MastercheFF

Ik vind het zelf niet een heel handig ding, bij mij blijven er altijd heel erg veel groente stukjes plakken in die bovenste pinnetjes. En je moet de groenten nog wel deels zelf snijden om ze passend te maken in het vakje. Of het wordt dan net niet fijn genoeg naar mijn smaak.
Maar ik en mijn broertje hebben er allebei een gekregen van mijn vader, die is een enorme ambassadeur van dat ding. Alles bij hem gaat heel snel door de nicer-dicer heen. Heb ook niet het idee dat het minder scherp is geworden. Nu heb ik ook niet vaak grotere hoeveelheden groente, dat doet mijn vader wel voor soep en dergelijke.
Dus gemixte review.

1 like

Dit ding was vroeger echt mijn tellselldroom :joy:

7 likes

Ja echt hè! Ik heb nooit iets gekocht bij Tel Sell maar als ik iets zou kopen, was het dit. :rofl:

1 like

Ik heb er een gehad, maar vond het echt een onding. Het was niet de echte nicer diner. Volgens mij had ik hem bij de blokker gekocht. De mesjes waren niet echt scherp, je moest echt hard duwen en het schoonmaken was ook geen leuk klusje. Ik overweeg zelf om de groentesnijder/rasp opzetstukken voor de KitchenAid te kopen. Even in de gaten houden of die met black friday misschien ergens in de aanbieding zijn :blush:

1 like

Ik heb dit ding:

En ik vind het best handig voor snipperen van uien, no more tears. :sob:

Maar fancy vormpjes kun je er niet mee maken.

2 likes

Als je hier een paprika in mikt, wordt het dan puree of hele kleine stukjes?

Nee wel kleine stukjes! Hoe vaker je aan het touwtje trekt hoe kleiner de stukjes worden, maar geen puree.

1 like

Deze heb ik ook. Vergeet dat alleen te vaak en sta ik weer in tranen uien te hakken.
Messen die erbij zitten zijn echt megascherp. Aandacht erbij houden als je ze moet vastpakken! Ik heb me er een keer heel naar aan gesneden.

Heb jij een kitchenaid? Daar kun je eventueel ook een groentesnijder voor krijgen.

1 like

Wat een goeie tip, dank! Hier heb ik helemaal niet aan gedacht.
Ik heb inderdaad een KitchenAid en heb een filmpje gekeken over de groentesnijder. Ik wil een groentesnijder vooral voor blokjes gaan gebruiken, en helaas kan de KA groentesnijder dat niet. Maar de raspfunctie vind ik wel heel interessant dus ik ga die zeker in mijn achterhoofd houden voor als ik weer eens niet weet wat ik voor mijn verjaardag wil. :sweat_smile:

Edit; omg ik zie dat er verschillende soorten zijn! Zelfs een hele foodprocessor (?) waarmee je wel groenten in blokjes krijgt. Heb jij zo’n opzetstuk?
Ik wist dat er een pasta-opzetstuk was en een gehaktmolen maar dit wist ik allemaal niet, er gaat een wereld voor me open. :smiley:

Edit 2: Zelfs een opzetstuk om een gigantisch lange plak courgette te maken! :open_mouth: What a time to be alive.

7 likes

Jaa er zijn echt mega veel verschillende opzetstukken, zelfs een weegschaal haha. Ik heb zelf de set van 3 raspen/schaven, eerlijk gezegd heb ik die nog nooit gebruikt (kreeg de set bij mijn machine). Op mijn verlanglijstje staat sowieso de pasta set!

1 like

Haha love het geleidelijke enthousiasme :grin:

2 likes

Ik ben echt helemaal hyped nu! :rofl:

Ik heb dit filmpje gekeken en zou het net zo willen gebruiken als die man; op het moment dat je veel groenten / fruit hebt alles verwerken en dan eventueel invriezen. Echt prachtig hoe blij hij is, ik snap hem volledig.
Voor mij zou het foodprocessor opzetstuk het handigst zijn. Ik vind de prijs (rond de 200€) wel fors dus ik ga de komende tijd nog wat reviews nalezen, maar als die overwegend positief zijn dan gaat ie wel op de verlanglijst. Wellicht komt er rond de feestdagen een goeie deal.

Wel leuk dat er zoveel mogelijk is met een KitchenAid naast gewoon mengen, er gaat een wereld voor me open. Dank @George ! :heart:

3 likes

Ik heb dit ding gratis gekregen bij mijn kitchenaid, maar gebruik hem echt nooit.

Ik heb echt een slechte deal, ik wil dit soort dingen ook al echt lang en heb helemaal nooit zo een accessoire bij mijn kitchenaid gekregen haha.

1 like

Wat me nog tegenhoudt is de hoeveelheid schoonmaakwerk, als dat gedoe is vind ik dat een minpunt.
Als je het accessoire niet gebruikt zou ik het op Marktplaats zetten, dan ligt het niet te verstoffen in je keuken.

1 like

Ik heb hem dus speciaal naar aanleiding van je post voor de uiensoep gebruikt.
Het werkt inderdaad enorm snel en goed. Alleen de opening is vrij klein waardoor je je groente alsnog klein moet snijden.
Bijna alle onderdelen kunnen overigens in de vaatwasser

1 like

Dank voor je review! Dus je hebt in korte tijd een flinke hoeveelheid gesneden ui? Ideaal zeg!
Fijn ook dat bijna alle onderdelen in de vaatwasser kunnen. Die heb ik nu nog niet, maar die staat wel in de planning voor als mijn keuken verbouwd wordt.

Dat van die opening had ik gezien inderdaad. Met een wortel maak het denk ik weinig uit, maar een appel, paprika of ui zal inderdaad nog in stukken moeten. Maar daar kan ik wel mee leven. :smiley:

2 likes

Heeft iemand hier toevallig ottolenghi shelf love? Ik ben benieuwd naar hoe groot het aandeel vlees/vis recepten is, dat kan ik online niet vinden. Ik eet dat niet en ben benieuwd of het toch het kopen waard is

Ik heb m voor een vriendin besteld en zelf doorgebladerd, vond er best veel vega in staan en ook wat vegan dingen geloof ik. Maar kan het niet voor je dubbelchecken

1 like