij? Of iig een recept dat niet te klassiek is. Er mag gerust wat werk aan zijn! (Ik heb trouwens geen speciale kookpot, is dat noodzakelijk?)
Oh en andere goede visgerechten zoals een curry oid zijn ook welkom haha
Hebben hier mensen tips voor een goede braadpan? Is Le Creuset echt de investering waard of voldoen andere merken ook?
Volgens mij kan je ook prima braadpannen voor minder gebruiken. Ik heb er twee van staal (??? Idk ze zijn veel lichter dan gietijzer) die al een half leven lang goed meegaan en nog steeds in top staat zijn. Volgens mij zijn het de bk fortalit pannen? Ooit van mijn vader geweest en nu van mij, ik doe er alles in.
Neemt niet weg dat ik alsnog een Le crueset wil, dat is voor mij de prei-in-tas onder de pannen (aka ultiem volwassen). Maar ik vind die niet per se beter dan mijn pannen (mijn schoonmoeder heeft er een paar die ik wel eens gebruikt heb). Als ik zelf pannen zou moeten kopen zou ik weer dezelfde kopen als ik nu heb
Maar Voor dat geld kan je ook wel direct een Le crueset kopen Hahaha. Eerst 600eu uitgeven aan boodschappen, dan nog 40 voor de pan