Ik heb ook een kookboek vraag. Wat is het fijnste Indiase recepten kookboek? Je hebt de bijbel van de Indiase keuken maar ook andere boeken misschien? Ik eet vegetarisch dus het liefst iets waar veel vegetarisch in gekookt wordt.
Ik heb 'm zelf nog niet, maar Fresh India / Puur India van Meera Sodha is helemaal vegetarisch! En voor zover ik haar recepten ken zijn ze altijd goed
Oh super dank je! Ga ik daar ook eens naar kijken. Ik heb ‘Azië’ ook van haar en dat vind ik wel een fijn kookboek.
Mijn moeder wil graag een kookboek van Ottolenghi voor kerst, ze kookt veel en soms ook wel wat uitgebreider maar kookt niet regelmatig uit een kookboek (vaak zoekt ze op internet iets). Ik heb zelf alleen Simple en denk dat dit kookboek het beste bij haar past, maar twijfel of Nopi of Shelflove ook niet leuk is. Heeft iemand meerdere boeken van Ottolenghi en weet welk boek het beste zou passen?
Zou Nopi zelf niet doen, ik heb hem maar echt nog nooit uit gekookt omdat het toch vrij ingewikkeld is en meer voor speciale gelegenheden of als je heel veel tijd hebt. Simpel blijft mijn favoriet maar heb nu ook shelf love op mn verlanglijstje gezet want hoor daar veel positieve dingen over!
Ik heb shelf love net en twee keer eruit gekookt. Ik vond beide gerechten super lekker, maar kostte wel wat langer de tijd om te maken in vergelijking met Simpel. Er staan daarnaast ook wat uitgebreidere dingen in om wat meer uit te pakken voor een diner ofzo. Simpel is simpeler en vaak ook snellere gerechten voor doordeweeks. Beiden zullen in de smaak vallen denk ik!
Ik heb Simpel, Flavour, Nopi en Shelflove en ik zou in jouw geval een van de eerste twee aanraden. Daar staan hele leuke gerechten in, de een wat toegankelijker de ander dus dat is leuk voor de afwisseling. Daarnaast vind ik een hardcover ook wel mooier om te geven. Nopi is ook een mooi boek, maar het zijn inderdaad wel ingewikkelde recepten. Het zijn gerechten uit het restaurant, dus je hebt ook wel vaak speciale ingrediënten en gerei nodig.
Zijn er nog meer mensen die een Cheflix abonnement hebben? Ik heb samen met mijn schoonmoeder een abonnement. Echt heerlijke recepten en een dikke aanrader voor als je je skills wil verbeteren!
Hé dat kende ik nog helemaal niet, klinkt leuk! Zat erover te denken om een kookcursus te gaan doen maar die zitten steeds vol en elke week 3u daarvoor reserveren is ook wel een commitment. Dus dit is misschien wel een goed alternatief.
Ah ja dat is wel een goed alternatief idd!
Er staat sinds gisteren een masterclass van een patisserie chef (Julien Abourmand) op met dus het perfecte croissant recept. Lijkt me zo moeilijk, maar zooo lekker… Ik hoop dat ik binnenkort de moed heb om het uit te proberen haha.